|
The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Ik heb op RTL4 gekeken naar het programma: Oranje momenten.
Toen de vader van Maxima de kerk in liep toen Amalia gedoopt werd, stond er een man met een spanbord. Op dat bord stond iets van dat die vader niet in ons land mocht komen. Ineens kwamen er politiemensen aan en die klommen over de dranghekken heen, om die man op te pakken. Je mag blijkbaar niet protesteren tegen het koningshuis. Ik vind dat heel eng. En ben daar erg bang van geworden. Je mag blijkbaar in Nederland niet je mening geven als het over het koningshuis gaat. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Guest
|
![]() Citaat:
*respect voor antoinette* |
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Maar wij betalen zijn dochter wel miljoenen. En daar moet ze wel haar plaats voor weten. |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6 |
Super Lid
|
![]()
Hoe kom je er nou bij dat Maxima niet de kant van Nederland kiest? Dat is nooit gezegd! Bovendien, het is wel haar vader hoor, en ik vind het voor haar fijn dat haar vader bij de doop van haar kindje mocht zijn.
![]() |
#7 |
Trots van het noorden.
|
![]()
je mag iedergeval wel eigen rechtertje spelen
![]()
![]() |
#8 |
Super Lid
|
![]()
Sorrie hoor, maar als de politie die vent met dat spandoek arresteert is geeft Maxima hen daar de opdracht niet toe hoor!
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
ze komen ermee weg, door het op "opruiing" te gooien of op protentieel terrorisme
Het koningshuis is ook geen democratie, ieder land heeft zijn eigen dictatuur. |
![]() |
![]() |
#10 |
BeHeerser
|
![]()
Majesteidsschennis heh!
En waarom zou die man niet mogen zien hoe zijn kleindochter gedoopt werd? Los van het feit dat hij van mij al lang geëxecuteerd had mogen zijn... Zo'n spandoek is wat overdreven omdat je er toch niks mee bereikt. Kortom, hoop heisa om niks. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Persoonlijk ben ik het niet met de inhoud van dat spandoek eens |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#13 |
BeHeerser
|
![]()
Dat is een heel ander verhaal. Dat koningshuis deugt naar mijn mening ook van geen kant.
Maar gaat het nu om het koninklijk huis (zwart maken) of over vrijheid van meningsuiting mbt dat spandoek? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 | |
just myself
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Super Lid
|
![]()
D'r zijn vaak afgesproken plekken waar je mag protesteren. Dit wordt gedaan om het beheersbaar te houden en het niet uit de hand te laten lopen. De man stond waarschijnlijk op een plek waar het niet toegestaan is en werd dus verwijderd. Lijkt me zeer redelijk!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Eerlijk hier over nadenken: Stel jij bent ergens tegen. En ze melden jou dat je dat tegen een muur mag gaan vertellen. Vind jij dan dat je je mening hebt kunnen geven ? |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Beheerder
|
![]() Citaat:
En ag, ik vond t al sneu voo maxima dat dr vader niet bij de trouwerij mocht zijn, en dan zo'n klootzak mat zo'n spandoek. Ag ik hou wel van t koningshuis, lang leve oranje laten we maar zeggen
![]() |
![]() |
#19 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Guest
|
![]() Citaat:
Citaat:
en nu de lonen in 2004 De Koningin € 3.877.000 De Prins van Oranje € 929.000 Prinses Máxima € 820.000 Prinses Juliana € 1.050.000 Prins Bernhard € 637.000 |
||
![]() |
![]() |
#21 | |
Guest
|
![]() Citaat:
29 keer per jaar las ik ergens. Mét het Marine vliegtuig en geen "wachtenden voor u." Dus ook daar hoeven ze geen euro aan uit te geven. Maakt mij verder niet uit, maar waar hebben we het koningshuis voor ? Voor mijn idee hebben we met elkaar, het volk dus, een gezin uitgekozen om te spekken. En vervolgens gaan we met elkaar, het volk dus, via de bladen en de tv. kijken hoe ze ons geld op maken. |
|
![]() |
![]() |
#22 |
just myself
|
![]()
ik weet niet hoeveel ik moet geloven van al die ''salaris'' geruchten van het koningshuis enzo...
ik geloof ook zeker wel dat ze geld krijgen, waarom ook niet, maar de bedragen die hier al genoemd worden lijken mij erg hoog...
![]() |
#23 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Nee ik trek het niet in het belachelijke. Het is mij bloed serieus ! Je mag echt niet protesteren bij de Oranjes. Je wordt altijd opgepakt. Ik heb het niet over rellen. Daar stond gewoon een aardige man. Hij had niets bij zich geen mes, geen pistool, alleen dat bord. Natuurlijk willen de Oranjes en aanhangers dat in "banen "leiden. ( Als ze bijvoorbeeld jou niet aardig zouden vinden, zou je het ook niet leuk vinden als anderen dat zouden weten.) Bij deze familie is het belang zelfs zo groot. Dat ze er politie mensen bij halen. Ik blijf het belemmeren van vrijheid van meningsuiting vinden. Daarbij kunnen ze zichzelf zo jaren lang nog in stand houden. Niemand mág iets over ze zeggen. |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Guest
|
![]() Citaat:
dat tabeletje heb ik letterlijk van de officiele website van het koningshuis gehaald |
|
![]() |
![]() |
#25 |
just myself
|
![]()
het lijkt me nog steeds erg hoog....
('k weet het, 'k ben eigewijs ![]()
![]() |
#26 |
Guest
|
![]()
t klopt wat aarsch zegt.. ik vind dit een redelijk bedrag, alhoewel t wel wat naar beneden zou kunnen.. ze vertegenwoordigen ons land immers in het buitenland en zorgen voor n binding in het volk (alhoewel die de laatste tijd ver is te zoeken
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#28 |
Guest
|
![]()
nope, die heeft t immers te druk met het land leiden
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 |
Guest
|
![]()
ook presidenten hebben t druk.. dan kan je beter n koningin hebben die je vertegenwoordigd.. het is ook traditie, het koningshuis, iets dat je niet zomaar over boord moet gooien.
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Guest
|
![]() Citaat:
jij hebt ook niet opgelet met nederlands, traditie argumenten zijn gigantische drogredenen. |
|
![]() |
![]() |
#32 |
Guest
|
![]()
ok, jij hebt gelijk..
![]() ![]() back on topic: k vond t goed van de politie, t is sneu om de mooiste dag uit iemands leven zo te besmetten... |
![]() |
![]() |
#33 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Dan mogen ze niet demonstreren, om dat ze er niets te zoeken hebben. Bij de Oranje familie is dat anders, dat feestje en verder al hun feestjes, worden door ons betaald. En niet zo'n beetje ook. Wie betaald bepaald. |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Guest
|
![]() Citaat:
en zover ik weet kost een doop geen geld. en wat jij beweert klopt ook niet echt. omdat wij geld geven aan het koningshuis mogen wij bepalen hoe zij leven?? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Echt waar. Het staat zelfs op de koninklijke site. Je kunt ook het boek in de bibliotheek gaan halen: van Philip Droge : "Oranje kapitaal. " Daar staat er van alles over, bijvoorbeeld: * ze wonen gratis in paleizen. * ze reizen gratis met het vliegtuig de hele wereld rond. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
b. Relschoppers, is in het verleden gebleken, zijn vaak genoet "nette" mensen. Zo was de Ajaxied die ooit overleed bij rellen een keurige hoteleigenaar. c. Het gaat er niet om dat hij niet gevaarlijk was, maar dat hij zich niet aan de regels houdt. Het gaat erom dat ze het willen kunnen controleren om te voorkomen dat de "echte relschopper" niet de kans krijgt om zijn rel uit te voeren en zodat de nette protesterenden dit gewoon kunnen blijven doen zonder problemen. Het is dus een kwestie van het bewaken van de openbare orde en de veiligheid van de protesterende zelf. d. Ook bij andere protesten is er sprake van politie inzet, zoals bij stakingen en massale protesten tegen de overheid. Veiligheid is gewoon zeer belangrijk bij belangrijke evenementen. Vooral ook bij evenementen waarbij de belangrijkste mensen uit de wereld zijn is dit een zeer belangrijk punt. e. Je mag absoluut wèl iets over de monarchie zeggen zonder daarop te worden aangepakt. Zèlfs in de tweede kamer is hierover meerdere malen een discussie. Het is echter wel de bedoeling dat het controleerbaar blijft bij grote evenementen om het niet uitt e hand te laten lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Guest
|
![]()
Als er vrijheid van mening is over het koningshuis, waarom mag er van Balkenende dan bijvoorbeeld geen satire worden uitgezonden op de nationale televisie ? Ook zoiets...
En om ff ontopic te blijven over die vader van Maxima: Het mag dan misschien niet terecht zijn wat hij allemaal heeft gedaan, maar ik vind nog steeds dat hij recht heeft z'n kleinkind te zien. En als die man die protesteerde het zo bedoeld heeft, dat Maxima geen lid mocht worden van het koningshuis, omdat zijn vader zo heeft gehandeld, vind ik ook niet terecht. Maxima die hoeft niet hetzelfde te zijn als haar vader ![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
Wéér iemand die de discussie verkeerd begrepen had. Balkenende verkondigde hierover zijn eigen mening en zei daarbij dat het onsmakelijk was. Het probleem was alleen dat hij dat in de verkeerde hoedanigheid deed, waardoor iedereen over hem heen viel, aangezien hij niet het recht heeft om dat als premier te zeggen. Zeker niet zonder daar ook maar met de koninklijke familie over gesproken te hebben (die later verklaarde er geen problemen mee te hebben). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Guest
|
![]()
Ik ken het verhaal, en ik weet ook dondersgoed waar dit onderwerp over gaat. Ik zeg het er alleen even bij, omdat Balkenende bedoelde, dat het kon. huis met respect behandeld moet worden. Balkenende mocht dat inderdaad niet zomaar zeggen zonder toestemming, maar de leden van het kon. huis vonden die satire inderdaad toch niet zo erg, so what's the trouble huh
![]() En eigenlijk deden de bedenkers van die satire dat niet, respect hebben, gezien wat ze allemaal hebben gezegd. Ik kan geen concrete voorbeelden noemen, maar ik zeg dit ff ter opbouwing van argument van de leden die hier eerder hebben gepost, dat het koningshuis zo rijk van ons leeft. Ik zeg het nu wel even verwarrend, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. |
![]() |
![]() |
#41 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
Het gaat erom dat het dus niet zo is dat je geen commentaar mag geven op de koninklijke familie, maar dat men probeert dit gecontroleerd te laten verlopen. Dit staat totaal los van wat Balkenende zei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Guest
|
![]()
Ik bedoelde het alleen als voorbeeld. Dat een bepaalde persoon, die toch enigszins invloed heeft op wat er hier in Nederland gebeurd zijn mening geeft over hoe het kon. huis behandeld moet worden. Hij verwoordde het op zo'n manier, dat het met respect behandeld moet worden. Zo bedoelde ik het
![]() -edit- Dat betekent niet dat hij meteen het recht heeft het op te eisen aan het volk. |
![]() |
![]() |
#43 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Geloof me of probeer het . Je wordt ALTIJD opgepakt. |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Dat is echt bij protesten tegen het koninklijkhuis. |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#46 |
Guest
|
![]()
Heb eigenlijk alleen de eerste post gelezen en ben het helemaal met je eens.
Je mag niets negatiefs zeggen over het Koningshuis, en vooral op het internet moet je oppassen. Een keer was er op een ander forum een discussie over de geschiedenis van het koningshuis en een bep. persoon gaf zijn mening (een negatieve) en de post werd verwijderd, topic gesloten en de persoon werd serieus gebanned! ![]() En toen werd er gezegd dat je zulke dingen maar beter niet kunt zeggen. Dan vraag je je echt af wat vrijheid van meningsuiting nou inhoud.. ![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
Dat wat jij noemt is forum-policy, dat staat totaal los van het feit dat je gewoon commentaar mag geven op de koninklijke familie.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Moet je wel vrije dagen nemen, Want er zijn mensen, die zelfs hiervoor in een cel hebben gezeten, bijvoorbeeld Daniel Piuma in febr 2002. |
|
![]() |
![]() |
#49 |
Guest
|
![]()
vrijheid van mening mag ,mits er niemand mee gekwetst word, dus het bestaat niet, want er word altijd wel iemand gekwetst.
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |