|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Vanmiddag, rond een uur of twee, had ik nogal haast om van de trap beneden te komen en vergat daarbij de latste trede. Daardoor kwam ik verkeerd terecht en verzwikte mijn enkel. Op zich niet zo erg, maar het doet nu nog steeds pijn en ik moet morgen werken. Nu kreeg ik van iemand het advies dat ik mijn enkel in moest tapen. Maar waar haal ik op dit uur van de dag (of morgenvroeg) intape-tape vandaan?
Het doet gewoon echt pijn. Ik kan wel lopen, maar als ik mijn enkel moet buigen en erop sta (traplopen) verga ik bijna. Nee, ik kan niet naar de huisarts want die heb ik nog niet in Tilburg.. ![]() Conclusie: Help! |
![]() |
![]() |
#2 |
Nerd
|
![]()
bij de drogist kan je toch ook zulke spullen halen?
![]() |
#3 |
Amanda
|
![]()
koellen met ijs, of met zo'n spuitbus, maarja dat is nu al te laat
![]() en tjah intapen is het beste... is te koop bij drogist en sportzaken
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
The day after..
Mijn enkel doet nog steeds pijn, maar ik kan er wel redelijk op lopen. Tenzij mijn voet ook maar een centimeter naar links of naar rechts beweegt, dat is erg pijnlijk. Ik fiets zo even naar de Etos, die op loopafstand van mijn studentenhuis ligt (maar meer dan een paar meter lopen voelt toch niet prettig), en hoop dat ze daar tape hebben. Moet straks werken, kom daar niet onderuit.. |
![]() |
![]() |
#5 |
° Blub °
|
![]()
als je nog geen huisdokter hebt dan ga je toch gewoon naar de dichtse
![]() En dat intapen, moet dat trouwens niet door een dokter gebeuren? Heb ooit ook nog eens m'n enkel zwaar verzwikt en dokter heeft die dan idd ingetapet maar kan derna er wel niet meer mee lopen ![]()
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
je kan sowieso altijd naar een dokter. voor mensen die geen huisarts hebben is er nog de huisartsenpost in het dichtsbijzijnde ziekenhuis. ik ben daar nu ook patient, omdat ik ook ngo geen huisarts hier heb.
verstand van verzwikte enkels heb ik neit, maar je kan dus altijd wel een dokter bellen voor advies ofzo. |
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
Heb vanmorgen tape gehaald en mijn enkel ingetapet (d?) zoals op het plaatje in de verpakking. Kon daarna behoorlijk lopen, maar in ieder geval pijnloos! Ik kan mijn enkel nu niet of amper bewegen dus ook geen pijnlijke bewegingen ondernemen. Als het vrijdag nog (veel) pijn doet ga ik idd eens naar het ziekenhuis ofzo.
|
![]() |
![]() |
#8 |
Lid
|
![]()
ik heb een tijd terug ook flink mijn enkel verzwikt, dikke bult erop... kon niet veel meer. veel rust en zo min mogelijk belasten is sowieso het beste, en als je hem idd toch moet belasten intapen. maar ik heb er nu nog steeds soms last van :/
als je naar de huisarts gaat/belt krijg je denk ik het advies om te rusten, maar je kunt het altijd even doen voor je eigen gevoel ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
Ik heb er niet zo heel veel verstand van.
Ik wil alleen wel zeggen pas op wat je ermee doet. Want een vriendin van me, is op een turnwedstrijd door haar enkel gegaan. Is er mee blijven lopen, en loopt nu bij de therapeut.Omdat ze hem echt helemaal verpest heeft. Dit is dan wel drastisch maar kijk er mee uit ajb ![]() |
![]() |