|
School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Wat te doen na VMBO-tl.
Mbo, Havo of gewoon stoppen en gaan werken. |
![]() |
![]() |
#2 |
Super Lid
|
![]()
ligt eraan wat je zelf wilt he..
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
Dat is ook zo. het liefst ga ik werken maar maar daar hoor je ook allerlei negatieve verhalen over. Moeilijke keuze!
|
![]() |
![]() |
#4 |
Super Lid
|
![]()
het is altijd slimmer om meer diploma's te hebben, maar als je liever wilt werken, en je kunt een vaste baan vinden.. waarom niet ja?
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
tl is toch vmbo theoretisch/havo, ja?
Hmm.. Ik zou denk ik meer aan mijn toekomst denken dan aan de tijd waar je nu inleeft. Want eey, Liever een lerares dan vakkevuller toch? ![]() (bewijze van spreke, dus voel je niet beledigd ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
dat is waar wat je zegt. het is slimmer om voor diploma's te gaan.
aan de andere kant is een beetje geld ook wel welkom alleen hoe ver kan je komen zonder diploma's? |
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
klopt, vmbo theoretisch.
is wel waar wat je zegt alleen wat is de waarde van een diploma in de toekomst? betekend dit een stukje meer zekerheid op het vinden van een baan? |
![]() |
![]() |
#8 |
Amanda
|
![]()
stoppen naar het vmbo en niet verder studeren zou ik dus echt niet doen he.
natuurlijk heb je met diploma's veel meer kans.
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
Nou weetje, Ik zag laatst op TV dat je een MBO diploma kon halen en dan 4x per week (ofzo) ook nog te kunnen werken.
als ik het nog een keer zie, geef ik je wel even een link ofzo. |
![]() |
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
MBO-opleidingen hebben tegenwoordig twee soorten leerwegen: BOL en BBL. Weet niet meer precies waar het voor stond, maar volgens mij was BOL op school leren en BBL leren door middel van veel stage te lopen.
Dan werk je op je stageplek (kijk wel voor opleidingen waar je op je werk voor betaald wordt, zoals verkoopmedewerker) en leer je tegelijkertijd voor je diploma. Mooi toch? Veel opleidingen hebben tegenwoordig ook een link naar HBO. Dus stel dat je verder zou willen studeren, omdat je zo geinteresseerd bent in die richting, kun je ook nog voor een diploma op hoger niveau gaan. Meer kans op een goede, leuke en beter betaalde baan! |
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
als je gaat werken heb je nu misschien meer geld dan je leeftijdsgenootjes, maar dat is over 10 jaar wel anders
ga voor de diplomas |
![]() |
![]() |
#12 |
Guest
|
![]()
Wat vind ej leuker slecht baantja(waarschijnlijk.)
Of school en daarna redelijke baan. Ach wat maakt de tijd die kwijtraakt ook uit. zolang je het maar naar je zin hebt. |
![]() |
![]() |
#13 |
Stondvettekakkershierzo
|
![]()
Ik zou MBO doen. Kun je later weer HBO doen en uni.
![]()
![]() |
#14 |
FORE!!!
|
![]()
Ga langs de decaan op school. Die kan je (als het goed is) alles vertellen over het MBO waar je kunt werken en leren, zodat je ook nog geld verdient.