|
Muziek Forum Speel je in een band? Of wil je ons laten weten welk nummers jij waardeert. Kortom: Rok, Jas of Bloes. Het is allemaal klere-muziek en past hier dus perfect thuis! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
smaken veranderen, ook jouw smaak. door media, vrienden, toevalligheden enzovoorts.
wat ik me altijd maar afvraag is hoe zou nu mijn muzieksmaak er over pakweg 1 / 5 / 10 jaar eruit zien. luister ik dan nog steeds de meeste ernstige chaotische herrie? loop ik nog steeds warm voor een super rockende punk/hardcore band? en vind ik andre hazes dan ook nog steeds wel hip? wat zijn jullie gedachten hierover en heb je al een beetje een idee welke richting je ingaat wat betreft muzieksmaak en beleving en hoe zou je jezelf later graag willen zien? en welke bands of artiesten zullen altijd wel een deel van jou blijven, ook wanneer je 50/60 jaar bent? diep he!!! |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
toevallig zit ik mij de laatste tijd te bezinnen op mijn muzieksmaak, en ik heb eigenlijk geen idee welke kant het opgaat. Ik hoop eigenlijk dat ik me later nog wel kan voorstellen dat ik afgrijselijke herrie gaaf vond, maar ik kan het me eigenlijk niet voorstellen. Maar als ik later Tool niet meer gaaf vind, dan is het ernstig verkeerd afgelopen met me
owja, k denk dat jij later André Hazes nog wel hip vindt |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
Pff best moeilijk om te voorspellen/bedenken.
Als je bedenkt dat ik een aantal jaren geleden nog groots five fan was en nu hele erge teringherrie ook heel erg kan waarderen samen met allerhande andere dingen. Ik denk wel dat ik nog steeds van allerlei verschillende muziekstijlen houd over een paar jaar, want ik heb nu een best brede muzieksmaak en het zou toch best erg zijn als ik straks alleen maar hetzelfde ga luisteren ofzo. en ja roy, over 5 /10 jaar vindt jij andre nog steeds te gek dat weet ik zeker ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Ik kan wel vertellen dat mijn muzieksmaak constant aan het veranderen is. Omdat mijn vriend veel naar hip hop luistert (geen eminem/jayz/50cent etc.) ,hoor ik het vaak. In het begin moest ik er niets van hebben, maar nu vind ik het geweldig!
Goeie beat, goeie teksten. Gewoon relaxte muziek! Anyway, 'vroeger' luisterde ik meer naar Britney Spears haha ![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Trots van het noorden.
|
![]()
ik ga steeds meer naar de heavyer shit zoals death and power metal zoals opeth en in flames
maar metalcore blijf ik gewoon tegek vinden ![]()
![]() |
#6 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 |
krrraak
|
![]()
ik ga altijd alle kanten op, dus heb geen idee. Alhoewel het me erg onwaarschijnlijk lijkt dat ik op m'n 40e Candy Dulfer fan ben
![]()
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
Ik denk dat ik ballade's, R&B enzo nooit goed zal vinden. Verder is meestal de rest wel te pruimen van hardcore tot heavy metal en trance tot dire straits.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
Bij mij verandert het niet, weet ik zeker. Als ik nou van die heavy shit zou luisteren wel...maar bands als The Beatles en Coldplay zijn tijdloos.
Bands als Franz Ferdinand ga ik wel wat minder vinden denk ik. |
![]() |
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
ik zie toch langzamerhand wel een verandering bij mezelf optreden. mijn smaak wordt echt met de dag breder.
ik luister de meeste grote chaos en dit wordt steeds heftiger, maar ook merk ik dat ik ook naar een ander uiterste toetrek, wat oa met mijn platenspeler te maken heeft. je gaat bands en groepen op plaat (klinkt stom) veel meer waarderen. ik vind bijvoorbeeld kiss, europe, zztop, alice cooper en dat soort dingen echt te stoer gewoon, hoewel het pakweg een jaar geleden niet in me was opgekomen om daar een cd van aan te schaffen. ook ben ik steeds meer echt die oude muziek gaan waarderen. rolling stones, beachboys, mungo jerry en elvis zijn daar voorbeelden van. het heeft wat wanneer je daar naar gaat luisteren op plaat. ik denk dat ik over pakweg 5 jaar nog steeds wel in de harde hoek van de muziek verkeer, maar ben me er wel van bewust dat dit gaandeweg naarmate ik ouder wordt steeds minder gaat worden en andre verdwijnt nooit uit mijn leven!!! |
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
ik ga echt alle kanten op..
hoewel ik echt geen reet kan met al die THE-weetikwat britse aftrek bandjes.. ik heb het nu weer geprobeerd.. alleen the killers werkt.. dan heb ik ook the concretes, the delays, the soundtrack of our lives, the weetikwat.... en r&b en hiphop gaat het nooit worden.... ik ga de laatste tijd meer metal luisteren als at the gates, the haunted, arch enemy, soilwork, unearth, the agony scene... echte metal zegmaar.. en zelfs de grap van hairmetal ga ik inzien: hammerfall enzo ![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Trots van het noorden.
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Guest
|
![]() Citaat:
haalt het in ieder geval niet bij converge en aanverwanten Laatst aangepast door Ancalagon : 13 February 2005 om 15:27 |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Trots van het noorden.
|
![]() Citaat:
ik verkies nu wel metalcore boven hardcore terwijl dat een half jaartje geleden nog niet zo was
![]() |
![]() |
#16 | |
Guest
|
![]() Citaat:
a) geen metal en b) ik luister dan nog liever kane zelfde verhaal met ac-dc ik hebt gewoon nix met rock... zelfde verhaal REM, Pearl Jam.. het doet me niets.. behalve laten gapen.. |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Guest
|
![]() Citaat:
ik maak wel een cdtje vol met van halens voor je, dan piep je wel anders ![]() |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Trots van het noorden.
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#20 |
Guest
|
![]()
ik luister nu steeds meer punk/rock, echt geniaal! zolang er maar lekkere gitaren in zitten ben ik blij
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Lid
|
![]()
Punk is voor mietjes die niks anders kunnen dan 3 willekeurige powerchords achter elkaar plakken, wat Palm Mutes en daar een nummer van maken..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Lid
|
![]()
wat zou ik het vreselijk vinden om bij elk nummer te moeten denken: dit is zo opgebouwd met zo weinig powerchords dat ik het niet mooi kan vinden. (??)
![]() |
#23 |
Lid
|
![]()
T kan wel leuk zijn, dat punk, maar het lijkt allemaal zo op elkaar met die powerchords.. Hoewel ik wss nu een reactie uitlok van iemand die zegt dat er betere punk is
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Guest
|
![]() Citaat:
ik denk ook als je je er niet genoeg in verdiept dat alles inderdaad hetzelfde klinkt, maar dat geldt voor elk genre muziek denk ik |
|
![]() |
![]() |
#26 |
Guest
|
![]()
Euhm nou eerst hield ik heel erg van die typische poppy liedjes... ik gebruik sommige nummers nog voor mijn opleiding, omdat ze best wel goed in elkaar zijn gezet.
En daarnaast ben ik meer naar soul gaan luisteren ( mijn stem past daar goed bij ). Maar melodische rock zal toch wel een blijvertje zijn denk ik ![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Lid
|
![]()
ik weet niet. ik luister tegenwoordig net zo makkelijk naar dj tiesto als naar interpol en dillinger escape plan. mja, sommige bands zijn wel uitstapjes omdat ik ze meer even wil luisteren, als ik hier op het forum zie dat een bepaalde band populair is luister ik altijd even. maar ik denk dat ik bands in de stijl van muse, interpol, incubus, jimmy eat world enzo over 30 jaar nog wel dig.
![]() |
#28 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Guest
|
![]() Citaat:
een van de weinige nederlandse bands met image en skills. |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() Ben er niet echt dol op moet ik zeggen, houd niet echt van zo'n stem. |
|
![]() |
![]() |
#32 |
Guest
|
![]()
Alternatief/Rock/Hardrock.
|
![]() |
![]() |
#33 |
Trots van het noorden.
|
![]()
ik begin sommige grindcore bands ook wel te waarderen
![]() |
#34 |
Guest
|
![]()
ik ben nog aan het overgaan van mijn omnivoor stijl (alles luisteren -R&B) naar mijn rockstijl, waar ik nu ongeveer 1a2 jaar in verzijld zit.
momenteel is mijn stijl nog heel breed van het iets stevigere werk (dus geen Britpop) tot het stevige Metal werk, maar dat keiharde hoeft nou ook weer niet. nog 1 opmerking NEXT11 rocks |
![]() |
![]() |
#35 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#37 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() vanwaar je opmerking next11 rocks dan? het lijkt me dat dat niet de enige band is die je goed vind? |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Guest
|
![]() Citaat:
eigenlijkwel, momenteel vind ik dat wel de enige regionale band die ik de moeite waard vind samen met San Andreas. |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ik vroeg me gewoon af waarom je het erbij zette, ik bedoel ik kan wel gaan zeggen welke bandjes ik allemaal leuk vind maar dan is de lijst langer dan mn post denk ik ![]() en san andreas is ook leuk ja. |
|
![]() |
![]() |
#41 |
Amsterdam Original
|
![]()
Ik verdiep me steeds meer in de Hip Hop cultuur, old skool dagen waren zooo vet
![]()
![]() |
#42 |
Guest
|
![]()
bij is het heel erg verschillend, ligt ook aan me bui. Als ik me relaxed voel draai ik lekkere rusitge (OUDE) hip-hop niet van die nieuwe shit. En als ik zin heb in een feesie of in hardcore
![]() ![]() |
![]() |