|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Meest gerespecteerde forummer
|
![]()
Als je zelf kookt, wat is dan je specialiteit. liefst met bijgevoegd receptje
![]() Diepvriesmaaltijden en take-aways tellen niet ![]()
![]() |
#2 |
FORE!!!
|
![]()
ik ben eigenlijk best goed in het bakken van taarten en pannekoeken
![]() favo recept is een taart uit Canada ... recept komt nog wel ...
![]() |
#3 |
Lid
|
![]()
ik moet mijn specialiteit nog ontdekken
![]() maar ik vind pasta's leuk om te maken ![]() voor macaroni en spaghetti gebruik ik graag een potje tomatensaus met olijven ![]() ![]() voor lasagne gebruik ik vaak pakjes van de knor ofzo. dan gooi k er zelf vaak nog wel in ieder geval champignons doorheen en soms nog wat meer groenten. en dan als alles in de ovenschaal zit afmaken met een heleboel geraspte kaas en paneermeel ![]() en mijn favoriete gebakken eitje: ei in de pan, dooier kapot, zout, peper en italiaanse of provencaalse kruiden erop, beide kanten bakken. twee boterhammen smeren met boter, dikke laag kaas ertussen, eitje ertussen en smullen maar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lid
|
![]()
mjam kan wel redelijk goed koken hoor en vind het heel cool om te doen!
maar heb denk niet echt een specialiteit..
![]() |
#5 |
° Blub °
|
![]()
heb niet echt een specialiteit, maar hetgene dat ik het meeste klaarmaak is toch wel "patat dauphinois"
(recept, simpel: lage gesneden aardappels, peper & zout erop, kaas erop, room erover gieten en zo paar keer herhalen.. Derna zo'n uur in de oven)
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
Scampi's in de duivelssaus, paella, en andere pastadingen
|
![]() |
![]() |
#7 |
Meest gerespecteerde forummer
|
![]()
maredsous-soep is wel lekker
3 grote uien snijden en stoven. een groot blik gepelde tomaten erbij en nog wa laten stoven. dan een liter of 2-3 water. een doosje maredsous smeerkaas (met room) erbij, mixen en wat peterselie en je hebt soep. heerlijke soep zelfs ![]()
![]() |
#8 |
BeHeerser
|
![]()
Tja specialiteit... Alles is mijn specialiteit als ik het recept maar heb.
Maar ik experimenteer graag met pasta ingredienten enzovoort. Ook met salades. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Trots van het noorden.
|
![]()
chocolademelk
![]() met geheim recept
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park. Laatst aangepast door SpiNe : 17 October 2004 om 19:28 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Whooohooo
|
![]()
pasta met gorgonzola en gerookte zalm
men neme: pasta gorgonzola creme fraiche verse bieslook gerookte zalm pasta koken gorgonzola laten smelten creme fraiche bij de gorgonzola verse bieslook bij de saus aan het eind (als de pasta bijna goed is) de gerookte zalm bij de saus doen MMMM ![]()
Well they said it changes when the sun goes down Around here Laatst aangepast door Sanne : 21 October 2004 om 20:28 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
BeHeerser
|
![]()
Yes, ik mag jou verbeteren. Het is creme fraiche.
![]() Leuk recept btw. Ik heb trouwens een nieuwe specialiteit. De vernieuwde Big Mac. Werk in een café/restaurant en als het rustig is gaan we experimenteren met personeelseten. Zelf hamburger gemaakt van ossenhaaspuntjes met de staafmixer. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Whooohooo
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#13 |
BeHeerser
|
![]()
Ohja sorry, ik las een beetje scheel.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Lid
|
![]()
OOOH dat ga ik ook een keer maken ! gerookte zalm
![]() ![]() en vanavond heeft mn opa het recept voor zijn overheerlijkste kruimelvlaai op mijn moeder en mij overgedragen ![]() ![]() kheb wel wat handige tips voor als je taart gaat maken: -gebruik patent-bloem. gewone bloem is goed voor bijv. brood, maar patent-bloem (tarwe) is goed voor zo'n taartdeeg -om deeg van je handen te krijgen: doop ze even in de bloem en dan goed langs elkaar wrijven; schrob je alles er zo af -eerst aluminiumfolie in de springvorm doen en dan goed invetten, dan gaat de taart er het mooist uit -voor deeg uitrolen: men neme een lang stuk plastic folie (van dat doorzichtige wat zo snel op elkaar plakt). aanrecht (of wat dan ook) goed instrooien met bloem, folie erop, bloem op de bovenste helft van de folie, klont deeg erop en een beetje plat maken, goed bloem op het deeg, onderste helft van de folie over het deeg doen. (deeg ingepakt ![]() -als de deeg in de springvorm zit er wat paneermeel in strooien om vocht op te vangen! dikke laag mag bij appeltaart bijvoorbeeld. -beetje (abrikozen)jam erin voor de smaak, beetje in de randjes zodat je niet zo'n droge dikke korst krijgt -de vulling van de vlaai aan de buitenkant hoger dan in het midden ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Slechtst Geklede Forummer
|
![]()
ik ken wel een eitje bakken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
FORE!!!
|
![]()
kan trouwens ook best goede pasta's maken ... maar heb vaak geen tijd om uitgebreid te gaan koken
![]()
![]() |
#17 |
Guest
|
![]()
nasi met scampi's en kleine garnalen
scampi's en de garnalen licht aanfruiten in de koekepan, in een bakje doen en wegzetten rijst klaarmaken(pandan rijst, niet van die vieze witte) nou en dan alle groenten in de wok met wat sambol en ketjap en met groenten tja, dat hangt er van af waar je van houd, ik neem meestal gewoon een pakje wokgroente, taugee kleine maiskolfjes,prei wortel tis maar net wat je zelf wilt, beetje seroendang er overheen(gemalen kokos, met kruiden) rijst erbij, scheutje ketjap er overheen en als ALLERLAATSTE de garnalen erbij de boel goed doorhusselen, de scampi's apart houden, die verdeel je over het aantal borden, borden klaarmaken, scampies er op stukje kroepoek ernaast. yummie yummie ik heb het idee dat ik wat vergeet, misschien kom ik er later op. |
![]() |
![]() |
#18 |
Lid
|
![]()
macaroni en dat soort dinge, erg makkelijk
![]() rundergehakt, ui, prei, knoflook, tomaat, tomatenpuree, peper, zout en de tagliatelli uiteraard ![]() of chili concarne, maak k bijna op dezelfde manier klaar, maar dan chilipoeder ipv tomatenpuree en bruine bonen ipv tagliatelli allemaal goed te eten. donderdag gaan mn ouders een week weg dus ik denk dat ik maar eens wat nieuwe dingen ga proberen |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Lid
|
![]()
Haha ik kan heel goed koken volgens mijn moeder/vader/broer en vrienden
![]() Heb niet echt een specialiteit, kan wel hele lekkere kip maken uit de oven ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#21 |
Guest
|
![]()
ik vind koken echt ontzettend leuk!
ik expirimenteer ook heel veel met wat lekker is, maar dan ontdek ik echt dingen waarvan ik het bestaan niet weet, maar dan later ergens terug vind zoals: paprikapatat ![]() citroenmayonaise verder vind ik fruitsalades leuk om te maken en alles wat italiaans is ![]() |
![]() |