|
The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Al die zogenaamde dierenliefhebbers die konijn koosje en pim parkiet in een kooitje van vaak nog geen 1m bij 1m hebben weggestopt.
![]() Wie overtuigt mij ervan dat dit het beste is voor deze diertjes en dat ze best gelukkig zijn? Succes. |
![]() |
![]() |
#2 |
Meest gerespecteerde forummer
|
![]()
het is niet omdat hun kooi je wat klein lijkt, dat ze ongelukkig zijn. die dieren kunnen zich best goed voelen. De grote vraag is of ze iets te doen hebben? daar zit het hem. dieren moeten zich kunnen bezighouden. (geleerd in de lessen diergeneeskunde vorig jaar)
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
Ja, maar dat heeft toch ook met ruimte te maken? Er valt weinig te doen in zo'n ruimte. Ik vind het echt schandalig.
|
![]() |
![]() |
#4 |
veteraan
|
![]()
die dieren weten niet beter, sterker nog,veel van die dieren zijn zo gedomesticeerd dat het rassen opzich zijn geworden, rassen die waarschijnlijk totaal geen besef meer hebben wat de buitenwereld voor hun betekent. rassen die ook totaal niet kunnen overleven buiten hun kooitje of hok.
volgens mij houdt de mens al dieren zo langs als dat mens en dier bestaan.
![]() |
#5 | |
Meest gerespecteerde forummer
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Super Lid
|
![]()
Bij vissen is het iig geen probleem. Die hebben een geheugen van een paar luttele seconden..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Stondvettekakkershierzo
|
![]()
Als je maar van mijn hondje afblijft
![]()
![]() |
#8 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
tijd om op te staan
|
![]() Citaat:
Nog nooit heb ik een parkiet horen zeggen: hey! hey , jij daar , ik ben gelukkig..zie je dat niet ? trouwens, het zijn maar dieren . ![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
veteraan
|
![]() Citaat:
Ik wil niet zeggen dat het feit dat het dieren zijn het recht betekent dat je ze slecht mag behandelen. Echter, ik ben het er ook mee eens dat wij als mens boven die dieren staan. Je weet misschien niet helemaal wat koekje bedoelt met zijn reactie, dus zou je dan ook wat gepaster kunnen reageren? bij voorbaat dank.
![]() |
![]() |
#14 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 | |
tijd om op te staan
|
![]() Citaat:
Daarbij komt nog, het woord gelukkig klinkt vrij groot vind ik persoonlijk. Uiteraard ben ik het met jou eens dat je een verschil zal merken tussen X dat de hele dag zit te fluiten en Y dat stilzwijgend maar onnozel staat te staren. Maarjah dit is dan maar zo. Het fijt dat deze dieren zich in een kooi bevinden is in principe al over de lijn. Maar t'is volgens mij maar volkomen normaal om als mens een soort macht te mogen uitoefenen over iets of wat ... tot slot wil ik er nog aan toevoegen dat er nog werk is wat dierenmishandeling betreft. We zijn trouwens ook maar mensen...
![]() |
![]() |
#16 | |
Guest
|
![]() Citaat:
-Geef subsidies aan boeren die het op een diervriendelijke manier doen en moedig dit publiekelijk aan. -Stop de invoering van vlees en leer uit oost europa en china. En ik weet al precies een potje waaruit dit gefinancierd kan worden, namelijk het groene stroom fiasco Nederland moet een wereldwijd voorbeeld stellen op het gebied van dierenrechten |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
tijd om op te staan
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Super Lid
|
![]()
Ze worden er toch ook nog wel soms uitgehaald?
![]() en die beesten zijn niet anders gewend.. ze vermake zich wel.. met slapen ofzow..
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
tijd om op te staan
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 |
Super Lid
|
![]()
ik bedoelde dat het niet zo heel erg is
![]()
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Guest
|
![]()
Gelukkig is geen groot woord vind ik.
![]() ![]() ![]() Gelukkig. Ik vind dat iedereen gewoon zoveel mogelijk z'n best moet doen het z'n dier naar de zin te maken. En dieren die niet geschikt zijn als huisdieren moet je lekker niet in huis nemen. |
![]() |
![]() |
#22 |
Lid
|
![]()
Paar offtopic reacties verwijderd (en ja daar valt 10 foto's quoten en er 1 smiley onder zetten ook onder).
Ik denk dat veel huisdieren, vooral knaagdieren, niet anders weten dan als huisdier gehouden te worden. Ik denk dat honden of katten juist gelukkiger zijn als ze een goed baasje hebben dat voor ze zorgt. Je moet natuurlijk wel goed voor huisdieren zorgen, goed eten geven, zorgen dat ze niet bevriezen, zorgen dat ze kunnen bewegen etcetera, dan lijkt me er niets mis mee ![]() |
![]() |
![]() |