|
The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
architect of life
|
![]()
Krijg/Kreeg jij zakgeld van je ouders?
Wanneer geven/gaven ze het? En waarom (niet)?
![]() |
#2 |
veteraan
|
![]()
1x per maand, en het was erg weinig
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
ik krijg nu 15 € per maand.
Als ik dat vergelijk met sommige anderen is dat bijster weinig (die bv 20 € op een week krijgen) maargoed, ik overleef er best mee. Zoveel moet ik er trouwens niet mee betalen. Als m'n zus en ik naar iets hetzelfde gaan ofzo leggen ze heel vaak bij ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bianca
|
![]()
Ik krijg/kreeg eigenlijk nooit zakgeld.
![]() |
#5 |
Lid
|
![]()
ik kreeg altijd een vast bedrag per maand, weet niet meer hoeveel. geen kleedgeld. voor de rest moest ik dan wel alles zelf betalen, dingen voor mn kamer, kadootjes, cd, of kleren die ik niet echt nodig had maar wel graag wilde hebben etc etc. ik kreeg het ook gewoon op mijn rekening gestort (wat toen nog wel bijzonder was).
ik heb zo wel goed geleerd om met mn eigen geld om te gaan (Y) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lid
|
![]()
Ik krijg €23 per maand aan zakgeld, en €70 per maand aan kleedgeld. Allebei op mijn bankrekening gestort.
Dat is dus €93 per maand. Vind het zelf nogal veel voor een 15jarige..
![]() |
#7 |
Meest gerespecteerde forummer
|
![]()
Ik krijg 50 euro leefgeld per week als ik in Gent ben. Tijdens de vakanties krijg ik 20 euro per week (tenzij ik dan ook in Gent ben).
Elke maand krijg ik 14 euro belwaarde en kledij koopt mijn moeder voor me.
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
Ik kreeg 2 jaar geleden per maand 90 euro, maar dat kon er op een gegeven moment niet meer van af. Ik moest daar kleding en andere spullen betalen, en een rekening van een mobiel abonnement afbetalen.
|
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
Ik krijg geloof ik sinds begin van mijn 12 a 13e verjaardag zakgeld, en dat is al opgelopen tot nu, ik krijg in totaal 7,50 los in de week en daarnaast nog 2,50 op me rekening automatisch, dus 10 euro per week.
Maar k heb nu ook weer een baantje gelukkig, want met 10 euro per week red ik het niet met mijn uitgaans leven ![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
Ik kreeg al vroeg zakgeld.
Volgens mij begon het met een rijksdaalder. Elke verjaardag werd dat bedrag verhoogd en op het eind kreeg ik 150 euro per maand. Nu krijg ik helemaal niets meer ![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lid
|
![]()
vroeger kreeg ik 25 gulden per maand ofzo
nu niks meer |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Guest
|
![]()
12, 50 per maand, maar ik vind het genoeg, ik werk nu ook en daarmee verdien ik ook ongeveer 120 euro per maand, dus dat is opgeteld 132, 50 en dat vind ik best leuk
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Guest
|
![]()
niet veel, en omdat mijn inkomen zo laag is, heb ik nu voor drie weken een vakantiebaan bij een duitse bankwerkerij. negen uur per dag keihard werken in de broeiende hitte.
|
![]() |
![]() |
#14 |
Lid
|
![]()
Ik krijg 160 in de maand en verder werk ik waarmee ik uiteindelijk zo rond de 3-400 euro per maand bij verdien.
Rijke stienkert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Amsterdam Original
|
![]()
Ik kreeg 50 euro per maand, maar nu werk ik dus ik krijg ook niks meer.
![]()
![]() |
#16 |
Guest
|
![]()
ik kreeg 10 euro per week en nu krijg ik niets meer
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Lid
|
![]()
Op mn achtste kreeg ik voor het eerst zakgeld, 1 gulden per week ofzo, nu krijg ik kleed en zakgeld ineen, 200 euro per 3 maanden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Lid
|
![]()
Ik weet niet wat ik krijg eigenlijk.. krijg het op mn brankrekening gestort maar omdat smam wel een voorschiet, of ik haar iets voorschiet.. is het bedrag altijd anders.. zal zo rond de 20 per maand liggen ofzo
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() Ik krijg nu nog 100euro per maand (voor ons beiden in principe). En mijn ouders betalen mijn school. Verder moet ik alles zelf betalen: huur, verzekering, kleding, telefoon, alles. Ik vind het eigenlijk al bijzonder dat ik 100euro erbij krijg als 20jarige die op zichzelf woont EN werkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Guest
|
![]() Citaat:
van je stufi alleen is niet te leven ![]() Nu weet ik niet hoe dat in Belgie geregeld is qua geld van de overheid enzo. Maar hier in Nederland is dat neit bijster veel. Ja of mijn ouders verdienen teveel dat kan ook ![]() |
|
![]() |
![]() |
#21 |
KnikkerOog!
|
![]()
pff 60 euro in de maand..
en dan heb ik geen kleedgeld.. dat betalen me ouders gewoon..
![]() |
#22 | |
Meest gerespecteerde forummer
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Bianca
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Guest
|
![]()
54,75 per maand, maar dat laat ik op een spaarrekening storten.
|
![]() |
![]() |
#25 |
Guest
|
![]()
25 euro per maand zakgeld.. en 45 euro per maand kleedgeld.. maar dat zit op 1 rekening.. dus het schommelt!!
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
just myself
|
![]()
ik krijg per wek 6 euro zakgeld, krijg geen kleedgeld, dan betalen mn ouders nog, waarschijnlijk volgend jaar nie meer als ik studie-financiering krijg.
maar ik werk ook nog best wel wat, dus ik heb per maand best wel aardig wat te besteden, en ik spaar der ook nog best wel wat van.. ![]()
![]() |
#27 |
Guest
|
![]()
40 euro in de maand
plus 50 euro kleedgeld maar heel veel hoef ik zelf niet te betalen, zoals gitaarsnaren... |
![]() |
![]() |
#28 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() Maar goed met het salaris wat mijn pa verdient hoefde ik ook niet echt te rekenen op veel studiefinanciering, en dan samen met me zakgeld en me loon wat ik zal binnenkrijgen zou het misschien krap worden qwa geld. Maar kijk ook hoe duur alles wel niet is tegenwoordig als ik wel uit huis gegaan was moest ik waarschijnlijk iets van 200 euro betalen per maand voor de kamer met elektra en water er nog over heen komend, me school en boekengeld wat samen over 2000 euro is. In dat opzicht ben ik blij dat ik thuis mocht blijven wonen en me ouders me toch financieren met school en alles want anders had ik het krap gehad de komende tijd ![]() |
|
![]() |
![]() |
#29 |
Super Lid
|
![]()
Ik krijg 30 euro in de maand op mn rekening..en ik werk nu fulltime en daar verdien ik 550 euro mee in de maand en daar betaal ik alles van. Ik hoef ook eigenlijk niet zoveel te betalen..telefoonrekening, uitgaan en kleding
![]()
![]() |
#30 | |
Lid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
Lid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Amsterdam Original
|
![]()
Echt ik werk minimaal 45 uur per week 5 dagen in de week, mag niet maar het is dirk van den broek en ik verdien maar 450 per maand. Hoe triest, maar goed, het is dirk van den broek.
![]()
![]() |
#34 |
Aachen TSV
|
![]()
Heel vroeger begon het met 1 gulden op zondag
![]() ![]()
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
veteraan
|
![]()
mijn ouders betalen enkel collegegeld en boeken.
de rest moet allemaal uit eigen zak komen en daar werk ik dus ook gwoon voor. ik vind het overigens maar raar dat studenten in belgie NIET kunnen werken naast hun studie. sterker nog, ik vind dat gewoon schandalig. dan ben je ouder dan 18jr en wordt je toch verwacht zelf te kunnen leven en ben je totaal afhankelijk van de pot van je ouders ![]() en ik hoor hier spreken over limieten ofzo? hoeveel mag een student in belgie bijverdienen? hier in nederland ligt dat geloof ik rond een paar duizend euro per jaar (7?of was het 9?)? collegegeld hier in nederland is overigens rond de 1500euro ...
![]() |
#36 | |
architect of life
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Whooohooo
|
![]() Citaat:
Ik vind het ook weinig, maarja ik heb dan ook een tijdelijk contract en dat maakt wel aardig wat uit
![]() |
![]() |
#38 |
Lid
|
![]()
In Nederland mag je zo'n 10.200 bijverdienen per jaar dacht ik.
![]() |
#39 |
veteraan
|
![]()
als ik fulltime zou werken zou ik 400 bruto per week verdienen. en dat is dan exclusief ploegentoeslag. zelf vind ik dat wel lekker
![]()