|
Muziek Forum Speel je in een band? Of wil je ons laten weten welk nummers jij waardeert. Kortom: Rok, Jas of Bloes. Het is allemaal klere-muziek en past hier dus perfect thuis! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Lid
|
![]()
Aangezien ik binnenkort gitarist & zanger word in een bandje is het wel handig om een microfoon te hebben.. Maar ik heb dus geen kak verstand van die ongein. Werkt het principe net als een gitaar? Dus dat je een microfoontje hebt en die aansluit op een versterker ofzo? En in welke prijsklasse zou ik dan moeten denken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lid
|
![]()
Fuck zitten er hier geen muzikanten ofzo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Super Lid
|
![]()
In principe sluit je een microfoon aan op een versterker toch? (ik doe em trouwens altijd in het mengpaneel, maar ik denk dat dat alleen wat het geluid betreft verschil uitmaakt en ik weet ook niet of jullie bandje beschikking heeft over een mengpaneel). Maar je hebt in ieder geval ook microfoonsnoer nodig..ik heb geen idee hoe duur die dingen zijn. Prijsklasse van nieuwe microfoons..ehm tussen de 20 en 150 eurootjes, afhankelijk van de kwaliteit. Maar je kunt misschien ook even op ebay en marktplaats kijken?
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
je moet een goede degelijke micorfoon hebben. aanradertje is de shure sm58, meest verkochte model en zeer robuust. kijk eens op marktplaats of je er eentje op de kop kan tikken.
dan een snoer. neem een lang snoer +- 15 meter heb je nooit te weinig dan moet het ook nog werken. je moet een zangversterker met bijbehorende pa kopen, als je dit nodig hebt. check dus eerst of je in je oefenhok een zangversterker hebt staan, scheelt een hoop geld. bij optredens is zo'n ding inpricipe standaard aanweizg succes |
![]() |
![]() |
#5 |
Lid
|
![]()
je moet een zangversterker met bijbehorende pa kopen, als je dit nodig hebt
Wat is pa? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
eeen PA
dat zijn de boxen die bij de zangversterker horen net asl een gitaar een versterker heeft met boxen, heeft de zangversterker dat ook |
![]() |
![]() |
#7 |
Lid
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
omg, dat ik hier nog steeds ingelogd sta.
Maar goed: om te zingen heb je dus een microfoon nodig. Ik heb zelf heel tevreden met m'n sennheiser (typenummer is me even ontschoten). Hij kostte iets van 60 euro nieuw. En je kunt wel over een gitaarversterker zingen maar echt geweldig klinkt het niet. Beter gewoon over een PA met boxen.... maar de soort microfoon hangt ook af van de soort muziek die je maakt...qua gevoeligheid enzo... |
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
een zangversterker is de versterker voor de zang
een pa is een installatie die alles op het podium versterkt een zangversterker zit dus VOOR de pa en is niet hetzelfde daarbij heb je uiteraard boxen nodig.. duh echter bij veel brakke hardcoreshowtjes wordt de zangvertserker ook gewoon al PA gebruikt (dwz het versterkt dan vaak de bassdrum erbij).. microfoon voor zang Shure sm58 for 'sure' |
![]() |
![]() |
#10 |
Lid
|
![]()
Oh, nog een n00bvraag. Als ik dus die shure sm58 neem, is mijn stem dan nog zoals die normaal is? Of wordt die helemaal vervormd naar schreeuw of bass ofzo? En kan je dat instellen? (hoeft niet echt Slayer/Slipknot schreeuw te zijn, ik zoek meer naar iets tussen Iron Maiden en Children of Bodom in) Weet niet of het iets uitmaakt dus daarom vraag ik het
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
a) het meeste stemgeluid maak jezelf dus als je zoals die dude van COF wil klinken moet je kunnen schreeuwen.
b) je kan het bijstellen op de zangeversterker (reverb, treble etc.), je mic heeft daar NIETS mee te maken c) als je extreme dingen wil doen kan je er effectprocessoren tussen zetten, wat overigens niet vaak gebeurt |
![]() |
![]() |
#12 |
Guest
|
![]()
je kan inderdaad iets effect via de versterker toebrengen aan je stemgeluid (dmv reverb en effect).
micorfoon heeft er niet zoveel mee te maken. de ene microfoon is daarentegen wel wat helderder dan de ander en vaak ook veel duurder. maar als je een beetje wil schreeuwen moet je geen kristal helder geluid hebbe. ik dnek dat zo'n shure dan het beste is. deze is zeer robuust en is vooral met het oog op optreden en oefenen gewoon heel erg geschikt. wil je echt met effecten over je zang gaan werken dan heb je effectenbakken nodig. daar weet ik niet zo heel veel van (ik vind het namelijk een beetje gay eerlijk gezegd). maar dat moet je gewoon is navragen in een goede muziekstore |
![]() |