|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 | |
architect of life
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
jongeren die zware misdrijven zoals, slagen en verwondingen, moord, doodslag, ... plegen, moeten als volwassenen behandeld worden.
|
![]() |
![]() |
#3 |
aber, warum?
|
![]()
Wil jij het omdat ze dan zwaarder gestraft worden? Dan moet je denk ik zijn voor zwaardere straffen voor jongeren.
Ik kan verder geen enkele reden verzinnen waarom jongeren die zwaardere misdaden begaan opeens als volwassene behandelt moeten worden.
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
ze willen zich gedragen als volwassenen, en begaan daden die kinderen niet beamen te doen. Zo moeten ze niet denken dat ze er makkelijk vanaf moeten komen omdat ze nog neit volwassen zijn. Daarom ben ik voor volwassenrecht.
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind dat de jeugdrechter, net als in minder zware gevallen, nog gewoon een oordeel over criminele jongeren zou mogen vellen. Het blijven jongeren, die vaak veel problemen hebben gehad in de jeugd. Ze moeten geholpen worden, min of meer her opgevoed worden. Ik geloof goed dat het er in een gewone gevangenis slechter aan toe gaat dan in een jeugdgevangenis. En het doel van een jeugdgevangenis is de jongeren toch weer op het rechte pad te krijgen, misschien kunnen ze nog wat betekenen voor onze samenleving als ze vrij komen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Stondvettekakkershierzo
|
![]()
douche en zeep
![]() |
#7 |
Nerd
|
![]()
ik ben t eigenlijk met Doperwt eens. jongeren die schuldig zijn aan zaken zoals moord en doodslag, mogen in mijn ogen best veroordeeld worden voor de rechter en niet door een jeugdrechter. volgens mij hebben jongeren, die moorden en in de jeugdgevangenis terecht komen, t een stuk makkelijker dan volwassenen die in een gewone gevangenis komen. (maar ik zie zoiets niet in de praktijk natuurlijk, maar dat lijkt mij logisch)
![]() |
#8 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Waarom moet een volwassenen een zwaardere straf krijgen voor dezelfde acties? ze weten waar ze aan beginnen als gepakt worden en dan moeten ze die consequenties erbij nemen. En ik zie liever geen enkele moordenaar terug opstraat vrijkomen. ookal heeft ie een iq van 300 en kan ie kanker genezen. |
|
![]() |
![]() |
#9 |
aber, warum?
|
![]()
Dan vind ik dat je moet zeggen dat jeugdrechters zwaardere straffen moeten (of zouden mogen) geven.
Niemand zou iemand mogen doden. Ik vind het ook debiel dat jongeren lichtere straffen krijgen (voor moord, doodslag etc.). Maar om jongeren om die reden als volwassene te laten be- of veroordelen vind ik ook achterlijk. Welke misdaad is de grens en waarom hebben we dan überhaupt nog een verschil tussen jeugd- en volwassenstrafrecht (is dat het goede woord)?
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
Er moet wel een verschil zijn tussen jeugd en volwassenen. Ik geloof dat nu de grens ligt op 18 jaar en 16 jaar bij uitzondering. Dat weet ik niet precies helemaal. Een feit is dat er extreem veel jeugdcriminaliteit is van bepaalde groepen.
Ik ben voor zwaardere straffen in de vorm van opvoedkampen waar ze heen worden gestuurd tot hun 21ste levensjaar ipv ze in een gevangenis te zetten. Dat laatste moet altijd nog kunnen als het gedrag nog ongewenst is of het vergrijp dermate ernstig is, bijvoorbeeld moord of een aanslag. En waar mogelijk uitzetting natuurlijk |
![]() |
![]() |
#11 | |
architect of life
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Nerd
|
![]()
dan snap ik niet waarom dat gedaan zou worden, dat zou een vorm van leeftijdsdiscriminatie zijn en discriminatie is wat wettelijk gezien niet mag. met andere woorden, dan zouden ze hun eigen wetten niet opvolgen
![]() |
#13 | |
architect of life
|
![]()
Het zijn meestal de mensen die de wetten zelf maken en controleren die zich er niet aan houden.
Het is een jammerlijke zaak, maarjah. Citaat:
![]() |