Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 2 January 2007, 14:29   #1
Nonexistinghero
Guest

Standaard Fijn... clusterhoofdpijn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Clusterhoofdpijn

Dacht ik al die tijd dat het gewoon zwaardere migraine's waren. Die pijn is nog wel het minste wat me ergert.

Citaat:
De gevolgen van clusterhoofdpijn zijn vaak zeer ernstig: geheugen- en concentratiestoornissen, onbegrip van de omgeving, sociaal isolement en zelfs arbeidsongeschiktheid. Vaak wordt de hoofdpijn gezien als een psychisch verschijnsel en kan, volgens velen, makkelijk verholpen worden met een pijnstiller of een dagje rust. Mensen die echt te lijden hebben onder hoofdpijn weten echter wel beter. Natuurlijk kan er een psychische oorzaak zijn, die niet onderschat moet worden maar in veel gevallen wordt de werkelijke oorzaak van de hoofdpijn niet herkend of gevonden.
Das niet zo goed voor m'n intellect. Verklaart eigenlijk waarom ik zo vaak dingen vergeet een paar seconden nadat ik het begrijp. Ik vraag me een beetje af hoe slim ik wel niet zou zijn zonder dit. En dat ik niet zo makkelijk vrienden maak of meestal niet goed op kan schieten met mensen.

Achja, alsof ik een miezerig hoofpijntje dat een paar keer om de paar maanden op komt dagen me tegenhoudt. Er is wel wat meer voor nodig.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2007, 14:31   #2
Babydress
Guest

Standaard

Ik heb migraine, maar van clusterhoofdpijn heb ik nog nooit gehoord.
't lijkt me wel vervelend..
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2007, 14:53   #3
sjenny 007
Guest

Standaard

heb nooit hoofdpijn gelukkig
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2007, 21:14   #4
Nonexistinghero
Guest

Standaard

Zoiets...
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2007, 23:55   #5
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door chalyken Bekijk Bericht
zelfdiagnose?
Kandidaten ziekte...
Oud 19 January 2007, 17:43   #6
Kut_Aap
Guest

Standaard

Oh dit is zeer lastig.

Ik heb al sinds ongeveer een jaar elke dag minstens 3 uur lang hevige hoofdpijn. Er werd in het begin aan Migraine gedacht.
Nu denken ze dat het komt doordat ik een hersenbloeding gehad heb toen ik nog in de buik zat, en vervolgens een soort epeleptie had.. Wat ik overigens gelukkig niet meer heb
Nu is het afwachten, binnenkort naar een neuroloog
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2007, 22:36   #7
Jamiel
Guest

Standaard

In de periode dat ik nogal psychisch in de stress zat i.v.m. de opleiding, had ik heel vaak migraine (zit ook in de familie).
Pijnstillers hielpen niet.
Als je even kon slapen was het fijn, want dan merk je er even niks van. Maar als je dan wakker werd... oei het komt dubbel zo erg terug

Rond die tijd had ik die symptomen ook wel: Sociaal isolement, kon me slecht concentreren. Maar dat kwam echt door die kloteperiode. Nu ik er een punt achter heb gezet, is het ook over gelukkig

------

Wel balen als mensen daar echt hun hele leven last van hebben. Hoofdpijn is erg ondraaglijk en blokkeert je hele doen en kunnen.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels