Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Seksualiteit
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Seksualiteit Hier kun je terecht met al je vragen en ervaringen op het gebied van sex en alles wat daar mee te maken heeft.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 8 May 2005, 05:03   #1
BlackTurtle
Guest

Lightbulb one night stand. oftewel in de bredere zin:freelove

nou ben ik iemand die heel beslist geen vaste relatie wil, mijn werk vermoeilijkt de zaak, maar ik zie het hele idee er achter ook niet zitten ,vrijheid is daarin het grote sleutelwoord, ik heb het echt geprobeerd, maar toch word mijn vrijheid die ik zo hard nodig heb toch ingedamd en ik voel me dan erg benauwd tijdens relaties. en daarom zoek ik dat dus ook niet meer.

maar toch is er het verlangen naar liefde en lichamelijk contact.

als je het zo bekijkt dat de one night stand de uiteindelijke oplossing is voor beide partijen die geen vaste relatie willen dan is er toch niets mis met een eenmalig sexueel contact?(mits het veilig gebeurt)

het bizarre is dat eenmalig sexueel contact oftewel de one night stand sterk veroordeeld word door de jeugd terwijl de (ik noem het maar zo) de hippie generatie, waarvan er veel van onze ouders uitmaken er juist totaal geen probleem van maken immers er werd in hun tijd er vrolijk op los genaaid.

het vreemde vind ik dan ook dat het bekend is dat zon 70% van de jeugd tussen de 16 en 25 zonder scrupules aan one night stands doet er nog steeds een vorm van taboe op rust, bijvoorbeeld, de man heeft one night stands en is cool terwijl als de vrouw one night stands heeft zij direct een slet is, dit heeft in mijn ogen te maken met het onbegrip dat de man niet de enige is die van sex geniet maar de vrouw ook, maar in een wereld die voornamelijk nog door mannelijke idealen geregeerd word blijft het nogsteeds een dubieus vraagstuk waarom de man zo veel sexuele contacten kan hebben als hij wil zonder in de leefgemeenschap waarin hij verkeerd voor slet of outsider uitgemaakt te worden en dit bij de vrouw die exact hetzelfde doet juist wel het geval is.

is daar een reden voor??
ik denk dat het iets met jaloezie te maken heeft met het idee dat de man de enige is die hardop mag genieten van sex. en dat de vrouw het maar moet ondergaan.

middeleeuwse ideeen zijn dat in mijn ogen, net zo middeleeuws als vrouwenbesnijdenis.

maar wat heeft dit alles met een one night stand te maken zou je zeggen.

nou het volgende, mijn bedpartner van afgelopen nacht swengelde deze discussie met mij aan, ze zei:
wil je er alstjeblieft met niemand over praten wat wij vannacht gedaan hebben?
mijn reactie: uiteraard, maar wat dan nog als ze er achter komen ze hebben je samen met me weg zien gaan?
Ja dat weet ik wel maar ik wil niet voor slet uitgemaakt worden.
Maar de enige die je hebben zien vertrekken zijn je vriendinnen?
Ja dat weet ik wel maar hun hebben allemaal een vriend.
Ja?? en dan nog?
Je begrijpt het niet, ze vinden niet dat je sex buiten een relatie hoort te hebben.
nee inderdaad ik bergrijp het niet, zei zijn toch niet door hun mening de baas over jou leven?
dat is wel zo maar toch wil ik dat je er liever niet over praat.
Beloofd is beloofd.

kijk en daar zit het hem volgens mij, de norm, of waarde, dat je sex alleen binnen een relatie hoort te hebben zit erg ingebed in onze cultuur, het beginsel, sex na het huwelijk is daar volgens mij de oorzaak van, maar in de laatste 30 jaar is de sexuele revolutie dusdanig ontplooid dat sex voor het huwelijk de normaalste zaak van de wereld is geworden(voor sommigen), en toch is er een vreemde ideologie in terecht gekropen, mannen met veel sexuele contacten zijn stoer , vrouwen met veel sexuele contacten zijn sletten.

dat is vreemd te noemen, immers de vrouw geniet toch net zo veel missschien zelfs meer van sex als de man, waarom is een vrouw dan fout als zei met meerdere mannen sexueel contact heeft? en de man juist goed bezig?

ik zie totaal het probleem niet.

misschien ligt het niet in je aard, misschien hunker je naar sex zelfs buiten een relatie en vind je het absoluut noodzakelijk het te hebben ongeacht je geslacht, misschien ook niet, maar misschien kan iemand mij een goede uitleg geven over het dilemma: waarom is een man met veel sexuele contacten stoer strak leip, en een vrouw met veel sexuele contacten een slet, hoer sloerie?

leg mij dat maar eens uit, want ik heb er geen antwoord voor.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2005, 05:12   #2
BlackTurtle
Guest

Standaard

in bredere zin bedoel ik: in hoeverre is freelove geaccepteerd zonder slappe vooroordelen.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2005, 08:11   #3
Fuzzle
Guest

Standaard

Kan goed zijn dat ik fout zit, maar zou het feit dat vrouwen sletten enz. worden genoemd niet komen omdat de meeste mensen alleen maar weten dat er vrouwelijke hoeren bestaan?
Vaak wordt vergeten dat er ook mannen bestaan dat dit doen.

Als een vrouw dan met iemand anders naar bed gaat zonder relatie, dan komt het voor de vrienden mss over dat dit hetzelfde is als wat een hoer doet, maar eigenlijk is dit juist het omgekeerde, hier doet de vrouw het wel voor het plezier, en niet voor het geld..
  Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2005, 11:28   #4
anemic
Guest

Standaard

ik gebruik trouwens het woord slet ook best vaak voor mannen..
  Met citaat antwoorden
Oud 10 May 2005, 09:25   #5
appelshampoo
Guest

Standaard

Naar mijn mening moet je mensen gewoon beoordelen op de persoon die ze zijn, niet met hoeveel mensen ze sex hebben gehad of dat ze sex buiten een relatie hebben. Kun je iemand als persoon beoordelen op zijn of haar sexleven?
  Met citaat antwoorden
Oud 10 May 2005, 12:14   #6
K@rima!
Guest

Standaard

Nou eerlijk gezegd zie ik een jongen die +20 bedpartners heeft gehad niet als stoere vent maar ook als afgelikte boterham hoor!!
  Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2005, 19:26   #7
BlackTurtle
Guest

Standaard

Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2005, 20:24   #8
luie-donder
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Nou eerlijk gezegd zie ik een jongen die +20 bedpartners heeft gehad niet als stoere vent maar ook als afgelikte boterham hoor!!
afgelikte boterham > leuk gezegd!
  Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2005, 20:26   #9
K@rima!
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woudjuh
afgelikte boterham > leuk gezegd!
zelfbedacht

@Blackturtle: WTF?!
  Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2005, 20:29   #10
luie-donder
Guest

Standaard

[QUOTE] Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
[b]zelfbedacht

ach, maakt niet uit, hij blijft leuk!
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels