|
School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Haai
Ik wil volgend jaar graag studeren in Utrecht! Doe nu 6vwo en wil taal en cultuur studies gaan doen, maar.... Aangezien ik in Friesland woon ![]() Ben er redelijk vroeg mee ![]() Heb me al wel ingeschreven bij sshu, maar dat schiet ook niet echt op ![]() Misschien tips of mensen die de stad goed kennen die contact willen opnemen? Mail me maar: femkuh@hotmail.com |
![]() |
![]() |
#2 |
jocking
|
![]()
FunFair heeft nog wel een kamer over
![]() ![]() Maar Utrecht is naar het schijnt idd een vrij lastige stad om een kamer te krijgen
![]() |
#3 | |
Guest
|
![]() Citaat:
ik sta al een paar jaar ingeschreven en krijg nog steeds geen kamer |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Lid
|
![]()
de meeste mensen vinden gewoon een kamer via-via. ik wil volgend jaar ook in utrecht gaan studeren, maar ik kan het mij permitteren om minstens een jaar nog te gaan pendelen. en anders heb ik al viaviaviaviavia een kamer
![]()
![]() |
#5 |
FORE!!!
|
![]()
ik ga niet in utrecht studeren maar in den haag en krijg daar een kamer van school ... lekker makkelijk ... maja ... wat wil je ... lui aangelegd
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
Ik ga ook naar Utrecht samen met mijn zus. En wij hebben ons al jaren geleden in laten schijven. Het is nu een beetje te laat voor zo'n tip he..
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() Uit eigen ervaring weet ik dat een kamer zoeken in Utrecht een hell of a job is, alvast ingeschreven staan bij de SSH ruim voor je er daadwerkelijk gaat studeren is in ieder geval handig. Verder kun je de SJHU nog proberen, via die stichting had ik mijn eerste kamer. Daarna kreeg ik er een via een klein vastgoedbedrijfje (waarmee ik weer via een oom mee in contact kwam): www.viziervastgoed.nl. Daarna bood de SSH me een kamer aan in hun nieuwe spaceboxcomplex, waar ik nu voorlopig zit. Zogenaamd 'via-via' is inderdaad de meest succesvolle weg denk ik, spreek al je kennissen/vrienden/familie etc. aan of ze je kunnen helpen. Reageer daarnaast op zoveel mogelijk via zoveel mogelijk kanalen en begin daar op tijd mee. Verder dan zulke algemene tips kom ik ook niet ![]() |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
dankjewel dankjewel
![]() Ik heb wel door dat ik streef naar het onmogelijke ![]() Maar idd via via via (enz) gaat wel het beste, vooral als je in het begin nog kunt pendelen! Zit er voor mij niet in ![]() We'll see ![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Lid
|
![]()
www.kamernet.nl is dat iets?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Guest
|
![]() Citaat:
en dan die op elke lantaarnpaal gaan plakken in de stad en bij alle universiteiten die briefjes droppen.. dat wil nog wel eens helpen |
|
![]() |
![]() |
#11 |
.
|
![]()
oei als je uit friesland komt... tjah.. dan moet je wel actief kamers zoeken.
Ken je toevallig iemand in utrecht waar je eventueel een weekend kunt verblijven? want dan kun je in de weekenden echt op zoek gaan en supermarkten afwerken.. Allereerst is het verstandig om je in te schrijven bij de sshu (www.sshu.nl) het kost 1malig een bedrag.. en het duurt 2 jaar voordat je in aanmerking komt, maar het is iig een begin. Bovendien heb je kans dat als je een kamer krijgt dat deze heel crap is.. en dan weet je tenminste zeker dat je over 2 jaar een goede kamer hebt. [edit] had erover heen gelezen dat je je daar al had ingeschreven [/edit] Daarnaast kun je, je ook nog inschrijven bij de sjhu. Daar maken ze gebruik van een lotingssysteem ofzo. Ik weet het niet precies, want daar heb ik me niet echt mee bezig gehouden, omdat ik te lui was ![]() Als je echt snel kans op een kamer wilt hebben kun je ook via een commercieel bureau in Utrecht werken. Ik ben aan m'n eerste kamer gekomen via het bureau "Standing" Het nadeel hiervan is wel dat je ze (eenmalig) de helft van de maandhuur verschuldigt bent voor hun diensten, maar je hebt er veel meer kans en het scheelt jou een heleboel zoeken. uhm.. kamerbemiddelingsbureau's heten die dingen geloof ik. Wat elvenkindje zegt is ook goed. www.kamernet.nl kost niet veel als je wilt reageren op mensen en als je een beetje goed verhaaltje weet te typen over jezelf en waarom je die kamer nodig hebt, krijg je wel reacties van mensen. Alleen maken er veel mensen gebruik van kamernet dus de kans dat je een kamer krijgt is niet erg groot. Of je moet erg goed zijn in hospiteren. Van de 10 berichten die ik had gestuurd mocht ik 3 keer bij mensen komen hospiteren dus dat is nog wel redelijk ![]() owjah.. aen ls je briefjes/stickers gaat plakken moet je ervoor zorgen dat jou briefje eruit springt vergeleken met de rest. Aangezien er genoeg briefjes zijn voor kamers. En hang ze niet op bij de albert heijn in hoog catherijne enzow, want dan krijg je alleen maar ongure gasten die je een zoldertje of dat soort shit willen verhuren.
hardstikke doooooood Laatst aangepast door FunFair : 30 October 2004 om 11:36 |
![]() |
![]() |