|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Ik heb gisteren voor het eerst in mijn leven helemaal zelf vegetarische erwtensoep gemaakt. Gedroogde erwten, boullion (veg), erwtensoepgroenten, gerookte tofu en vega-knakworsten. Tijdrovend (ruim twee uur laten koken) maar wel heel erg lekker!
Kun je koken of ben je een ramp met eten? Wat is jouw specialiteit? Of wat heb je pas ontdekt? (Geen kant-en-klare macaroni ofzo, dat post je maar in dat andere topic ![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Koken interesseert me voor geen meter en ik heb er ook geen tijd voor om me er in te interesseren... de dagen in de week dat ik savonds ergens een paar boterhammen of een gebakken ei naar binnen douw zijn bijna niet op 1 hand te tellen ![]() |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Lid
|
![]()
verder dan pasta kom ik niet echt
![]() verder wordt het gewoon heel veel proberen en leren van mn fouten voor ik n beetje kan koken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Lid
|
![]()
ja ik kan wel koken ja
![]() maar ik vind heel ingewikkelde dingen meestal niet zo lekker, dus vaak blijft het bij pasta, paella, quiche, lasagne, aardappels met boontjes en een vega burger etc. maar als ik eens iets bijzonders wil maken lukt dat me ook altijd ![]()
![]() |
#6 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Guest
|
![]() Citaat:
ik kom eigenlijk qua tijd gewoon niet aan eten toe 's avonds edit: oo en een pasta of nasi ofzo kan ik wel in elkaar flanzen hoor... |
|
![]() |
![]() |
#8 |
OEPSCAPSLOCKAANLOL
|
![]()
Ik kan best koken, ben niet zo'n chef kok dat ik dingen maak met allemaal frutsels en weetikveelwatallemaal, maar ik kan wel een normale maaltijd voor elkaar krijgen ja...
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
Ik ben er niet zo'n held in, dus ik kook dan ook alleen maar simpele dingen als spaghetti, macaroni, taco's, shoarma enzo..
Lekker simpel. Ovenschotels lukken vaak ook wel maar dat is wat meer werk ![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Lid
|
![]()
Ik kook erg graag...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
Indonesisch is mijn specialiteit, maar buiten dat expirimenteer ik ook met Nederlands eten
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Guest
|
![]()
Ik ben de laatste tijd vaak alleen thuis 's avonds en moet dus zelf koken. En aangezien ik niet weer zin had in een pizza of friet, ben ik aan de slag gegaan.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Guest
|
![]()
Ik kan voor geen meter koken
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Guest
|
![]()
Ja, ik kan wel redelijk koken, maar ik heb er nooit zin in
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Guest
|
![]()
ik kan best wel koken, maar meestal is het niet meer dan de wat makkelijkere dingen omdat dat gewoon snel gaat en ik doordeweeks echt niet uren in de keuken wil staan
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Whooohooo
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Medewerker
|
![]()
Koken??? wat is dat ?
![]()
![]() |
#18 | |
Medewerker
|
![]() Citaat:
Ahh oke, dat doe ik weleens om thee te zetten voor mijn vriendin. Dus jah, ik kan heel goed koken ![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Amanda
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#21 |
FORE!!!
|
![]()
kan best aardig koken ... maar vaak is je ma laten koken toch wat makkelijker ... en als ik dan zelf moet koken trek ik vaak gewoon een pot chicken tonight open
![]()
![]() |
#22 |
Ere lid
|
![]()
Koken is echt iets wat in je moet zitten en toevallig zit dat bij mij er in. Ik kook eigenlijk altijd voor me zelf. Het kan een wat makkelijker maaltijd zijn, mMaar in het weekend wil ik soms nog wel eens echt iets lekkers maken.
Vooral het ding er om heen vind ik erg leuk, lekker naar de markt verse producten halen en dan zondags uren in de keuken iets apparts maken. Natuurlijk wil ik het zelf altijd ook op eten of andere mensen die er dan zijn. Maaar ik eet altijd wel mee. Ik kook ook omdat ik dan zelf ook lekker wil eten.
![]() |
#23 |
Guest
|
![]()
ja, koken wilt wel redelijk lukken
![]() had gister avond nog wat gemaakt; varkenshaasje in peperroomsaus zelfverzonne salade van komkommer/perzik/kiwi (ERG LEKKER ![]() en nog aardappelschijfjes met een wokgroente mixje er door heen. varkenshaasje is echt goddelijk, idem voor de salade, salade was ook wel makkelijk te maken, gewoon komkommertje in plakjes schaven, en het fruit ff in blokjes hakken. vond alleen het aardappelgedeelte wel minder lekker, maar kon er wel goed mee door. wilde eigelijk hertenbiefstukje in portsaus maken, maar daar had ik wildfond voor nodig, en geen idee waar ik dat vandaan haal ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Guest
|
![]()
Dingen als steengrillen, gourmetten, wrappen vind ik erg leuk, het staat zo gezellig al die potjes en bakjes op tafel en iedereen kan zelf maken wat hij/zij lekker vindt. Ook is het van te voren niet zo heel veel voorbereiding.
Dat vind ik leuker dan gewoon een aardappels/vega:vlees/groente diner. Dus als ik voor iemand anders kook doe ik meestal zoiets. |
![]() |
![]() |
#25 |
Lid
|
![]()
ik kan redelijk koken en vind het ook best leuk om te doen, maar heb er nooit tijd voor! En ook niet echt geld over om allerlei luxe ingedienten te kopen...
Meestal kook ik gewoon pasta, of aardappels met vlees en groenten. Paella maak ik ook graag ![]()
![]() |
#26 |
Guest
|
![]()
vegetarisch
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Guest
|
![]()
ik doe alleen koken als dat samen met mn vriendin is... meestal Paëlla of spaghetti.. pannenkoeken is a piece of cake!
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Stopwoordjesverslaafde
|
![]()
ik heb in de tweede een keer boerenkool met worst klaargemaakt, maar daar hield het bij op. heb zelfs nog nooit een eitje gekookt
![]() ![]()