|
School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Ik heb hier een poster waar ik de volgende vragen over moet maken:
1.Waarvoor wordt propaganda gemaakt? 2.Op welke personen of welke groepen richt de propaganda zich? 3.Op welke gevoelens/ emoties wordt een beroep gedaan/ingespeeld? 4.Zijn er – indien van toepassing – verschillen in de posters gericht op mannen en vrouwen? 5. Wat is de boodschap van de afbeelding? 6.Welke technische/visuele middelen worden gebruikt om de boodschap kracht bij te zetten? Maar ik snap helemaal niet waarvoor er propaganda voor wordt gemaakt. De poster komt uit de 2e wereldoorlog http://www.ralf-arndt.de/wk2/html/bi...ersammlung.jpg Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen zo snel mogelijk want hij moet al gauw af zijn ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FORE!!!
|
![]()
Zoals ik het dus zie, gaat het erom dat er kleding moet worden ingezameld. Een aangezien het in de WO2 speelt, zijn er dus vooral vrouwen thuis, waardoor er ook een vrouw wordt afgebeeld. Ik weet niet voor wie de kleding is bedoelt (is er daarover geen achtergrond informatie?) maar ik denk dat het is om armen of soldaten te ondersteunden (maar ik zou er hier goed naast kunnen zitten). Er worden volgens mij niet echt technische of visuele hulpmiddelen gebruikt, alleen dat het dus fel gekleurd is waardoor het idee van oorlog weg wordt gehaald. Ik denk dat het dus uiteindelijk ter ondersteuning van armen zal zijn, of bijvoorbeeld voor mensen die door de bombardementen hun huis zijn kwijtgeraakt, en daarmee ook hun kleding.
Dat was mijn verhaaltje zon beetje wel ...