|
Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Über Mensch
|
![]()
het is denk ik niet echt goed gegaan.
Ik had dus een image gemaakt van me C schijf en die op een andere HDD gezet. Nu heb ik deze op weer een andere schijf gezet... so far so good. Het probleem is dat als ik me oude schijf (waar dus die image van gemaakt is) eruit haal dat me windows op de nieuwe schijf niet geheel opstart. Lijkt wel of die gegevens nodig heeft van de oude windows. Kan iemand me dit misschien uitleggen hoe dit kan gebeuren en hoe ik dit kan oplossen? zal wel niet maar hoop dat jullie me verder kunnen helpen. windows XP |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
.
|
![]() Citaat:
Is het Fat32? of NTFS? als het Fat32 is kun je met een oude opstart diskette met fdisk deze actief maken. als het NTFS is.. dan weet ik het niet... ik gok dat het via de winxp installatie gaat.
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
zou idd kunnen..
maar wat ik denk.. wat tenminste zou kunnen.. het zou dus kunnen zijn dat je een redelijk oude Pc hebt.. bijvoorbeeld een 1000 Mhz PC.. die kan een 120 of 200 Gigabyte niet aan.. je windows probeert op te starten maar reboot dan weer.. past dit een beetje bij jou situatie? |
![]() |
![]() |
#4 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#5 | |
.
|
![]() Citaat:
maar meestal doet een biosupdate dan wonderen.
![]() |
![]() |
#6 | ||
Über Mensch
|
![]() Citaat:
Iemand een ID of ik die NTFS kan activeren onder windows zelf?? Ow alles is NTFS Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
ja oke.. maar dat is niet de bedoeling van een grotere HD natuurlijk..
je kan een grote HD altijd wel Slave aansluiten.. maar ervan booten gaat je niet altijd lukken.. toen wij nog een Pentium II 233 hadden, zat er een 20 gig schijf in met Windows, en een 120 gig schijf voor data.. werkt goed zo.. van die 120 gig kan ie dan niet opstarten.. dus _TheGroovMaster_ : Probeer je Image es op een kleinere schijf.. als dit ook niet werkt ligt het hier dus niet aan.. kijk zowieso ff of je jumper goed is ingesteld ![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
.
|
![]() Citaat:
als je geen goede opstart diskette hebt... gebruik dit dan download en installeer deze op diskette http://www.q2u.nl/personal/funfair/BOOTDISK98.exe hier staan alle basisdingen op zonder extra bullshit als menu's ofzow.
![]() |
![]() |
#10 |
Über Mensch
|
![]()
Ik heb het nu ietsies anders gedaan, wel meer gewaagt.
Eerst XP opnieuw geinstalleerd (en onder de installatie beide oude OS verwijderd) gewoon de standaart snelste installatie en toen heb ik nog een keer die image naar me nieuwe schijf gezet en nu doet hij het prima! en dankje FunFair, maar ik heb ook al van die boot diskettes. Ze blijven zo nu en dan toch handig. Jammer alleen dat me ghost boot flop niet werkt (moet dus eerst windows en ghost installeren) edit. het zijn nu 3 schijfen: 40gb 7200 rom (de kapotte) 60gb 5400 rpm (toch... en die gebruik ik als data opslag) 80gb 7200 rmp (me nieuwe waar me OS op staat) die 40 gebruik ik nu alleen als backup schifj en trek ik eruit als er wat shit op staat, hij maakt ook een hoop herrie. Laatst aangepast door TheGroovMaster : 24 November 2004 om 10:07 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]() ![]() |
![]() |