|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Kortom een populistische en makkelijke uitspraak en het getuigt zeker niet van een sterke aanpak om dit als excuus te gebruiken om al die mensen toe te laten. Ik hoop dat Rita haar poot stijf houdt, ik reken erop! |
|
![]() |
![]() |
#2 |
Stondvettekakkershierzo
|
![]()
Ik dacht direct hetzelfde, en als het zou gebeuren weet Kalou ook meteen wat hem te wachten staat. Kijken of ie dan alles over heeft om Nederlander te worden en zichzelf in de fik gaat zetten.
![]() |
#3 |
architect of life
|
![]()
Ik vind het zever. Die brand heeft toch niets te maken met verblijfsvergunningen? Stel dat het niet ging om illegalen, maar om Nederlanders, zou men er dan ook zoveel aandacht aan besteden? Ze zouden misschien een schadevergoeding krijgen, maar meer zou er niet over gezegd worden.
Op een schadevergoeding hebben ze recht, maar een verblijfsvergunning vind ik persoonlijk te vergaand. Ik weet wel niet of het werkelijk een aanzet zou zijn tot brandstichting, PFP. Mensen gaan ook in hongerstaking om een verblijfsvergunning te verkrijgen of te protesteren tegen iets en dan nog bereiken ze meestal niet wat ze wouden. Zo'n brand moet al vrij erg zijn om in het nieuws te komen en dan wordt de oorzaak ervan wel goed onderzocht lijkt me. De daders zullen dan wel gevonden worden en worden teruggestuurd, want zij beschikken niet over de beste technieken om hun sporen uit te wissen.
![]() |
#4 |
Lid
|
![]()
Nederland moet zich diep schamen over wat er gebeurd is, dat moge duidelijk zijn. Maar dat vind ik geen reden voor een generaal pardon. Je hebt mensen van verschillende afkomt dat je het per geval moet bekijken. Mensen die hier met een criminele achtergrond zaten hebben nooit een recht om hier in Nederland te blijven, dat zou de wereld op zijn kop zijn.
Maar als je een verhaal hoort van een Afrikaanse man die voor de kerk getrouwd is met een Nederlandse vrouw, maar hier niet mag blijven... die dit drama heeft meegemaakt, waar Nederland schuldig aan is, en zelfs in een isoleercel terecht is gekomen vanwege ruimtegebrek. Voor dit soort gevallen (dat kunnen er nooit veel zijn) vind ik dat zeker wel een specifiek pardon moet worden uitgesproken. Als je stelt dat dit tot gevolg zou hebben dat mensen zich in brand zouden gaan steken (daar zou Nederland geen schuld aan hebben) om maar hier te kunnen blijven, dan denk ik dat je veel te kort door de bocht gaat en humaniteit onterecht populistische praat noemt.
![]() |
#5 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Die Afrikaanse man die jij aanhaalt heeft al enkele rechtszaken erop zitten en is steeds afgewezen voor een verblijfsvergunning oid. Dat zou jij toch moeten weten als aankomend jurist of erken jij die uitspraken niet? En als je ze niet in een cel stopt dan gaan ze er vandoor, zoals nu nog steeds 4 gevangene voortvluchtig zijn, en belanden uiteindelijk in de criminaliteit. De SP bedrijft wel degelijk populistische politiek door constant in te spelen op de emotie aan de hand van "zielige verhalen" zoals die 25.000 gezichten actie van ze. Waarin mensen hun verhaal mogen doen, wat vaak gewoon niet klopt met het dossier. Dat noem ik makkelijke populistische politiek en helaas stinken mensen er nog steeds in. Er zijn 4 miljard zielige stumpers op deze aardbol, misschien een globaal generaal pardon van de SP? |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Lid
|
![]()
Ik snap niet waarom jij de SP aanhaalt, want mijn mening is bijna exact hetzelfde als die van de Christen Unie.. Je haalt zelfs volstrekt irrelevante gegevens bij deze discussie, door over te stappen op een generaal pardon voor 25.000 mensen, terwijl ik juist betoog voor een specifiek pardon voor een handjevol mensen...
En ik geloof dat wel duidelijk is geworden dat het gebouw absoluut niet voldeed aan de veiligheidseisen en dat er niet adequaat gehandeld is... En als mensen (jazeker, ook uitgeproduceerde asielzoekers zijn mensen) zonder criminele achtergronden na een drama als dit nota bene zelfs in een isoleercel terecht komen, dan vind ik dat men in Nederland zich diep moet schamen.
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
Als deze betrokkenen een verblijfsvergunning krijgen ben ik bang dat er in de toekomst nog wel eens vaker band is
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
Wat een grote schande!!! De familie komt op kosten van Nederland hiernaartoe en het verblijf zal worden betaald door de regering. Wat een belachelijke schande is dit, dit soort dingen maken mij godverdomme zo kwaad
|
![]() |
![]() |
#9 |
Aachen TSV
|
![]()
En dat wil zelf gaan emigreren als het in dit land zo doorgaat
![]()
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
Sinds wanneer is een land een filantropische instelling waar iedereen even zijn of haar handje kan komen ophouden en iedereen een compensatie kan krijgen als die zielig is. Dan zijn we namelijk heel snel klaar met compenseren want er zijn nog 4 miljard zielepoten op deze aardkloot. Maar Nederland heeft een traditie van zich schuldig voelen over alle ellende in de wereld.
Rampen gebeuren nu eenmaal en het is heel zielig voor de gewonden en nabestaanden en daar is het verhaal dan ook wel afgelopen. De as is nog warm en men praat al over schuld en compensatie, terwijl ik in de krant heb mogen vernemen dat meer dan 80% van de mensen tegen het verstrekken van verblijfsvergunningen is uit medelijden. Waarom worden die lijken niet gewoon opgestuurd ipv dat de familie eerst hierheen komt |
![]() |
![]() |
#12 |
Stondvettekakkershierzo
|
![]()
Ja, inderdaad, postzegel erop en op het vliegtuig zetten. Nu halen ze mensen naar hier die waarschijnlijk nog eens proberen te blijven ook. Je geeft ze een hand, maar ze nemen je hele arm.
![]() |
#13 |
Aachen TSV
|
![]()
Omg, ik hoop dat jullie familie nooit om het leven komt in het buitenland. Of nog erger, vermist. Je mag dan niet gaan zoeken, hoor! Stel je voor dat jullie daar blijven zeg.
Jezus, laten we een Ijzeren Gordijn optrekken rondom Nederland. Jammer dan voor de mensen met familie over de grens, die hebben dan pech gehad. Niemand komt er meer in of uit hier!
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Stondvettekakkershierzo
|
![]() Citaat:
En die mensen die ze hierheen halen hebben het (heeeel waarschijnlijk hoor) niet breed, en als een land als Nederland zo makkelijk alles voor ze betaald, zullen (heeeel misschien) niet eens meer terug willen.
![]() |
![]() |
#15 |
Guest
|
![]()
Kom op PFP, dit kun je niet menen?
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
architect of life
|
![]()
Kunnen we ontopic blijven alsjeblieft?
![]() |
#17 |
Guest
|
![]()
Grappig, Karima heeft het rapport al gelezen en weet precies wat er allemaal is gebeurd omtrent de evacuatie en huisvesting. Ik zie niet in waarom Nederland collectief het boetekleed moet aantrekken voor een incident. Of schaamde jij je ook toen men in volendam of in enschede omkwam bij brand. Valse sentimenten noem ik dat. De familie mag best de dode komen ophalen, maar dan op eigen kosten zoals ieder normaal mens dat moet doen in de wereld en zorg dat ze hier niet langer blijven dan is toegestaan
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Aachen TSV
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Aachen TSV
|
![]() Citaat:
In dit geval ging het dus om een tijdelijke gevangenis voor mensen. Mocht de overheid gefaald hebben, dan is er niets mis met het aantrekken van een boetekleed. Neen, dat hoeven jij en ik inderdaad niet te doen, al slaan we natuurlijk wel een modderfiguur..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Guest
|
![]()
bartje hoezo slaan we dan een modderfiguur?
Naar mijn mening meoten we maar eerst afwachten wat er precies is gebeurd en het officiele rapport afwachten. Nadien moeten ze pas beslissen wat ze gaan doen. Momenteel ben ik ook 100% tegen een verblijfsvergunning en dat de ksoten voor de famillie betaald worden. Maar die mening over de ksoten betalen voor de famillie zal nog kunnen veranderen indien het rapport uitwijst dat de Nederlandse overheid echt fout is geweest. Mijn mening over de verblijfsvergunning van de slachtoffers van de brand ben ik 100% tegen en dat zal zo blijven. want zoals PFP zegt : Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#21 |
Super Lid
|
![]()
Aan de ene kant vind ik het belachelijk dat ze nu al over dit soort dingen spreken. Zeker gezien het feit dat we niet eens weten wat er precies gebeurd is (er is nu al sprake van tegenstrijdige verhalen). Het zou maar zo kunnen zijn dat ze zich iets in de fik hebben gestoken om vrij te kunnen komen, of op in de hoop dat ze hierdoor alsnog een pardon zouden krijgen. Daarnaast is het mogelijk dat in de toekomst men misschien dit soort acties zou kunnen gaan uitvoeren om een pardon te krijgen.
Aan de andere kant is een traumatische ervaring een goede reden om niet meer terug te hoeven naar je vaderland. Alleen ging ik er eigenlijk wel vanuit dat het heirbij dan zou gaan om een traumatische ervaring in het land van herkomst en niet hier... |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Aachen TSV
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Guest
|
![]()
dat vind ik niet. Zoals eerder werd gezegdweten ze nog niet wat er is gebeurd. en voordat dat bekend is moeten ze geen uitspraken doen en wij zeker niet. Fouten zijn menselijk. Als jij op school een fout maakt od op je werk , dan sla je toch niet direct een modderfiguur. Waarom zou een politicus het dan wel doen?
|
![]() |
![]() |
#24 |
Super Lid
|
![]()
Een modderfiguur vind ik persoonlijk ook wel een beetje een rare benaming. Het lijkt me zekre verstandig om het onderzoek af te wachten alvorens te oordelen.
Ik snap wel dat Bart wil zeggen dat, mochten er dingen gebeurd zijn waar de overheid wat aan had moeten doen, dan de overheid wel iets te verwijten valt. Het is echter slechts gissen en het is daarbij natuurlijk makkelijker om te met een beschuldigend vingertje te wijzen dan te zeggen dan, zoals bijvoorbeeld Verdonk al deed, achter de mensen (met een moeilijke) taak te gaan staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Aachen TSV
|
![]() Citaat:
Als ik een foutje maak op school of op mijn werk dan sterven daar geen mensen aan. Je hebt nu eenmaal een andere verantwoordelijkheid. Als ik chauffeur ben van een bus toeristen dan zijn er voorschriften waaraan ik mij te houden heb. Als ik arts ben dan heb ik een veel grotere verantwoordelijkheid dan wanneer ik vakkenvuller ben. En een politicus mag dus ook geen fouten maken. Maakt hij/zij die wel dan moet er afgetreden worden. In Nederland slikken we maar alles wat de heren en dames fout doen. Overigens ligt de grootste fout in zo'n geval natuurlijk bij de inrichting zelf. Maar, zoals ik pas een keertje of 10 heb aangegeven: eerst maar even afwachten of er fouten gemaakt zijn..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Aachen TSV
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Lid
|
![]()
Ik vind t sowieso al knap waardeloos dat de cellen niet centraal ontgrendeld konden worden, zodat die mensen als ratten in de val verbrandden... En ik zie liever 11 illegalen het land in vluchten, dan dat ze gegrilld worden. Maar wellicht denken andere mensen daar anders over.
![]() Verder idd maar het onderzoeksraport afwachten of het gebouw wel brandveilig genoeg was en of er adequaat gereageerd is door het personeel. Maar ik heb ook grote twijfels bij de nazorg van de ramp. Als je ziet wat in Volendam of in Enschede voor een nazorg is verleend, komt het op mij een beetje raar over dat nu overlevenden in een isoleercel worden gestopt bijvoorbeeld, of maar 1x per week bezoek mogen hebben... of dat hun advocaat pas na lange tijd bij ze op bezoek mocht.
![]() |
#28 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
@Tyskie: Er zitten ook genoeg nadelen aan het centraal ontgrendelen van alle cellen. Aan de hand van een uitgebreid onderzoek zijn er destijds keuzes gemaakt en daarbij zou er de mogelijkheid zijn die cellen open te krijgen wanneer er echt iets aan de hand is. Je doet het nu voorkomen alsof wisten dat het gevolg zou zijn dat meerdere illegalen levend zouden verbranden als er brand zou uitbreken.. Ik snap de link tussen nazorg trouwens niet helemaal met hoe er (volgens sommige verhalen) omgegaan is met de gevangene daar? Daarnaast is het nog de vraag waar de brand ontstaan is. Als de brand aangestoken is, denk ik niet dat het een goed signaal is een pardon te verlenen. Dit speelt namelijk alleen maar meer van dit soort akkefietjes in de hand. Ergens in een cel brand laten uitbreken, zorgen dat je er zelf levend uitkomt en mooi in Nederland kunnen blijven. Lijkt me geen goede zaak.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Lid
|
![]()
Het lijkt mij dat als er een flinke brand uitbreekt dat men altijd in staat moet zijn om alle cellen te openen. Als men niet kiest voor een automatisch ontgrendelingssysteem, dan lijkt het mij dat men op een andere manier alle cellen open moet kunnen krijgen.
Dat is nu blijkbaar niet gelukt, hoe kan dat dan? Gebouw niet brandwerend genoeg? Personeel niet adequaat gehandeld? Het blijft giswerk, maar een feit is dat als je het hebt over mensen die je gevangen houdt, dan heb je een erg grote zorgplicht ten aanzien van de veiligheid van die mensen. Ik snap dan werkelijkwaar niet hoe het kan dat ze een blok niet hebben kunnen ontgrendelen, maar alle verschrikkelijke gevolgen van dien. Over die nazorg. Als mensen iets als dit hebben meegemaakt, dan lijkt me dat behoorlijk traumatisch. Ik begrijp dat je ze niet zomaar kunt laten lopen, maar je gaat dan toch ook geen mensen in isoleercellen stoppen? Je zorgt er dan toch gewoon voor dat die overlevenden ruimschoots contact kunnen hebben met organisaties die nazorg kunnen verlenen.. je zorgt er toch voor dat ze hun advocaat geregeld kunnen zien? En als de brand is aangestoken, en het blijkt dat men toch grove fouten heeft gemaakt bij bouw en bewaking van het complex, dan nog steeds terugsturen? Je hebt gewoon een erg grote zorgplicht ten aanzien van die mensen, zoals Bart ook al aangaf. Dus ook al is die brand door een persoon aangestoken, dan geldt nog steeds die zorgplicht ten aanzien van al die andere illegalen. Los van de vraag hoe het zou moeten kunnen dat iemand in de cel brand sticht, maar blijkbaar kun je in Nederlandse cellen zelfs al bommen bouwen, dus daar sta ik niet eens van te kijken...
![]() |
#30 | |||
Super Lid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Lid
|
![]() Citaat:
Je hebt wel een zorgplicht, oke. Dat betekent echter toch niet dat je ze dùs maar een pardon moet geven? [/b][/QUOTE] Zo zwart-wit werkt het nooit. Maar als blijkt dat er gefaald is, dat men dus niet aan de zorgplicht voldaan heeft, dan vind ik dat men per geval moet bekijken (antecedenten en dergelijke) of men per geval een pardon gegeven moet worden. Mensen met criminele achtergronden komen in mijn ogen daarvoor niet in aanmerking. Een man die alleen maar bij zijn vrouw wilde zijn, zeker wel.
![]() |
![]() |
#32 |
Super Lid
|
![]()
Ik neem aan dat het voor die overlevenden een, betreurenswaardige, tijdelijke oplossing is. Ik begrijp nu wat je er van wil zeggen en dat zou, als het waar is, zeker niet zo moeten zijn.
Wat dat laatste betreft vind ik dat je er idd voorzichtig mee moet zijn om een pardon uit te schrijven. Eerst goed nakijken.. Ik denk dat we qua mening dichter bij elkaar liggen, dan je in eerste instantie zou vermoeden.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
architect of life
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#35 |
Guest
|
![]()
Als het waar is, dat de brand zo is aangestoken dan hebben geen van allen het recht om Nederland binnen te komen, naar mijn mening. Het klinkt misschien cru, maar dan moet er nu een voorbeeld gesteld worden. Een soort van solidariteit tussen de asielzoekers en medegevangenen. dit zodat toekomstige acties neit herhaald zullen worden
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Aachen TSV
|
![]() Citaat:
![]() Wat mij betreft staat dat er gewoon los van. Als er in zo'n centrum pak 'm beet 50 man zitten dan zijn er 49 dus niet schuldig eraan. Om dan de harde man/vrouw te spelen en een 'daar te willen stellen' heeft dan geen enkele zin. Waar het mij om gaat is of er op het centrum zelf fouten gemaakt zijn. Hoe kwam het dat die man vuur kon maken? Zijn er fouten gemaakt bij het handelen van de medewerkers na het constateren van de brand? Al dat soort dingen vind ik veel voornamer dan de oorzaak van de brand. Zoals Tijs al aangeeft; mensen met criminele achtergronden die uitgezet worden zet je gewoon uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Guest
|
![]()
als je in de gevangenis zit heb je en criminele achtergrond. Ze zitten daar niet zomaar.
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Aachen TSV
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Guest
|
![]()
Mijn mening is hier nu heel duidelijk over en ik denk dat 70% van de rest van de Nederlanders hier net zo over denkt. Die mensen hebben geen recht op een verblijfs vergunning. En daar zijn we over aan het discussieren. Want ze zullen alleen maar de staat gaan leegplukken met schadevergoedingen, duste sneller ze hier buiten zijn, des te minder geld het de Nederlandse staat zal kosten, maar zover zijn de politici in Den haag nog niet. Die politici willen zich alleen maar open en positief naar buiten brengen. ze zullen niet denken aan de bevolking.
Het gaat heir niet om wie er schuld treft, het gaat erom hoe we een oplossing moeten vinden en dat is naar mijn mening, zodra die mensen deels genezen zijn of terug in staat om te reizen, ze op het eerste vliegtuig terug naar hun thuisland te zetten. En de persoon die de brand heeft aangestoken, mogen ze voor mij voor de rechter slepen en m levenslang geven of stekker eruit en zijn lichaam terug naar libanon sturen. Jullie moeten nu niet gaan zeuren dat ik een racist ben, want dat ben ik niet. Ik goede allochtoonse vrienden, die werken voor hun geld. Maar ik heb wel last van klaplopers die hier komen in de hoop een uitkering te krijgen (en die wil ik wel buiten hebben). |
![]() |
![]() |
#40 |
Aachen TSV
|
![]()
Je weet absoluut niet waar je het over hebt joh. Die mensen zaten daar om uitgezet te worden, niet omdat ze crimineel bezig waren geweest. Ja, ongetwijfeld ook wel een enkeling, maar dat was niet de hoofdreden waarom ze daar zaten.
En verder kost jij de Nederlandse staat ook handenvol geld. Jou ook maar uitzetten dan? Hoe sneller we dat gedaan hebben, hoe goedkoper het is! En daar zit vast 70% van de bevolking ook niet mee! Waar het dus om gaat is helemaal niet wat de bevolking vindt, maar wat redelijkerwijs mogelijk is en wat humaan is. Nederlanders gaan ook in het buitenland wonen. Kost dat land ook geld. Waar het om gaat is dat je grenzen trekt. Voor vluchtelingen die in hun eigen land niet veilig zijn wegens oorlog enz moet altijd ruimte zijn. Voor mensen die een partner vinden in het buitenland ook. Wanneer er werkelijk geen reden is om mensen toe te laten, dan moeten ze inderdaad terug; liefst zo snel mogelijk. Maar wanneer er dan zoiets gebeurt als nu gebeurt is dan moet je jezelf afvragen of je als land niet iets kunt terugdoen. Daar gaan we heus niet dood van, hoor..
![]() |
![]() |
![]() |
#41 |
Guest
|
![]()
Brand op bajesboot Rotterdam
Uitgegeven: 10 november 2005 11:01 Laatst gewijzigd: 10 november 2005 12:32 ROTTERDAM - De politie heeft vier personen die vastzitten op een detentieboot in de Merwehaven in Rotterdam, voor brandstichting aangehouden. Dat heeft de politie in Rotterdam donderdag laten weten. Op die bajesboot woedde in de nacht van woensdag op donderdag een kleine brand in een recreatieruimte. De brand was snel geblust, maar veroorzaakte wel veel rookontwikkeling. De illegale vreemdelingen die op de boot verblijven, hoefden niet te worden geëvacueerd en niemand raakte gewond. dit krijg je ervan bartje als je die mensen hoop gaat geven. Zo snel mogelijk uitzetten allemaal |
![]() |
![]() |
#42 |
Aachen TSV
|
![]()
Ik zie geen enkele link naar de slachtoffers van de brand op Schiphol? Staat er dan dat zij dat hebben gedaan ofzo
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#44 |
Aachen TSV
|
![]()
Ah, en dan isie meteen veroordeeld en schuldig bevonden
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Aachen TSV
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Guest
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Dat is toch een stomme fout waar we ons voor moeten schamen? Dit hadden ze moeten voorkomen. Of die criminelen zichzelf nou in brand hebben gestoken of dat er een andere oorzaak is. |
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |