Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Liefde & Relaties
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Liefde & Relaties Laat je liefdesgevoelens de vrije loop!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 18 August 2004, 21:11   #1
cruella
Guest

Question uiterlijk versus innerlijk

mensen geef je mening!!!

hoe komt het dat mannen altijd zeggen het uiterlijk is niet belangrijk, het is het innerlijk dat telt maar in de praktijk kijken ze niet eens naar je als je geen maatje 36 hebt. hoe kan dit? ik ben het echt zat om alleen maar op mijn omvang beoordeeld te worden en nooit ook maar de kans te krijgen om te laten zien wie ik ben.

vrouwen: wat vinden jullie hier van?
mannen: hoe komt dit?
  Met citaat antwoorden
Oud 18 August 2004, 21:22   #2
Nightwolf
Nerd

Nightwolf's Avatar

Standaard

wat een generalisering
Oud 18 August 2004, 21:24   #3
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nightwolf
wat een generalisering
Maar het is wel waar, ontken het maar eens...
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 August 2004, 21:26   #4
Stevie
Lid

Stevie's Avatar

Standaard

duh iedereen let toch op uiterlijk
Oud 18 August 2004, 21:26   #5
Nightwolf
Nerd

Nightwolf's Avatar

Standaard

ik beoordeel anders echt niet alleen op uiterlijk
Oud 18 August 2004, 21:27   #6
Stapper
Guest

Standaard

misschien omdat eerste indruk altijd op het uiterlijk is en dat kan je niet veranderen
  Met citaat antwoorden
Oud 18 August 2004, 21:44   #7
cruella
Guest

Standaard

ja okee maar niemand neemt ook de tijd om elkaar te leren kennen en dat stoort me vreselijk
  Met citaat antwoorden
Oud 18 August 2004, 21:44   #8
Stevie
Lid

Stevie's Avatar

Standaard

Citaat:
ik zeg toch ook niet alleen op uiterlijk

@cruella: niemand? er zijn vast mensen die dat niet doen, maar ook genoeg mensen die ik ken willen eerst iemand leren kennen voordat ze een relatie aangaan
Oud 18 August 2004, 21:49   #9
cruella
Guest

Standaard

nou ik ken anders geen mensen die dat wel doen maar helaas wel mensen die zich anders voordoen dan ze zijn. van een persoon ben ik er net achtergekomen namelijk en dat doet pijn
  Met citaat antwoorden
Oud 18 August 2004, 22:16   #10
Sedes
° Blub °

Sedes's Avatar

Standaard

En net alsof vrouwen dat niet doen... genoeg vrouwen die zeggen dat het uiterlijk niet belangrijk is maar als het er op aankomt wil iedereen toch naast een doenbaar gezicht/lichaam wakker worden (wat die definitie ook inhoud voor je)
zowieso oordeel je in het begin op uiterlijk maar naarmate je die persoon beter leert kennen verander dat uiterlijk ook
heb nl.een vriend dat ik 1e keer dat ik hem zag echt niet mooi vond, maar nu ik hem beter ken, is dat helemaal veranderd
Sedes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 August 2004, 22:25   #11
Plankje
Guest

Standaard

Citaat:
nee goed maar mijn intuďtie volgende ben jij ook niet echt het type persoon waarvan zij graag heeft dat je op haar valt (j/k)

Kijk natuurlijk zijn er zat mannen die wel op innerlijk vallen, maar wees nou eerlijk 99% van de mannen heeft zoiets van: het oog wil ook wat (jouw posts lezende val jij dus onder die 1% en mijzelf kennende val ik onder die 99%).

Het is trouwens wel zo dat voor vrouwen het innerlijk vaak veel meer telt dan dat dit het geval is bij mannen.

Sja goed het is misschien wel behoorlijk frustrerend als je niet "mooi" bent, maar goed een man heeft het nou eenmaal niet echt in zich om in iets te gaan roeren, waarvan hij vindt dat het nou niet echt direct een schoonheidsprijs verdient
  Met citaat antwoorden
Oud 18 August 2004, 22:28   #12
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

En er is lijkt mij ook wel een verschil tussen mensen met een "aangenaam uiterlijk" en mensen die klaar zijn voor in boekjes te publiceren ;p
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 August 2004, 22:46   #13
Nightwolf
Nerd

Nightwolf's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
ik zeg toch ook niet alleen op uiterlijk
was ook niet op jou bedoelt
Oud 19 August 2004, 07:01   #14
Suepahfly
Jopjopjopjopjopjop...

Suepahfly's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sedes
zowieso oordeel je in het begin op uiterlijk maar naarmate je die persoon beter leert kennen verander dat uiterlijk ook
heb nl.een vriend dat ik 1e keer dat ik hem zag echt niet mooi vond, maar nu ik hem beter ken, is dat helemaal veranderd
klopt

ik heb hier een stuk of 3 fotos al gepost van men vriendin, en ik krijg als reacties dat ze echt knap is(
dit terzijde) en ik vond dat in het begin van onze relatie ook,ik dacht van WOW maar nu is het meer van, jah je bent knap,maar er loopt gerust mooier volk dan jou rond hoor
Niet dat ik er iets aan kan doen,maar ik ben het precies gewend dat ze zo knap is Ik vind haar nog wel mooi hoor

Maar kom,uiterlijk word altijd eerst bekeken,dat valt amper te ontkennen. Of anders moet je maar eens met je ogen toe door het stad lopen, en als je een leuk stemmetje hoort ga je op die stem af,vraag je iets te gaan drinken(met je ogen dicht uiteraard) en als ze leuk klinkt van wat ze te vertellen heeft,doe dan maar eens je ogen open

Je moet het maar durven natuurlijk

If you see me running...try to keep up
Suepahfly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 August 2004, 10:48   #15
cruella
Guest

Standaard

dat is natuurlijk een idee maar je kan het ook makkelijker doen door gewoon op internet een dating site te bezoeken en dan daar met iemand aan de praat te raken en dan na zoveel tijd elkaar is een keer ontmoeten.

ik zeg niet dat dit de beste optie is want er zijn ook heleboel mensen op het net die zich anders voordoen dan ze zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 August 2004, 11:00   #16
Stapper
Guest

Standaard

internet is ook niet alles
al kan je daar niet letten op uiterlijk, dus moet je wel op innerlijk letten
je moet gewoon iemand tegen komen die je wel leuk vind en dan via msn verder chatten, dan let je vooral op het innerlijk van iemand
  Met citaat antwoorden
Oud 19 August 2004, 11:12   #17
cruella
Guest

Standaard

inderdaad maar dan moet diegene aan de andere kant van de computer ook wel zijn wie die zegt dat ie is
  Met citaat antwoorden
Oud 19 August 2004, 11:29   #18
Stapper
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cruella
inderdaad maar dan moet diegene aan de andere kant van de computer ook wel zijn wie die zegt dat ie is
dat is misschien ook wel de grootste reden waarom ik alleen maar mensen in mijn msn lijst heb staan die ik ook echt persoonlijk ken (op een paar mensen na)
  Met citaat antwoorden
Oud 19 August 2004, 11:47   #19
psychobunny
Guest

Standaard

Ik beoordeel op uiterlijk de eerste keer, is toch niet meer dan normaal, als je een persoon niet kent beoordeel je toch altijd op het uiterlijk?
  Met citaat antwoorden
Oud 19 August 2004, 21:26   #20
cruella
Guest

Standaard

tuurlijk wel maar toch het is allemaal platonisch en draait tegenwoordig allemaal om uiterlijk en sex. vooral uiterlijk het lijkt wel of iedereen de laatste tijd lijdt aan het barbie syndroom iedereen moet aan een bepaald ideaal beeld voldoen dat is toch om gek van te worden!! :@
  Met citaat antwoorden
Oud 19 August 2004, 21:30   #21
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychobunny
Ik beoordeel op uiterlijk de eerste keer, is toch niet meer dan normaal, als je een persoon niet kent beoordeel je toch altijd op het uiterlijk?
ja., en het uiterlijk zegt ook heel veel over het karakter..althans...dat geldt in ieder geval voor bepaalde 'typen' ...
Oud 21 August 2004, 14:20   #22
Berend
Guest

Standaard

Zoals men zegt "Het oog wil ook wat"
  Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2004, 23:20   #23
LexS
BeHeerser

Standaard

Tja er is ook een tussenweg denk ik. Althans ik vind dat ik daar bij hoor. Ze hoeft niet per sé een fotomodel look te hebben als ze er maar verzorgd uit ziet en een leuke uitstraling heeft. Dat maakt je meestal ook wel een stuk knapper dan als je er als een zoutzak bij loopt.

Toch?
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 August 2004, 11:17   #24
psychobunny
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
o wee had ik dit gezegd wat had jij dan weer een reply erop kunnen geven....
Ik kijk naar het gezicht, de handen en de kont, ik ga niet beoordelen op zijn kleren welk karakter hij zou kunnen hebben
  Met citaat antwoorden
Oud 23 August 2004, 01:17   #25
Tom1985
Guest

Standaard

Lijkt me best logisch dat iedereen wat naar het uiterlijk kijkt ? Waarom verkeren ofzo met iemand op wiens hoofd je niet kan kijken zonder spontane kotsnijgingen te krijgen ?
  Met citaat antwoorden
Oud 23 August 2004, 08:37   #26
thali
architect of life

thali's Avatar

Standaard

Als ik vind dat hij knap is, is dat voor mij meer dan goed genoeg.
(Maar dit terzijde.)

't Is idd zoals hierboven al vermeld is, wij (mensen) laten ons veel teveel leiden door de eerste indruk, en die is gebaseerd op het uiterlijk. 't Is moeilijk om dat beeld te veranderen, maar het is mogelijk.
Als iemand de eerste keer als je die persoon ontmoet er niet leuk/goed bijloopt, blijft dat beeld van die persoon in je hoofd rondspoken en is de kans dat je nog verder contact zoekt met die persoon vrij klein.
Terwijl iemand die er uitziet als een fotomodel, na een gesprek ook aardig kan tegenvallen ...
Oud 24 August 2004, 11:36   #27
K@rima!
Guest

Standaard Re: uiterlijk versus innerlijk

Citaat:
mensen geef je mening!!!

hoe komt het dat mannen altijd zeggen het uiterlijk is niet belangrijk, het is het innerlijk dat telt maar in de praktijk kijken ze niet eens naar je als je geen maatje 36 hebt. hoe kan dit? ik ben het echt zat om alleen maar op mijn omvang beoordeeld te worden en nooit ook maar de kans te krijgen om te laten zien wie ik ben.

vrouwen: wat vinden jullie hier van?
mannen: hoe komt dit?
Ik denk dat je ongelijk hebt. Dat verschilt per persoon natuurlijk! Maar op een bepaalde leeftijd (rond de 16jr) gaan ze idd voor een 'lekker wijf' (je zou maar zo genoemd worden! )
Ik denk dat ze op latere leeftijd-als ze eindelijk volwassen zijn - echt wel voor het hele plaatje gaan!
  Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2004, 11:57   #28
Nightwolf
Nerd

Nightwolf's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plankje
Kijk natuurlijk zijn er zat mannen die wel op innerlijk vallen, maar wees nou eerlijk 99% van de mannen heeft zoiets van: het oog wil ook wat (jouw posts lezende val jij dus onder die 1% en mijzelf kennende val ik onder die 99%).
als een meisje mooi is, is dat alleen maar mooi meegenomen vind ik. maar dat wilt niet zeggen dat mijn oog dan nooit iets wilt. tuurlijk kijk ik naar t uiterlijk van meiden maar ik val niet in eerste instantie op t uiterlijk van meiden
Oud 24 August 2004, 12:31   #29
electricity
Guest

Standaard

Citaat:
als een meisje mooi is, is dat alleen maar mooi meegenomen vind ik. maar dat wilt niet zeggen dat mijn oog dan nooit iets wilt. tuurlijk kijk ik naar t uiterlijk van meiden maar ik val niet in eerste instantie op t uiterlijk van meiden
klopt.. ben ik mee eens. uitstraling en karakter is zoveel belangrijker, hoewel je wel als eerste naar uiterlijk kijkt, want ja, innerlijk kan je niet zien van de buitenkant.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2004, 13:39   #30
Ancalagon
Guest

Standaard

Citaat:
tuurlijk wel maar toch het is allemaal platonisch en draait tegenwoordig allemaal om uiterlijk en sex. vooral uiterlijk het lijkt wel of iedereen de laatste tijd lijdt aan het barbie syndroom iedereen moet aan een bepaald ideaal beeld voldoen dat is toch om gek van te worden!! :@
Ben je zo lelijk dat je er zulke moeite mee hebt?
  Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2004, 14:43   #31
L_angeldc
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ancalagon
gemenerd
  Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2004, 18:21   #32
cruella
Guest

Angry

Citaat:
nou eigenlijk niet en wil je wel een foto sturen als je me niet geloofd maar het gaat meer om omvang bij mij terwijl ik helemaal geen problemen met mijn figuur heb. maar je begrijpt waarschijnlijk wel wat ik bedoel
  Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2004, 18:22   #33
cruella
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Als ik vind dat hij knap is, is dat voor mij meer dan goed genoeg.
(Maar dit terzijde.)

't Is idd zoals hierboven al vermeld is, wij (mensen) laten ons veel teveel leiden door de eerste indruk, en die is gebaseerd op het uiterlijk. 't Is moeilijk om dat beeld te veranderen, maar het is mogelijk.
Als iemand de eerste keer als je die persoon ontmoet er niet leuk/goed bijloopt, blijft dat beeld van die persoon in je hoofd rondspoken en is de kans dat je nog verder contact zoekt met die persoon vrij klein.
Terwijl iemand die er uitziet als een fotomodel, na een gesprek ook aardig kan tegenvallen ...
kijk eindelijk iemand die echt begrijpt wat ik bedoel
  Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2004, 19:03   #34
psychobunny
Guest

Standaard

Wel lijkt het mij meestal zo, dat de mooiste mensen de domste zijn
Ff veralgemenen maar de meeste hebben maar weinig inhoud, heeft er vandaag weer iemand bewezen...
  Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2004, 20:13   #35
Suepahfly
Jopjopjopjopjopjop...

Suepahfly's Avatar

Standaard

Citaat:
Ff veralgemenen maar de meeste hebben maar weinig inhoud, heeft er vandaag weer iemand bewezen...
goh je zoekt het wel he

If you see me running...try to keep up
Suepahfly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2004, 09:52   #36
Ancalagon
Guest

Standaard

Citaat:
Mocht er al zoiets al een mooi iemand zijn, dan nog is deze uitspraak wel zo'n ongelooflijke onzin
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2004, 09:59   #37
psychobunny
Guest

Standaard

Citaat:
Mocht er al zoiets al een mooi iemand zijn, dan nog is deze uitspraak wel zo'n ongelooflijke onzin
Denk je maar, alle mooie mensen die ik ken zijn echt zo dom, zo dom als't maar kan zijn
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2004, 10:03   #38
Berend
Guest

Standaard

Citaat:
Denk je maar, alle mooie mensen die ik ken zijn echt zo dom, zo dom als't maar kan zijn
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2004, 10:04   #39
thali
architect of life

thali's Avatar

Standaard

Ik ken anders wel mooie, slimme mensen met inhoud.
En ook wel minder mooie mensen, die echt achterlijk zijn.
Oud 25 August 2004, 10:10   #40
psychobunny
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Ik ken anders wel mooie, slimme mensen met inhoud.
En ook wel minder mooie mensen, die echt achterlijk zijn.
Ik veralgemeende ook maar even, had gisteren bij 1 van de mooiste meisjes van wetteren en omstreken gezeten, en dat kind heeft zoveel onzin op zo'n korte tijd uitgekraamd, ik kon het eerst zelfs niet geloven dat ze serieus was...
Maar ik ken echt weinig mooie mensen met inhoud
T zal wel aan de streek liggen
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2004, 10:40   #41
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

LoL, intelligentie heeft nx met uiterlijk te maken hoor bunny
Oud 25 August 2004, 11:02   #42
The Phit
Guest

Standaard

in het begin wint uiterlijk wel van het innerlijk bij mij. Maar op den duur moet het innerlijke wel kunnen tippen of beter zijn dan het uiterlijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2004, 11:03   #43
psychobunny
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saartje
LoL, intelligentie heeft nx met uiterlijk te maken hoor bunny
Voor de 10e keer,ik veralgemeen, en ik rpaat over mensen die ik ken...
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2004, 11:03   #44
Ancalagon
Guest

Standaard

Citaat:
nou ik moet het je nageven, als jij een mooi iemand bent dan ben je wel een bewijs voor je stelling
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2004, 11:20   #45
psychobunny
Guest

Standaard

Citaat:
nou ik moet het je nageven, als jij een mooi iemand bent dan ben je wel een bewijs voor je stelling
Nope, sorry, de stelling gaat niet op hier

En lees eerst de rest voor je oordeelt...
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2004, 11:46   #46
anemic
Guest

Standaard

Citaat:
Nope, sorry, de stelling gaat niet op hier

En lees eerst de rest voor je oordeelt...
inderdaad dom EN lelijk kan ook ancalagon!
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2004, 11:57   #47
psychobunny
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
inderdaad dom EN lelijk kan ook ancalagon!
Lelijk kan'k mee akkoord gaan,maar dom zeker niet

Ontopic: FF discussie over gehad met een vriendin, en volgens haar lijkt het alleen maar zo, omdat de meeste best wel oppervlakkig zijn *veralgemeen veralgemeen* en dat het daardoor zo lijkt
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2004, 12:10   #48
bruggi
Guest

Standaard

Citaat:
Lelijk kan'k mee akkoord gaan,maar dom zeker niet

Ontopic: FF discussie over gehad met een vriendin, en volgens haar lijkt het alleen maar zo, omdat de meeste best wel oppervlakkig zijn *veralgemeen veralgemeen* en dat het daardoor zo lijkt
Het maakt het niet minder dom als je er constant bij zegt dat je 'veralgemeent' (generaliseert...) hoor.
Sorry maar dit zijn echt gewoon oppervlakkige vooroordelen over mensen. Grappig dat je daarmee anderen oppervlakkig noemt.

Komt over alsof je uit een soort van jaloezie jezelf maar voorhoudt dat die mooie mensen vast heel dom zijn
.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2004, 12:19   #49
psychobunny
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggi
Het maakt het niet minder dom als je er constant bij zegt dat je 'veralgemeent' (generaliseert...) hoor.
Sorry maar dit zijn echt gewoon oppervlakkige vooroordelen over mensen. Grappig dat je daarmee anderen oppervlakkig noemt.

Komt over alsof je uit een soort van jaloezie jezelf maar voorhoudt dat die mooie mensen vast heel dom zijn
.
Het zijn geen vooroordelen want ik ben bezig over mensen die ik persoonlijk ken,waarvan ik weet dat ze oerdom zijn, en dat zou je al lang moeten weten als je hierboven gelezen hebt...

En jaloezie? niet bepaald, schoonheid vergaat...
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2004, 12:49   #50
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Ennnnnn... Back on topic...
Antwoord

Berichting Regels