|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Hallo,
IK ben niet tevreden over m'n lichaam. Ik ben rond de 1.90 meter en ik weeg 70 kg en ik ben 16 jaar, is dit normaal of ben ik te zwaar? Ik ben volgens de meeste mensen maar een lange slungel, althans dat zeggen ze. Ik ben ook niet echt breed. Maar toch heb ik veel vet vind ik. Ik heb (vind ik) een redelijke dikke vetbuik en ik heb ook een soort van bitch-tits. Ik wil zo graag een slanke buik en borst. Wat kan ik hier tegen doen? Veel sporten ja, ik zit op fitniss en probeer daar ook extra hard te fitnissen nu. Verder probeer ik de laatste tijd veel water te drinken inplaats van cola ofzo. Hebbe jullie nog meer tips om hiervan af te komen. Ik wil graag meer gespiert raken, maar doorvoor moet ik eerst van dat vet zien af te komen. |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
Hallo,
Ik vind echt niet dat jij te zwaar bent, hoor! Ik heb je BMI even uitgerekend: 19. En dat is een normaal gewicht, hoor ![]() Sylvie. |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medewerker
|
![]() Citaat:
![]() Oke, ik vind mezelf wel een beetje te zwaar. Maar ik vind 70 kg voor 1.90m een normaal gewicht hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Watch it!
|
![]()
Volgens de BMI-index methode ben je niet te zwaar. Zelf zeg je dat je niet echt breed bent maar wel redelijk wat buikvet hebt.
Nu is zoiets als een somato-type. Dit is een vorm van je lichaam waarin je groeit en je de rest van je lichaam zult blijven. Dit somato-type bepaald ook waar je je vet opslaagd. Er zijn 4 soorten: - Smalle schouders, brede heupen - Brede schouders, smalle heupen - Brede schouders, brede heupen - Smalle schouders en smalle heupen Wat ik zo hoor lijkt het dat jij het laatste hebt, typerend bij dit somato-type is dat je inderdaad al je vet opslaagd in je buik, veel valt er dus niet aan te doen. Handig is misschien wel om erop te letten dat je niet veel koolhydraten en eiwitten tegelijk eet. Zoals bijvoorbeeld na een maaltijd met aardappelen en vlees een vla toetjes eten, je verteerd daardoor 4 zo langzaam waardoor je buik wat gaat opzetten. En buikspieroefeningen kun je doen zodat je buik wat strakker trekt. ![]()
![]() |
#5 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
Heey je bent echt niet te zwaar ik ben 1.84 M en ik weeg rond de 64 d8 ik in iedergeval mijn BMI is 20.04 dus niks te klagen
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
je gewicht is niets mis mee! je hebt nu eerder te weinig gewicht dan overgewicht
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
Ik ben 1.83 en weeg ook ongeveer 70. Als je 1.90 bent en je weegt (maar) 70 kilo, ben je eerder te dun dan te dik hoor, ik ben ook zeker niet dik.
|
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
Ik ben 14 en weeg 70 kilo ik ben 1.80 .
Hebben jullie nog tips om vet kwijt te raken? |
![]() |
![]() |
#12 |