|
Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Zoals sommige van jullie weten is er een placebo effect, dat je iemand een pilletje geeft dat helemaal niet zou kunnen werken, maar het toch werkt omdat de persoon erin gelooft.
Maar zou er ook een negatief effect bestaan, waardoor wel echte medicijnen niet werken, doordat de persoon er niet in gelooft? |
![]() |
![]() |
#2 |
Lid
|
![]()
Ligt aan de medicijnen en de persoon
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lid
|
![]()
nee, ik geloof niet dat medicijnen niet kunnen werken omdat iemand er niet in gelooft.
hooguit dat iemand bijvoorbeeld afname van symptonen niet opmerkt. als het niet werk zal dat eerder liggen aan het lichaam, dat het medicijn dus niet aanslaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Placebo...Is dat niet ook een band ?...
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Girls JustWannaHave Fun
|
![]() Citaat:
![]() En ontopic: ik zou het echt niet weten. Ik denk denk niet dat ik er genoeg van afweet om er iets over te zeggen. Ik ken wel iemand die in zo'n dingen gelooft, maar zelf weet ik er dus helemaal niet veel van.
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
Theoretisch gezien zou het niet moeten kunnen, maar ik denk ik de praktijk toch wel, naar mijn mening werkt iets niet als je er zelf in gelooft.
|
![]() |