|
Muziek Forum Speel je in een band? Of wil je ons laten weten welk nummers jij waardeert. Kortom: Rok, Jas of Bloes. Het is allemaal klere-muziek en past hier dus perfect thuis! |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
krrraak
|
![]()
massaal? yeah right
Ik dacht aangezien Yor en Ancalagon zo hun best doen het forum levendiger te maken, doe ik ook maar eens een poging met een nieuwe draad ![]() Ik ben "ooit" begonnen met jazz (uiteraard zou je bijna zeggen) bij Kind of Blue van Miles Davis. Als er een 'definite' jazz album is dan is deze het, hoewel het niet mijn persoonlijke favoriet is. Mijn interesse in moderne jazz is begonnen bij Masada, een free-jazz kwartet van John Zorn. Live in Sevilla, uitstekend cd'tje. loze namenlijstjes horen in een loos topic: Miles Davis John Coltrane (als jullie nu al afgehaakt zijn: shame on you! ![]() Thelonious Monk Charlie Parker (aka Bird ![]() Bill Evans Charles Mingus Dizzy Gillespie maar persoonlijk hou ik meer van free jazz, avant-garde, etc ![]() John Zorn (uiteraard ![]() Ornette Coleman Albert Ayler Sun Ra Eric Dolphy Cecil Taylor Dave Douglas en natuurlijk onze eigen Nederlandse "downtown scene" ![]() ![]() dus, naar welke artiesten luisteren jullie allemaal? (of luisteren jullie geen jazz? zoniet dan mogen jullie nu beginnen ![]() ![]()