|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
mensen, ik heb een klein probleempje
ik heb nu ong een twee jaar gaatjes in m'n oor. anderhalfjaar lang had ik er echt geen problemen mee. En sinds de zomer elke keer als ik een dag geen oorbellen in doe, zijn de gaatjes half dichtgegroeid en moet ik er weer doorprikken. Met vaak als gevolg dat ze gaan bloeden en ontsteken. Altijd opnieuw. dit is echt wel heel vervelend en soms ook pijnlijk. Als ik een week er geen in doe, dan is het een absolute ramp. Ik heb al een paar keer een tijdje m'n beginnersoorbellen weer aangedaan. (dat zjn de dikste) en ook elke keer weer ontsmetten en draaien enzo, maar doe ik erna weer een dag geen in, dan is het weer hetzelfde... ![]() iemand die dit ook heeft en me kan helpen? |
![]() |
![]() |
#2 |
architect of life
|
![]()
Nja, ik weet niet echt wat je eraan kan doen. Ik heb hetzelfde probleem, maar ik draag gewoon constant oorbellen. Ik doe ze enkel uit om mijn haren te wassen en voor de turn- en zwemlessen.
Ik weet niet of je oren gaan ontsteken omdat je geen gouden of zilveren hangertjes hebt om in je oren te stoppen. Als ze reageren omdat het nikkel is, kan je het verhelpen door er een laagje doorzichtige nagellak op te smeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Super Lid
|
![]()
Hmm ik denk Sterilon voor je vaderland
![]() Ik heb er zelf geen last van, maar ik draag elke dag wel oorbellen want zonder voel ik me kaal. Af en toe heb ik wel een soort 'bobbeltje' rondom het gaatje, maar dat trekt meestal vanzelf weer weg..is ook eigenlijk altijd als ik een dagje zware oorbellen in heb gehad ![]()
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
hm ook geen idee , ik heb eens een jaar zonder oorringen gelopen en m'n gaatjes waren nog niet dichtgegroeid.
|
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
Ik heb datzelfde probleem gehad met mijn tweede oorgaatjes
![]() Ik heb het helemaal dicht laten groeien, een paar jaar overheen laten gaan en latst dacht ik : " oh ik kan ze er best wel overnieuw in laten doen ![]() nu gaat het gek genoeg wel goed !! Trouwens, hoe prik je ze erdoor ? Met een oorsteker zelf? misschien issie een btje vuil, dat kan ook voor ontstekingen zorgen. |
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
Jamiel, in jou oplossing heb ik geen zin. Daarvoor doe ik echt te graag oorbellen aan!
Ik prik ze er weer door met m'n oorbel zelf, ze is wel ontsmet! en als het gaat bloeden ontsmet ik me oor ook weer... @AMF, zo'n bobbeltje, dat heb ik heel de tijd rond het gaatje. En het trekt zker niet weg... ![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
blij dat ik geen oorbellen hoef te dragen
![]() Precies nogal wat moeite mee... |
![]() |
![]() |
#8 |
veteraan
|
![]()
dat bobbeltje ff lekker uitdrukken, is toch maar pus
![]()
![]() |
#9 | |
Guest
|
![]() Citaat:
@prinskoekje: normaal zijn er helemaal geen problemen hoor! ik vind het reuzefijn om oorbellen te dragen! oke, jij bent wel een jongen |
|
![]() |