Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > The Lounge
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 3 November 2005, 21:25   #1
K@rima!
Guest

Standaard Dierenliefde?

Al die zogenaamde dierenliefhebbers die konijn koosje en pim parkiet in een kooitje van vaak nog geen 1m bij 1m hebben weggestopt. Soms heb ik de neiging om deze dieren te bevrijden en naar het bos te brengen, of waar ze ook thuis mogen horen. Het enige wat me tegenhoudt, is het feit dat deze dieren veel te tam zijn om de wilde natuur aan te kunnen.

Wie overtuigt mij ervan dat dit het beste is voor deze diertjes en dat ze best gelukkig zijn?

Succes.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2005, 21:27   #2
bootje
Meest gerespecteerde forummer

bootje's Avatar

Standaard

het is niet omdat hun kooi je wat klein lijkt, dat ze ongelukkig zijn. die dieren kunnen zich best goed voelen. De grote vraag is of ze iets te doen hebben? daar zit het hem. dieren moeten zich kunnen bezighouden. (geleerd in de lessen diergeneeskunde vorig jaar)
Oud 3 November 2005, 21:29   #3
K@rima!
Guest

Standaard

Ja, maar dat heeft toch ook met ruimte te maken? Er valt weinig te doen in zo'n ruimte. Ik vind het echt schandalig.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2005, 21:31   #4
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

die dieren weten niet beter, sterker nog,veel van die dieren zijn zo gedomesticeerd dat het rassen opzich zijn geworden, rassen die waarschijnlijk totaal geen besef meer hebben wat de buitenwereld voor hun betekent. rassen die ook totaal niet kunnen overleven buiten hun kooitje of hok.
volgens mij houdt de mens al dieren zo langs als dat mens en dier bestaan.
Oud 3 November 2005, 21:32   #5
bootje
Meest gerespecteerde forummer

bootje's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Ja, maar dat heeft toch ook met ruimte te maken? Er valt weinig te doen in zo'n ruimte. Ik vind het echt schandalig.
ze moeten natuurlijk ademruimte hebben, maar het hoofdpunt is de bezighouding. is ook een beetje een misvatting dat het gebrek aan ruimte de grootste boosdoener is.
Oud 3 November 2005, 21:52   #6
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Bij vissen is het iig geen probleem. Die hebben een geheugen van een paar luttele seconden..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2005, 23:26   #7
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo

3rd boetah's Avatar

Standaard

Als je maar van mijn hondje afblijft
Oud 4 November 2005, 07:10   #8
Impressions
Lid

Impressions's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Bij vissen is het iig geen probleem. Die hebben een geheugen van een paar luttele seconden..
Telkens opnieuw op ontdekkingsreis
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2005, 09:34   #9
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elvenkindje
Telkens opnieuw op ontdekkingsreis
"Hey, een kasteel wat leuk.." *blup blup* "Hey, een kasteel wat leuk.."
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2005, 13:39   #10
biffyclyro
Lid

biffyclyro's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
"Hey, een kasteel wat leuk.." *blup blup* "Hey, een kasteel wat leuk.."
Oud 4 November 2005, 16:49   #11
koekje
tijd om op te staan

koekje's Avatar

Standaard Re: Dierenliefde?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Al die zogenaamde dierenliefhebbers die konijn koosje en pim parkiet in een kooitje van vaak nog geen 1m bij 1m hebben weggestopt. Soms heb ik de neiging om deze dieren te bevrijden en naar het bos te brengen, of waar ze ook thuis mogen horen. Het enige wat me tegenhoudt, is het feit dat deze dieren veel te tam zijn om de wilde natuur aan te kunnen.

Wie overtuigt mij ervan dat dit het beste is voor deze diertjes en dat ze best gelukkig zijn?

Succes.
hoe kan men weten dat ze gelukkig zijn ?
Nog nooit heb ik een parkiet horen zeggen: hey! hey , jij daar , ik ben gelukkig..zie je dat niet ?

trouwens, het zijn maar dieren .
Oud 4 November 2005, 22:48   #12
Impressions
Lid

Impressions's Avatar

Standaard Re: Re: Dierenliefde?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekje
trouwens, het zijn maar dieren .

Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2005, 23:25   #13
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard Re: Re: Re: Dierenliefde?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elvenkindje

je kan natuurlijk ook normaal reageren.
Ik wil niet zeggen dat het feit dat het dieren zijn het recht betekent dat je ze slecht mag behandelen. Echter, ik ben het er ook mee eens dat wij als mens boven die dieren staan. Je weet misschien niet helemaal wat koekje bedoelt met zijn reactie, dus zou je dan ook wat gepaster kunnen reageren?

bij voorbaat dank.
Oud 4 November 2005, 23:33   #14
PFP
Guest

Standaard Re: Re: Re: Re: Dierenliefde?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
je kan natuurlijk ook normaal reageren.
Ik wil niet zeggen dat het feit dat het dieren zijn het recht betekent dat je ze slecht mag behandelen. Echter, ik ben het er ook mee eens dat wij als mens boven die dieren staan. Je weet misschien niet helemaal wat koekje bedoelt met zijn reactie, dus zou je dan ook wat gepaster kunnen reageren?

bij voorbaat dank.
Koekje heeft helemaal geen punt gemaakt, hij zegt dat je niet kan vragen aan een parkiet of die het goed heeft, maar zie jij maar eens het verschil tussen een vogeltje met een glanzend verendek dat de hele dag loopt te kwetteren en een stil dof vogeltje. Je kan echt wel zien of beesten lekker in hun vel zitten of niet. Beesten worden nu eenmaal slecht behandeld over de hele wereld door mensen en er zullen landbouwhervormingen moeten komen in nederland in mijn ogen. Financier boeren die diervriendelijk houden en sluit bedrijven die dat niet doen bijvoorbeeld. Stimuleer het kopen van scharrelvlees en een algeheel verbod op de verkoop van tropische dieren.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2005, 01:20   #15
koekje
tijd om op te staan

koekje's Avatar

Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Dierenliefde?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Koekje heeft helemaal geen punt gemaakt, hij zegt dat je niet kan vragen aan een parkiet of die het goed heeft, maar zie jij maar eens het verschil tussen een vogeltje met een glanzend verendek dat de hele dag loopt te kwetteren en een stil dof vogeltje. Je kan echt wel zien of beesten lekker in hun vel zitten of niet. Beesten worden nu eenmaal slecht behandeld over de hele wereld door mensen en er zullen landbouwhervormingen moeten komen in nederland in mijn ogen. Financier boeren die diervriendelijk houden en sluit bedrijven die dat niet doen bijvoorbeeld. Stimuleer het kopen van scharrelvlees en een algeheel verbod op de verkoop van tropische dieren.
Je moet me zeker niet verkeert begrijpen. Ik doel zeker niet dat men dieren moet gaan mishandelen, want hiermee heb ik het zeker niet begrepen. Maar je moet toch beseffen dat het tenslotte nog steeds om dieren gaat.

Daarbij komt nog, het woord gelukkig klinkt vrij groot vind ik persoonlijk. Uiteraard ben ik het met jou eens dat je een verschil zal merken tussen X dat de hele dag zit te fluiten en Y dat stilzwijgend maar onnozel staat te staren. Maarjah dit is dan maar zo. Het fijt dat deze dieren zich in een kooi bevinden is in principe al over de lijn. Maar t'is volgens mij maar volkomen normaal om als mens een soort macht te mogen uitoefenen over iets of wat ...

tot slot wil ik er nog aan toevoegen dat er nog werk is wat dierenmishandeling betreft. We zijn trouwens ook maar mensen...
Oud 5 November 2005, 13:04   #16
PFP
Guest

Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dierenliefde?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekje
Je moet me zeker niet verkeert begrijpen. Ik doel zeker niet dat men dieren moet gaan mishandelen, want hiermee heb ik het zeker niet begrepen. Maar je moet toch beseffen dat het tenslotte nog steeds om dieren gaat.

Daarbij komt nog, het woord gelukkig klinkt vrij groot vind ik persoonlijk. Uiteraard ben ik het met jou eens dat je een verschil zal merken tussen X dat de hele dag zit te fluiten en Y dat stilzwijgend maar onnozel staat te staren. Maarjah dit is dan maar zo. Het fijt dat deze dieren zich in een kooi bevinden is in principe al over de lijn. Maar t'is volgens mij maar volkomen normaal om als mens een soort macht te mogen uitoefenen over iets of wat ...

tot slot wil ik er nog aan toevoegen dat er nog werk is wat dierenmishandeling betreft. We zijn trouwens ook maar mensen...
Ik ben het helemaal met je eens koekje. Mensen staan nu eenmaal hoger dan dieren, maar we zijn nu in een fase beland in Nederland waarin we humaan met dieren om kunnen gaan, dat moet in de praktijk gebracht worden. We zijn niet meer zo afhankelijk van dieren voor vervoer en eten als 100 jaar geleden en hebben nu het geld en de kennis om het op een verantwoordelijke manier te doen. Ik wil ook mijn stukje vlees en mijn eitje op mijn bord, maar wij zijn bereid om voor het biologische vlees te kiezen ipv het fabrieksvlees en eigenlijk zou dit de enige optie moeten zijn in de supermarkten.

-Geef subsidies aan boeren die het op een diervriendelijke manier doen en moedig dit publiekelijk aan.
-Stop de invoering van vlees en leer uit oost europa en china.

En ik weet al precies een potje waaruit dit gefinancierd kan worden, namelijk het groene stroom fiasco

Nederland moet een wereldwijd voorbeeld stellen op het gebied van dierenrechten
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2005, 18:53   #17
koekje
tijd om op te staan

koekje's Avatar

Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dierenliefde?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Ik ben het helemaal met je eens koekje. Mensen staan nu eenmaal hoger dan dieren, maar we zijn nu in een fase beland in Nederland waarin we humaan met dieren om kunnen gaan, dat moet in de praktijk gebracht worden. We zijn niet meer zo afhankelijk van dieren voor vervoer en eten als 100 jaar geleden en hebben nu het geld en de kennis om het op een verantwoordelijke manier te doen. Ik wil ook mijn stukje vlees en mijn eitje op mijn bord, maar wij zijn bereid om voor het biologische vlees te kiezen ipv het fabrieksvlees en eigenlijk zou dit de enige optie moeten zijn in de supermarkten.

-Geef subsidies aan boeren die het op een diervriendelijke manier doen en moedig dit publiekelijk aan.
-Stop de invoering van vlees en leer uit oost europa en china.

En ik weet al precies een potje waaruit dit gefinancierd kan worden, namelijk het groene stroom fiasco

Nederland moet een wereldwijd voorbeeld stellen op het gebied van dierenrechten
Toch heb jij er nog een andere kijk op dan ik zelf.
Oud 6 November 2005, 12:47   #18
ash-hôôle
Super Lid

ash-hôôle's Avatar

Standaard

Ze worden er toch ook nog wel soms uitgehaald?
en die beesten zijn niet anders gewend.. ze vermake zich wel.. met slapen ofzow..
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2005, 13:09   #19
koekje
tijd om op te staan

koekje's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ash-hôôle
Ze worden er toch ook nog wel soms uitgehaald?
en die beesten zijn niet anders gewend.. ze vermake zich wel.. met slapen ofzow..
Oud 6 November 2005, 15:12   #20
ash-hôôle
Super Lid

ash-hôôle's Avatar

Standaard

ik bedoelde dat het niet zo heel erg is
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 November 2005, 08:15   #21
Amneris
Guest

Standaard

Gelukkig is geen groot woord vind ik.

Gelukkig.

Ik vind dat iedereen gewoon zoveel mogelijk z'n best moet doen het z'n dier naar de zin te maken. En dieren die niet geschikt zijn als huisdieren moet je lekker niet in huis nemen.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 November 2005, 20:47   #22
AmbyPur
Lid

Standaard

Paar offtopic reacties verwijderd (en ja daar valt 10 foto's quoten en er 1 smiley onder zetten ook onder).

Ik denk dat veel huisdieren, vooral knaagdieren, niet anders weten dan als huisdier gehouden te worden. Ik denk dat honden of katten juist gelukkiger zijn als ze een goed baasje hebben dat voor ze zorgt.

Je moet natuurlijk wel goed voor huisdieren zorgen, goed eten geven, zorgen dat ze niet bevriezen, zorgen dat ze kunnen bewegen etcetera, dan lijkt me er niets mis mee
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels