|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 | |
architect of life
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
heb er ook altijd al m'n twijfels over gehad...
diabeten zouden wel colalight mogen drinken en geen gewone cola... nuja, ik proef het vershcil niet, maakt mij dus niets uit wat het is! |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
Nou, een kerel in mijn klas heeft diabetes, de gehele eilandjes van Langehans (ofzo) doen het bij hem niet. Als hij gewone cola drinkt gaat hij echt heus van de kaart. Met light niet.
Maar het klopt wel, light is vaak niet light. |
![]() |
![]() |
#4 |
Girls JustWannaHave Fun
|
![]()
Ik weet niet, eet eigenlijk niet zo veel light-producten. Maar ik drink wel altijd Cola-Light.
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
Ik proef het verschil heus wel hoor!
Cola-light is echt wel brol. De "vervangende" stof zou eveneens je hersencellen aantasten (wat nu niet direct een gevaar voor me mij is daar ik deze toch niet heb ![]() Geef mij dus maar de "echte" cola!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
ik doe net mee aan een marktonderzoek naar light bier, maarja krijg wel gratis bier opgestuurd om t te proberen en t is nog grolsch ook nog, ik ben ook erg beniewd of t smaakt.
mijn mening over light producten, het is leuk als er geen suiker in zit, erg praktisch voor mensen met diabetes, voor de rest, wat een onzin. |
![]() |
![]() |
#7 |
.
|
![]()
als je light wilt eten moet je gewoon zelf opletten hoeveel caloriën er in producten zitten... en dan ook opletten of er veel kolydraten (suikers) inzitten of veel vetten.
Maar bij frisdranken is light wel light.. er zit immers geen suiker in.. maar in plaats van suiker zitten er andere schadelijke stoffen in (zoals aspartaan) en ik heb gehoord dat er ook andere dikmakende stoffen inzitten, waardoor het weinig nut heeft om daarom light te drinken ![]()
![]() |
#8 |
architect of life
|
![]()
Welja, maar je hebt dus echt mensen die denken: "Ach, 't is toch een light-product, wat maakt nu één meer of één minder uit?"
En dan schrikken ze dat ze nog zijn bijgekomen ...
![]() |
#9 | |
Meest gerespecteerde forummer
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
ik smaak wel duidelijk het verschil. Zo vind ik gewone cola niet echt lekker, maar cola light dan weer wel.
Light producten kunnen inderdaad schadelijk zijn door de vervangingstoffen die erin zitten, maar zolang dat je met mate iets gebruikt, kan het volgens mij niet zo erg kwaad. In de light dranken is glucose vervangen door andere zoetstoffen, waardoor diabetici die wel kunnen drinken. Net zoals in chocolade zonder suiker waar glucose vervangen is door fructose(= fruitsuiker), dat dus zoals de naam het zegt sterk aanwezig is in fruit. |
![]() |
![]() |
#11 |
Lid
|
![]()
Hm dit vind ik vreemd, want ik vind het achterlijk om zomaar aan te nemen dat iets light is zonder te kijken naar de voedingswaarde. Maar goed.
Hier staat de voedingswaarde overigens op héél veel dingen vermeld.