Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > The Lounge
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 20 January 2005, 18:58   #1
antoinette
Guest

Standaard vrijheid van mening

Ik heb op RTL4 gekeken naar het programma: Oranje momenten.

Toen de vader van Maxima de kerk in liep toen Amalia gedoopt werd, stond er een man met een spanbord. Op dat bord stond iets van dat die vader niet in ons land mocht komen. Ineens kwamen er politiemensen aan en die klommen over de dranghekken heen, om die man op te pakken. Je mag blijkbaar niet protesteren tegen het koningshuis. Ik vind dat heel eng. En ben daar erg bang van geworden. Je mag blijkbaar in Nederland niet je mening geven als het over het koningshuis gaat.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 19:23   #2
Banshee
Guest

Standaard Re: vrijheid van mening

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
Ik heb op RTL4 gekeken naar het programma: Oranje momenten.

Toen de vader van Maxima de kerk in liep toen Amalia gedoopt werd, stond er een man met een spanbord. Op dat bord stond iets van dat die vader niet in ons land mocht komen. Ineens kwamen er politiemensen aan en die klommen over de dranghekken heen, om die man op te pakken. Je mag blijkbaar niet protesteren tegen het koningshuis. Ik vind dat heel eng. En ben daar erg bang van geworden. Je mag blijkbaar in Nederland niet je mening geven als het over het koningshuis gaat.
ik vind, wat die gast heb gedaan is wel erg, maar tis wel zn dochter voor wie hij komt, geen gezeik dat ie niet mag komen

*respect voor antoinette*
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 19:37   #3
antoinette
Guest

Standaard Re: Re: vrijheid van mening

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Banshee
ik vind, wat die gast heb gedaan is wel erg, maar tis wel zn dochter voor wie hij komt, geen gezeik dat ie niet mag komen

*respect voor antoinette*
Het is niet alleen erg dat hij dat gedaan zou hebben.
Maar wij betalen zijn dochter wel miljoenen.
En daar moet ze wel haar plaats voor weten.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 20:23   #4
AMF
Super Lid

AMF's Avatar

Standaard Re: Re: Re: vrijheid van mening

Citaat:
Het is niet alleen erg dat hij dat gedaan zou hebben.
Maar wij betalen zijn dochter wel miljoenen.
En daar moet ze wel haar plaats voor weten.
Gaat het nou om Maxima of om haar vader of om die man met spandoek of om vrijheid van meningsuiting of om het koningshuis? Ik vind dat je Maxima niets kunt verwijten, zij kan er toch niets aan doen dat ze zijn dochter is? Bovendien is het ook niet aan Maxima om iets te doen aan de vrijheid van meningsuiting. Dat is de taak van de regering, niet van het koningshuis.
Oud 21 January 2005, 13:39   #5
antoinette
Guest

Standaard Re: Re: Re: Re: vrijheid van mening

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AMF
Gaat het nou om Maxima of om haar vader of om die man met spandoek of om vrijheid van meningsuiting of om het koningshuis? Ik vind dat je Maxima niets kunt verwijten, zij kan er toch niets aan doen dat ze zijn dochter is? Bovendien is het ook niet aan Maxima om iets te doen aan de vrijheid van meningsuiting. Dat is de taak van de regering, niet van het koningshuis.
Wat vind jij dan de taak van maxima ? Een beetje leuk zijn op kosten van de belasting betaler ? Ze zou zeker de kant van Nederland moeten kiezen. Dat zou ik in ieder geval doen als ik zo'n hoog salaris ( zomaar ) zou krijgen.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 18:15   #6
AMF
Super Lid

AMF's Avatar

Standaard

Hoe kom je er nou bij dat Maxima niet de kant van Nederland kiest? Dat is nooit gezegd! Bovendien, het is wel haar vader hoor, en ik vind het voor haar fijn dat haar vader bij de doop van haar kindje mocht zijn.
Oud 21 January 2005, 18:39   #7
SpiNe
Trots van het noorden.

SpiNe's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

je mag iedergeval wel eigen rechtertje spelen
Oud 21 January 2005, 19:59   #8
AMF
Super Lid

AMF's Avatar

Standaard

Sorrie hoor, maar als de politie die vent met dat spandoek arresteert is geeft Maxima hen daar de opdracht niet toe hoor!
Oud 22 January 2005, 00:19   #9
klootzak
Guest

Standaard

ze komen ermee weg, door het op "opruiing" te gooien of op protentieel terrorisme

Het koningshuis is ook geen democratie, ieder land heeft zijn eigen dictatuur.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2005, 01:34   #10
LexS
BeHeerser

Standaard

Majesteidsschennis heh!

En waarom zou die man niet mogen zien hoe zijn kleindochter gedoopt werd?
Los van het feit dat hij van mij al lang geëxecuteerd had mogen zijn...

Zo'n spandoek is wat overdreven omdat je er toch niks mee bereikt. Kortom, hoop heisa om niks.
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2005, 08:55   #11
klootzak
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LexS
Majesteidsschennis heh!

En waarom zou die man niet mogen zien hoe zijn kleindochter gedoopt werd?
Los van het feit dat hij van mij al lang geëxecuteerd had mogen zijn...

Zo'n spandoek is wat overdreven omdat je er toch niks mee bereikt. Kortom, hoop heisa om niks.
Het gaat mij niet om dat het feit dat een spandoek niet mag.
Persoonlijk ben ik het niet met de inhoud van dat spandoek eens
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2005, 10:32   #12
antoinette
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klootzak
Het gaat mij niet om dat het feit dat een spandoek niet mag.
Persoonlijk ben ik het niet met de inhoud van dat spandoek eens
Maar dat hele gedoe erom heen, kost jou wel je zuur verdiende eurootjes. Wat denk je dat de bewaking kostte die die meneer in zijn kraag vatte ? Dat hele koninklijkhuis kost ons met elkaar 9 miljoen euro. Maxima kan lekker 29 keer per jaar met vakantie. Ik niet en als ik vakantie heb ,moet ik werken.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2005, 11:37   #13
LexS
BeHeerser

Standaard

Dat is een heel ander verhaal. Dat koningshuis deugt naar mijn mening ook van geen kant.

Maar gaat het nu om het koninklijk huis (zwart maken) of over vrijheid van meningsuiting mbt dat spandoek?
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2005, 10:57   #14
antoinette
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LexS
Dat is een heel ander verhaal. Dat koningshuis deugt naar mijn mening ook van geen kant.

Maar gaat het nu om het koninklijk huis (zwart maken) of over vrijheid van meningsuiting mbt dat spandoek?
Goeie vraag. Ik ben er op gekomen omdat ik geshokeeerd was dat je over het koninghuis geen vrije mening mag hebben. Is dat zwart maken of gewoon de waarheid spreken ? Wat veel mensen trouwens nog steeds niet durven merk ik wel. Zijn die ook bang om gepakt te worden ? Ik blijf het van de zotte vinden. Een eng idee ook nog steeds.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2005, 13:58   #15
Joeltja
just myself

Joeltja's Avatar

Standaard

Citaat:
Goeie vraag. Ik ben er op gekomen omdat ik geshokeeerd was dat je over het koninghuis geen vrije mening mag hebben. Is dat zwart maken of gewoon de waarheid spreken ? Wat veel mensen trouwens nog steeds niet durven merk ik wel. Zijn die ook bang om gepakt te worden ? Ik blijf het van de zotte vinden. Een eng idee ook nog steeds.
tuurlijk mag je over het koningshuis een vrije mening hebben, waarom niet, dat heet vrijheid van meningsuiting, en die man met dat spandoek is vast niet alleen opgepakt omdat hij zijn mening openlijk liet zien, ze hebben het waarschijnlijk beschouwd als een belediging voor de vader van maxima, en dat ze hem dan ''verwijderen'' snap ik aan de ene kant wel...
Oud 28 January 2005, 14:38   #16
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

D'r zijn vaak afgesproken plekken waar je mag protesteren. Dit wordt gedaan om het beheersbaar te houden en het niet uit de hand te laten lopen. De man stond waarschijnlijk op een plek waar het niet toegestaan is en werd dus verwijderd. Lijkt me zeer redelijk!
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2005, 13:45   #17
antoinette
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
D'r zijn vaak afgesproken plekken waar je mag protesteren. Dit wordt gedaan om het beheersbaar te houden en het niet uit de hand te laten lopen. De man stond waarschijnlijk op een plek waar het niet toegestaan is en werd dus verwijderd. Lijkt me zeer redelijk!

Eerlijk hier over nadenken:
Stel jij bent ergens tegen.
En ze melden jou dat je dat tegen een muur mag gaan vertellen.
Vind jij dan dat je je mening hebt kunnen geven ?
  Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2005, 17:19   #18
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
Dat hele koninklijkhuis kost ons met elkaar 9 miljoen euro.
hehe reken nog maar een keer, dit bedrag is net iets te weinig geloof ik zo.

En ag, ik vond t al sneu voo maxima dat dr vader niet bij de trouwerij mocht zijn, en dan zo'n klootzak mat zo'n spandoek.
Ag ik hou wel van t koningshuis, lang leve oranje laten we maar zeggen
Oud 29 January 2005, 18:49   #19
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Standaard

Citaat:
Eerlijk hier over nadenken:
Stel jij bent ergens tegen.
En ze melden jou dat je dat tegen een muur mag gaan vertellen.
Vind jij dan dat je je mening hebt kunnen geven ?
Nu trek je het gelijk weer in het belachelijke.. Dat slaat nergens op. Je mag gewoon protesteren hoor, alleen moet je dan wel de kans geven aan de overheidsdiensten die zoiets in goede banen moeten leiden om daar voorzorgsmaatregelen voor te nemen. Het gaat er niet om dat ze het willen wegwerken zodat het niet gezien of gehoord wordt, maar om het in goede banen te leiden. Zodat rellen e.d. zoals we die in het verleden vaak genoeg gezien hebben niet voorkomen. Is voor je eigen veiligheid, heb je daar weleens over nagedacht?
Oud 30 January 2005, 10:24   #20
aarsch
Guest

Standaard

Citaat:
Dat hele koninklijkhuis kost ons met elkaar 9 miljoen euro.
ahum, dit ff uit het boek: het klein republikeins handboek, 100 misverstanden over de monarchie

Citaat:
“naast het eigenlijke ‘salaris’ worden ook hoge uitkeringen gedaan om in alle ‘beroepskosten’ te voorzien. Zo krijgt de koninig(in) naast haar inkomen van 0.7 miljoen euro, ter bestrijding van personeelslasten 1,4 miljoen euro en daarnaast voor overige kosten nog eens 1,7 miljoen euro. Het staatshoofd ontvangt dus jaarlijks rechtstreeks 3,8 miljoen euro (8,5 miljoen gulden); of dat veel of weinig is valt uit 2 eenvoudige vergelijkingen op te maken: het inkomen van een minister-president bedraagt ongeveer 175.000 euro en de president van de Verenigde staten verdient 250.000 dollar (280.000 euro). Blijkbaar wordt het nodig gevonden dat de koningin 13 maal zo hoog word ingeschat aks de ‘machtigste man op aarde’ die bovendien belasting betaald en er zijn gezin van onderhoudt.

Prins Claus, die natuurlijk niet mag teren op het inkomen van zijn gemalin, ontvangt in totaal 0,8 miljoen euro eveneens verdeeld over een ‘salaris’ als echtgenoot (0,3), personele kosten (0,2) en overige kosten (0,3). Zou het echtpaar wel voldoende jobs voor huispersoneel kunnen verzinnen om daartoe (gezamenlijk) beschikbare 1,6 miljoen euro op te krijgen. Dit vraagt een eenvoudig onderdaan zich misschien bezorgd af. De overige leden van de familie met staatsuitkering zijn: Willem Alexander (0,9), Juliana (1 miljoen); bernhart (0,6) en maxima die als ‘echtgenote van de kroonprins’ in 2002 al 0.733.762 euro zal ontvangen, maar dit is slechts voor 11 maanden want na 2 februari zal Haar volle salaris zal per 2003 795.000 euro bedragen.
De directe kosten uitkering aan het koninklijk Huis bedragen dus in totaal 7,9 (dit zijn welteverstaan ‘geïndexeerde’, waardevaste bedragen die jaarlijks stilzwijgend worden verhoogt). totaal generaal vindt men in de rijksbegroting 2002 aan duidelijk traceerbare kosten 39,3 miljoen euro.”
dit zijn welteverstaan ‘geïndexeerde’, waardevaste bedragen die jaarlijks stilzwijgend worden verhoogt).

en nu de lonen in 2004

De Koningin € 3.877.000
De Prins van Oranje € 929.000
Prinses Máxima € 820.000
Prinses Juliana € 1.050.000
Prins Bernhard € 637.000
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2005, 12:09   #21
antoinette
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aarsch
ahum, dit ff uit het boek: het klein republikeins handboek, 100 misverstanden over de monarchie

dit zijn welteverstaan ‘geïndexeerde’, waardevaste bedragen die jaarlijks stilzwijgend worden verhoogt).

en nu de lonen in 2004

De Koningin € 3.877.000
De Prins van Oranje € 929.000
Prinses Máxima € 820.000
Prinses Juliana € 1.050.000
Prins Bernhard € 637.000
Wat dacht je van de vakantie's van Maxima ?
29 keer per jaar las ik ergens.
Mét het Marine vliegtuig en geen "wachtenden voor u."
Dus ook daar hoeven ze geen euro aan uit te geven.
Maakt mij verder niet uit,
maar waar hebben we het koningshuis voor ?
Voor mijn idee hebben we met elkaar, het volk dus,
een gezin uitgekozen om te spekken.
En vervolgens gaan we met elkaar, het volk dus,
via de bladen en de tv. kijken hoe ze ons geld op maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2005, 12:15   #22
Joeltja
just myself

Joeltja's Avatar

Standaard

ik weet niet hoeveel ik moet geloven van al die ''salaris'' geruchten van het koningshuis enzo...
ik geloof ook zeker wel dat ze geld krijgen, waarom ook niet, maar de bedragen die hier al genoemd worden lijken mij erg hoog...
Oud 30 January 2005, 12:16   #23
antoinette
Guest

Standaard

Citaat:
Nu trek je het gelijk weer in het belachelijke.. Dat slaat nergens op. Je mag gewoon protesteren hoor, alleen moet je dan wel de kans geven aan de overheidsdiensten die zoiets in goede banen moeten leiden om daar voorzorgsmaatregelen voor te nemen. Het gaat er niet om dat ze het willen wegwerken zodat het niet gezien of gehoord wordt, maar om het in goede banen te leiden. Zodat rellen e.d. zoals we die in het verleden vaak genoeg gezien hebben niet voorkomen. Is voor je eigen veiligheid, heb je daar weleens over nagedacht?
---------------------------------------------------------

Nee ik trek het niet in het belachelijke.
Het is mij bloed serieus !
Je mag echt niet protesteren bij de Oranjes.
Je wordt altijd opgepakt.
Ik heb het niet over rellen.
Daar stond gewoon een aardige man.
Hij had niets bij zich geen mes, geen pistool, alleen dat bord.

Natuurlijk willen de Oranjes en aanhangers dat in "banen "leiden.
( Als ze bijvoorbeeld jou niet aardig zouden vinden,
zou je het ook niet leuk vinden als anderen dat zouden weten.)
Bij deze familie is het belang zelfs zo groot.
Dat ze er politie mensen bij halen.
Ik blijf het belemmeren van vrijheid van meningsuiting vinden.

Daarbij kunnen ze zichzelf zo jaren lang nog in stand houden.
Niemand mág iets over ze zeggen.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2005, 12:22   #24
aarsch
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joeltja
ik weet niet hoeveel ik moet geloven van al die ''salaris'' geruchten van het koningshuis enzo...
ik geloof ook zeker wel dat ze geld krijgen, waarom ook niet, maar de bedragen die hier al genoemd worden lijken mij erg hoog...

dat tabeletje heb ik letterlijk van de officiele website van het koningshuis gehaald
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2005, 12:26   #25
Joeltja
just myself

Joeltja's Avatar

Standaard

het lijkt me nog steeds erg hoog....

('k weet het, 'k ben eigewijs)
Oud 30 January 2005, 13:31   #26
Blokker
Guest

Standaard

t klopt wat aarsch zegt.. ik vind dit een redelijk bedrag, alhoewel t wel wat naar beneden zou kunnen.. ze vertegenwoordigen ons land immers in het buitenland en zorgen voor n binding in het volk (alhoewel die de laatste tijd ver is te zoeken )
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2005, 13:34   #27
aarsch
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blokker
ze vertegenwoordigen ons land immers in het buitenland en zorgen voor n binding in het volk (alhoewel die de laatste tijd ver is te zoeken )
goh dit zou een president nou nooit kunnen

Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2005, 13:35   #28
Blokker
Guest

Standaard

nope, die heeft t immers te druk met het land leiden
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2005, 13:37   #29
aarsch
Guest

Standaard

Citaat:
nope, die heeft t immers te druk met het land leiden
ik zei president, geen dictator die de rol van een land leiden in zijn ééntje op zijn lijf neemt.....
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2005, 13:38   #30
Blokker
Guest

Standaard

ook presidenten hebben t druk.. dan kan je beter n koningin hebben die je vertegenwoordigd.. het is ook traditie, het koningshuis, iets dat je niet zomaar over boord moet gooien.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2005, 13:42   #31
aarsch
Guest

Standaard

Citaat:
ook presidenten hebben t druk.. dan kan je beter n koningin hebben die je vertegenwoordigd.. het is ook traditie, het koningshuis, iets dat je niet zomaar over boord moet gooien.
we kunnen dus maar beter 1 iemand aannemen voor volksvertegenwoordeging en die 33,9 miljoen euro laten kosten? goed plan blokker

jij hebt ook niet opgelet met nederlands, traditie argumenten zijn gigantische drogredenen.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2005, 13:44   #32
Blokker
Guest

Standaard

ok, jij hebt gelijk.. (waarom moest je ook over dit onderwerp n duo houden..! )
back on topic: k vond t goed van de politie, t is sneu om de mooiste dag uit iemands leven zo te besmetten...
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2005, 13:49   #33
aarsch
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saduf
Zolang die gozer geen herrie maakte vind ik t kunnen. Het is inderdaad jammer dat t zo moet lopen. Maar als de Kmar. vind dat deze man een bedreiging vormde, klopt het dat de Kmar. ingrijpt.
als ik op jou verjaardag feest kom met een spandoek met daarop een kwetsende tekst is dat goed als ik maar geen herrie maak?
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2005, 16:35   #34
antoinette
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aarsch
als ik op jou verjaardag feest kom met een spandoek met daarop een kwetsende tekst is dat goed als ik maar geen herrie maak?
Ik neem aan dat jij je feestje zelf betaald ?
Dan mogen ze niet demonstreren,
om dat ze er niets te zoeken hebben.
Bij de Oranje familie is dat anders,
dat feestje
en verder al hun feestjes,
worden door ons betaald.
En niet zo'n beetje ook.

Wie betaald bepaald.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2005, 19:32   #35
aarsch
Guest

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat jij je feestje zelf betaald ?
Dan mogen ze niet demonstreren,
om dat ze er niets te zoeken hebben.
Bij de Oranje familie is dat anders,
dat feestje
en verder al hun feestjes,
worden door ons betaald.
En niet zo'n beetje ook.

Wie betaald bepaald.
dat feestje was slechts een voorbeeld. ik ga er niet vanuit dan sadurf gedoopt is....

en zover ik weet kost een doop geen geld. en wat jij beweert klopt ook niet echt. omdat wij geld geven aan het koningshuis mogen wij bepalen hoe zij leven??
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2005, 20:03   #36
antoinette
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joeltja
Hoog he !
Echt waar.
Het staat zelfs op de koninklijke site.
Je kunt ook het boek in de bibliotheek gaan halen:
van Philip Droge : "Oranje kapitaal. "
Daar staat er van alles over, bijvoorbeeld:
* ze wonen gratis in paleizen.
* ze reizen gratis met het vliegtuig de hele wereld rond.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2005, 20:40   #37
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Standaard

Citaat:
---------------------------------------------------------

Nee ik trek het niet in het belachelijke.
Het is mij bloed serieus !
Je mag echt niet protesteren bij de Oranjes.
Je wordt altijd opgepakt.
Ik heb het niet over rellen.
Daar stond gewoon een aardige man.
Hij had niets bij zich geen mes, geen pistool, alleen dat bord.

Natuurlijk willen de Oranjes en aanhangers dat in "banen "leiden.
( Als ze bijvoorbeeld jou niet aardig zouden vinden,
zou je het ook niet leuk vinden als anderen dat zouden weten.)
Bij deze familie is het belang zelfs zo groot.
Dat ze er politie mensen bij halen.
Ik blijf het belemmeren van vrijheid van meningsuiting vinden.

Daarbij kunnen ze zichzelf zo jaren lang nog in stand houden.
Niemand mág iets over ze zeggen.
a. Je mag wèl protesteren over de koninklijke familie.
b. Relschoppers, is in het verleden gebleken, zijn vaak genoet "nette" mensen. Zo was de Ajaxied die ooit overleed bij rellen een keurige hoteleigenaar.
c. Het gaat er niet om dat hij niet gevaarlijk was, maar dat hij zich niet aan de regels houdt. Het gaat erom dat ze het willen kunnen controleren om te voorkomen dat de "echte relschopper" niet de kans krijgt om zijn rel uit te voeren en zodat de nette protesterenden dit gewoon kunnen blijven doen zonder problemen. Het is dus een kwestie van het bewaken van de openbare orde en de veiligheid van de protesterende zelf.
d. Ook bij andere protesten is er sprake van politie inzet, zoals bij stakingen en massale protesten tegen de overheid. Veiligheid is gewoon zeer belangrijk bij belangrijke evenementen. Vooral ook bij evenementen waarbij de belangrijkste mensen uit de wereld zijn is dit een zeer belangrijk punt.
e. Je mag absoluut wèl iets over de monarchie zeggen zonder daarop te worden aangepakt. Zèlfs in de tweede kamer is hierover meerdere malen een discussie. Het is echter wel de bedoeling dat het controleerbaar blijft bij grote evenementen om het niet uitt e hand te laten lopen.
Oud 30 January 2005, 23:51   #38
Jamiel
Guest

Standaard

Als er vrijheid van mening is over het koningshuis, waarom mag er van Balkenende dan bijvoorbeeld geen satire worden uitgezonden op de nationale televisie ? Ook zoiets...

En om ff ontopic te blijven over die vader van Maxima: Het mag dan misschien niet terecht zijn wat hij allemaal heeft gedaan, maar ik vind nog steeds dat hij recht heeft z'n kleinkind te zien.

En als die man die protesteerde het zo bedoeld heeft, dat Maxima geen lid mocht worden van het koningshuis, omdat zijn vader zo heeft gehandeld, vind ik ook niet terecht. Maxima die hoeft niet hetzelfde te zijn als haar vader
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2005, 09:37   #39
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jamiel
Als er vrijheid van mening is over het koningshuis, waarom mag er van Balkenende dan bijvoorbeeld geen satire worden uitgezonden op de nationale televisie ? Ook zoiets...
*zuchg*

Wéér iemand die de discussie verkeerd begrepen had. Balkenende verkondigde hierover zijn eigen mening en zei daarbij dat het onsmakelijk was. Het probleem was alleen dat hij dat in de verkeerde hoedanigheid deed, waardoor iedereen over hem heen viel, aangezien hij niet het recht heeft om dat als premier te zeggen. Zeker niet zonder daar ook maar met de koninklijke familie over gesproken te hebben (die later verklaarde er geen problemen mee te hebben).
Oud 31 January 2005, 10:10   #40
Jamiel
Guest

Standaard

Ik ken het verhaal, en ik weet ook dondersgoed waar dit onderwerp over gaat. Ik zeg het er alleen even bij, omdat Balkenende bedoelde, dat het kon. huis met respect behandeld moet worden. Balkenende mocht dat inderdaad niet zomaar zeggen zonder toestemming, maar de leden van het kon. huis vonden die satire inderdaad toch niet zo erg, so what's the trouble huh

En eigenlijk deden de bedenkers van die satire dat niet, respect hebben, gezien wat ze allemaal hebben gezegd.

Ik kan geen concrete voorbeelden noemen, maar ik zeg dit ff ter opbouwing van argument van de leden die hier eerder hebben gepost, dat het koningshuis zo rijk van ons leeft.

Ik zeg het nu wel even verwarrend, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2005, 11:57   #41
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jamiel
Ik ken het verhaal, en ik weet ook dondersgoed waar dit onderwerp over gaat. Ik zeg het er alleen even bij, omdat Balkenende bedoelde, dat het kon. huis met respect behandeld moet worden. Balkenende mocht dat inderdaad niet zomaar zeggen zonder toestemming, maar de leden van het kon. huis vonden die satire inderdaad toch niet zo erg, so what's the trouble huh

En eigenlijk deden de bedenkers van die satire dat niet, respect hebben, gezien wat ze allemaal hebben gezegd.

Ik kan geen concrete voorbeelden noemen, maar ik zeg dit ff ter opbouwing van argument van de leden die hier eerder hebben gepost, dat het koningshuis zo rijk van ons leeft.

Ik zeg het nu wel even verwarrend, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Vind het erg moeilijk om te begrijpen wat je bedoelt, want ik had al eerder gezegd dat het er niet om gaat DAT Balkenende het zegt, maar in welke hoedanigheid hij het zegt. Als minister president heeft hij niet het recht om dat te zeggen, maar als mens cq. persoon mag hij net zo goed als elke andere Nederlander zeggen wat hij wil (vrijheid van meningsuiting). Zijn enige nadeel hierin is dat hij wel minister president blijft.
Het gaat erom dat het dus niet zo is dat je geen commentaar mag geven op de koninklijke familie, maar dat men probeert dit gecontroleerd te laten verlopen. Dit staat totaal los van wat Balkenende zei.
Oud 31 January 2005, 13:55   #42
Jamiel
Guest

Standaard

Ik bedoelde het alleen als voorbeeld. Dat een bepaalde persoon, die toch enigszins invloed heeft op wat er hier in Nederland gebeurd zijn mening geeft over hoe het kon. huis behandeld moet worden. Hij verwoordde het op zo'n manier, dat het met respect behandeld moet worden. Zo bedoelde ik het

-edit- Dat betekent niet dat hij meteen het recht heeft het op te eisen aan het volk.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2005, 20:53   #43
antoinette
Guest

Standaard

Citaat:
a. Je mag wèl protesteren over de koninklijke familie.
b. Relschoppers, is in het verleden gebleken, zijn vaak genoet "nette" mensen. Zo was de Ajaxied die ooit overleed bij rellen een keurige hoteleigenaar.
c. Het gaat er niet om dat hij niet gevaarlijk was, maar dat hij zich niet aan de regels houdt. Het gaat erom dat ze het willen kunnen controleren om te voorkomen dat de "echte relschopper" niet de kans krijgt om zijn rel uit te voeren en zodat de nette protesterenden dit gewoon kunnen blijven doen zonder problemen. Het is dus een kwestie van het bewaken van de openbare orde en de veiligheid van de protesterende zelf.
d. Ook bij andere protesten is er sprake van politie inzet, zoals bij stakingen en massale protesten tegen de overheid. Veiligheid is gewoon zeer belangrijk bij belangrijke evenementen. Vooral ook bij evenementen waarbij de belangrijkste mensen uit de wereld zijn is dit een zeer belangrijk punt.
e. Je mag absoluut wèl iets over de monarchie zeggen zonder daarop te worden aangepakt. Zèlfs in de tweede kamer is hierover meerdere malen een discussie. Het is echter wel de bedoeling dat het controleerbaar blijft bij grote evenementen om het niet uitt e hand te laten lopen.
Je mag niet protesteren !
Geloof me of probeer het .
Je wordt ALTIJD opgepakt.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2005, 20:55   #44
antoinette
Guest

Standaard

Citaat:
Je mag niet protesteren !
Geloof me of probeer het .
Je wordt ALTIJD opgepakt.
Bij andere protesten worden er geen borden afgepakt !
Dat is echt bij protesten tegen het koninklijkhuis.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2005, 20:58   #45
antoinette
Guest

Standaard

Citaat:
Vind het erg moeilijk om te begrijpen wat je bedoelt, want ik had al eerder gezegd dat het er niet om gaat DAT Balkenende het zegt, maar in welke hoedanigheid hij het zegt. Als minister president heeft hij niet het recht om dat te zeggen, maar als mens cq. persoon mag hij net zo goed als elke andere Nederlander zeggen wat hij wil (vrijheid van meningsuiting). Zijn enige nadeel hierin is dat hij wel minister president blijft.
Het gaat erom dat het dus niet zo is dat je geen commentaar mag geven op de koninklijke familie, maar dat men probeert dit gecontroleerd te laten verlopen. Dit staat totaal los van wat Balkenende zei.
Vergeet niet dat Balkenden iedere "maandag"op de thee gaat bij de Koningin. En dat je dan echt geen tegengas durft te geven. Ook een manier omjezelf als koningin in stand te houden.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2005, 14:17   #46
K@rima!
Guest

Standaard

Heb eigenlijk alleen de eerste post gelezen en ben het helemaal met je eens.
Je mag niets negatiefs zeggen over het Koningshuis, en vooral op het internet moet je oppassen. Een keer was er op een ander forum een discussie over de geschiedenis van het koningshuis en een bep. persoon gaf zijn mening (een negatieve) en de post werd verwijderd, topic gesloten en de persoon werd serieus gebanned!

En toen werd er gezegd dat je zulke dingen maar beter niet kunt zeggen. Dan vraag je je echt af wat vrijheid van meningsuiting nou inhoud..
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2005, 14:44   #47
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Heb eigenlijk alleen de eerste post gelezen en ben het helemaal met je eens.
Je mag niets negatiefs zeggen over het Koningshuis, en vooral op het internet moet je oppassen. Een keer was er op een ander forum een discussie over de geschiedenis van het koningshuis en een bep. persoon gaf zijn mening (een negatieve) en de post werd verwijderd, topic gesloten en de persoon werd serieus gebanned!

En toen werd er gezegd dat je zulke dingen maar beter niet kunt zeggen. Dan vraag je je echt af wat vrijheid van meningsuiting nou inhoud..
Lees dan s.v.p. toch maar de rest van het topic.
Dat wat jij noemt is forum-policy, dat staat totaal los van het feit dat je gewoon commentaar mag geven op de koninklijke familie..
Oud 2 February 2005, 14:18   #48
antoinette
Guest

Standaard

Citaat:
Lees dan s.v.p. toch maar de rest van het topic.
Dat wat jij noemt is forum-policy, dat staat totaal los van het feit dat je gewoon commentaar mag geven op de koninklijke familie..
Ik zou zeggen ga er zelf maar eens staan !
Moet je wel vrije dagen nemen,
Want er zijn mensen,
die zelfs hiervoor in een cel hebben gezeten,
bijvoorbeeld Daniel Piuma in febr 2002.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2005, 16:33   #49
BlackTurtle
Guest

Standaard

vrijheid van mening mag ,mits er niemand mee gekwetst word, dus het bestaat niet, want er word altijd wel iemand gekwetst.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2005, 19:58   #50
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Standaard

Citaat:
Ik zou zeggen ga er zelf maar eens staan !
Moet je wel vrije dagen nemen,
Want er zijn mensen,
die zelfs hiervoor in een cel hebben gezeten,
bijvoorbeeld Daniel Piuma in febr 2002.
Als jij je gewoon netjes aan de afspraken houdt gebeurt er helemaal niets..
Antwoord

Berichting Regels