Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 7 December 2005, 12:55   #1
MissDuplex
Lid

MissDuplex's Avatar

Standaard Koortslip...

Heb jij dat ook wel eens, zon vieze kootslip...
nah ik heb er nu dus een. maar kan iemand mij misschien vertellen tot wanneer het nu echt besmettelijk is? totdat er een kortst op komt, of pas wanneer het pas echt helemaal is verdwenen, of misschien nog anders??
nah laat t weten zou ik zeggen
MissDuplex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2005, 14:54   #2
Jamiel
Guest

Standaard

ik hoor vaak van mensen dat ze een koortslip krijgen nadat ze de griep in hun lichaam hebben gehad. Ik kan niet met zekerheid zeggen of het dan ook niet meer besmettelijk is.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2005, 16:23   #3
MissDuplex
Lid

MissDuplex's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jamiel
ik hoor vaak van mensen dat ze een koortslip krijgen nadat ze de griep in hun lichaam hebben gehad. Ik kan niet met zekerheid zeggen of het dan ook niet meer besmettelijk is.
ja ik krijg het meestal ook na me griep. maar het begin stadium van een koortslip is altijd besmettelijk, ookal krijg je hem pas na je griep...
alleen hoe lang duurt dat begin staduim...
Oud 7 December 2005, 16:37   #4
Mama88
Guest

Standaard koortslip

Hallo

Eeen koortslip kunnen je krijgen door met een andere te zoenen of gewoon een verjaardags kus te geven als die gene het ook heeft!

Een koortslip is een teken dat je lichaam van binnen wat ziekjes is,zoo hebben mensen het bij mij uit de buurt.

Wat je er op kunt smeren,omdat je het zosnel mogelijk weer weg wilt hebben is Het wonderpotje (Tender care)van Oriflame.
Ik weet niet of je het kent? Maar dat potje helpt voor alles behalve voor exemen(vandaar de naam wonder potje)

Verder moet je gewoon voorzichtig zijn met iemand een kus te geven als je een koorstlip hebt...

Ik hoop dat je hier voldoende aan hebt! Misschien kun je een keer naar een D&A gaan om van alles en nog wat te vragen daar over!
  Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2005, 17:32   #5
MissDuplex
Lid

MissDuplex's Avatar

Standaard

jajaja dat weet ik allemaal wel. wonderpotje ken ik ook wel, alleen daar kan ik niet tegen. krijg ik alleen nog mar meer uitslag van hehe
mare dat was dus geen antwoord op mij vraag
Oud 7 December 2005, 18:31   #6
meis
Guest

Standaard

een koortslip krijg je niet enkel door te kussen. Het kan optreden van wanneer je immuunsysteem wat aan de zwakkere kant is (dus als je ziek bent geweest), of door vermoeidheid, of door in de zomer te veel in de zon te zitten zonder dat je lippen beschermt zijn..

Het vocht dat in het blaasje zit is de 'bron met virussen', dus zolang er nog vocht uitkomt is het besmettelijk dus.. Hoelang dat is verschilt heel fel van persoon tot persoon.
Maar het is ook wel niet zo dat iedereen vatbaar is voor koortsblaasjes. Dit heeft iets te maken met je kindertijd (als heel heel klein kind dan wel te verstaan), als je toen in contact bent geweest met iemand met een koortsblaas ben je daar waarschijnlijk behoorlijk ziek van geweest... En vanaf die moment zit het virus (herpes)in je lichaam en raak je er niet meer vanaf. Dusja..

Als je met deze info nog niet voldoende weet, zou ik een aanraden om een beetje te googelen . Kan je ook al heel veel mee vinden.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2005, 18:41   #7
iNiMiNiMuIsJe
Guest

Standaard Re: Koortslip...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MissDuplex
Heb jij dat ook wel eens, zon vieze kootslip...
nah ik heb er nu dus een. maar kan iemand mij misschien vertellen tot wanneer het nu echt besmettelijk is? totdat er een kortst op komt, of pas wanneer het pas echt helemaal is verdwenen, of misschien nog anders??
nah laat t weten zou ik zeggen
ik heb opzich ook redelijk vaak een koorstlip en ik heb er spul voro wat me nicht heeft gemaakt iets met allerlei soorten bleoemne en shit maar het helpt wel! als je al een bultje voelt op je lip of in de buurt dan is het al besmettelijk! ik hoef maar in de buurt t ekomen bij iemand en ik zit nog niet aan haar of hem en paar dagen later heb ik het meestal dus het is vrij snel besmetelijk!!
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels