|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Lid
|
![]()
Heb jij dat ook wel eens, zon vieze kootslip...
nah ik heb er nu dus een. maar kan iemand mij misschien vertellen tot wanneer het nu echt besmettelijk is? totdat er een kortst op komt, of pas wanneer het pas echt helemaal is verdwenen, of misschien nog anders?? nah laat t weten zou ik zeggen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
ik hoor vaak van mensen dat ze een koortslip krijgen nadat ze de griep in hun lichaam hebben gehad. Ik kan niet met zekerheid zeggen of het dan ook niet meer besmettelijk is.
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Lid
|
![]() Citaat:
alleen hoe lang duurt dat begin staduim... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Hallo
Eeen koortslip kunnen je krijgen door met een andere te zoenen of gewoon een verjaardags kus te geven als die gene het ook heeft! Een koortslip is een teken dat je lichaam van binnen wat ziekjes is,zoo hebben mensen het bij mij uit de buurt. Wat je er op kunt smeren,omdat je het zosnel mogelijk weer weg wilt hebben is Het wonderpotje (Tender care)van Oriflame. Ik weet niet of je het kent? Maar dat potje helpt voor alles behalve voor exemen(vandaar de naam wonder potje) Verder moet je gewoon voorzichtig zijn met iemand een kus te geven als je een koorstlip hebt... Ik hoop dat je hier voldoende aan hebt! Misschien kun je een keer naar een D&A gaan om van alles en nog wat te vragen daar over! |
![]() |
![]() |
#5 |
Lid
|
![]()
jajaja dat weet ik allemaal wel. wonderpotje ken ik ook wel, alleen daar kan ik niet tegen. krijg ik alleen nog mar meer uitslag van hehe
![]() mare dat was dus geen antwoord op mij vraag ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
een koortslip krijg je niet enkel door te kussen. Het kan optreden van wanneer je immuunsysteem wat aan de zwakkere kant is (dus als je ziek bent geweest), of door vermoeidheid, of door in de zomer te veel in de zon te zitten zonder dat je lippen beschermt zijn..
Het vocht dat in het blaasje zit is de 'bron met virussen', dus zolang er nog vocht uitkomt is het besmettelijk dus.. Hoelang dat is verschilt heel fel van persoon tot persoon. Maar het is ook wel niet zo dat iedereen vatbaar is voor koortsblaasjes. Dit heeft iets te maken met je kindertijd (als heel heel klein kind dan wel te verstaan), als je toen in contact bent geweest met iemand met een koortsblaas ben je daar waarschijnlijk behoorlijk ziek van geweest... En vanaf die moment zit het virus (herpes)in je lichaam en raak je er niet meer vanaf. Dusja.. Als je met deze info nog niet voldoende weet, zou ik een aanraden om een beetje te googelen . Kan je ook al heel veel mee vinden. |
![]() |
![]() |
#7 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |