|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Ik heb al zo'n 4 jaar een bril. ik moet niet constant mijn bril op hebben en als er dan wat gebeurt zie ik het niet goed, ik herken mensen niet zo goed enal en ik zie het ook niet zitten om steeds die domme bril op te zetten ik vind het vervelend
![]() nu is mijn vraag of lenzen eigenlijk een goede oplossing zijn. wat zijn de voor en nadelen? ik ken niet echt mensen met lenzen en ik weet er ook niet veel van dus reageer er maar op los.. xxx ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Super Lid
|
![]()
Tsja je kunt ook een leuke bril kopen
![]() Ik heb nu zelf 6 jaar (harde) lenzen, en als ik ga zwemmen of naar het strand zachte lenzen, en ik vind het ideaal. Ik doe ze 's ochtends in en 's avonds weer uit en verder heb ik er geen omkijken naar! Kan me niet echt hele grote nadelen bedenken, tsja als je een vuiltje in je oog hebt is dat even irritant en pijnlijk maar dat komt ook niet zo vaak voor, en je moet je lenzen regelmatig schoonmaken. Maarja je bril moet je ook regelmatig poetsen. Als ik jou was zou ik even met je vra(a)g(en) langs de opticien gaan! Die kan je advies geven ![]()
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
ja dat was ik van plan maar kan pas volgende week naar de opticien en ik was gewoon ff nieuwsgierig
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Draag ook lenzen.. wel zachten.
Had namelijk hetzelfde probleem als jou ![]() Bij mij is het alvast super goed meegevallen. |
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
wat is eigenlijk het verschil tussenharde en zachte lenzen?
|
![]() |
![]() |
#6 |
Super Lid
|
![]()
harde lenzen zitten over je hele pupil/iris en zachte alleen over je pupil.. of andersom
![]()
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
ah ok dan
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
harde lenzen zijn helemaal voorgevormt en kan je niet buigen ofzo en zijn kleiner dan zachte lenzen. Ik heb zelf harde lenzen en vind het best fijn, alleen als er iets onder zit doet het kei pijn
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Aachen TSV
|
![]()
Ik heb zachte lenzen. Heb alleen moeite ze in te doen wanneer ik slecht/kort geslapen heb, maar verder vind ik ze ideaal. Overdag heb ik er nooit last van. Kan ook nog wel zonder, maar als ik naar college's ga heb ik ze toch wel nodig.
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lid
|
![]()
Ik heb nu een jaar of 4 zachte lenzen. Heb nergens echt problemen mee, alleen het irritante is dat ik vrij snel last heb van droge lenzen. Dan moet ik ze ff uit doen, goed nat maken met vloeistof en dan weer erin doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Lid
|
![]()
Waarom neem je geen rode lenzen? Dan doe je je naam ook een beetje eer aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Guest
|
![]()
ik zou graag op die uitspraak in gaan maar dat mag ik niet...
|
![]() |
![]() |
#14 |
Medewerker
|
![]()
Als je echt een cool effect wil krijgen kun je beter zwarte lenzen nemen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
pudiecat
|
![]()
doe dan witte
![]()
![]() |
#16 |
Guest
|
![]()
heel creatief ...
maar ik wil gewoon goed kunnen zien zonder een lastige bril op me neus. kwil geen ogen in alle kleuren van de regenboog ![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Guest
|
![]()
Ik heb sinds mijn negen jaar zijnde harde lenzen gekregen
En nu heb ik ze al mooi 5 jaar. Zijn goed, moet ze wel goed schoonmaken. Die gast zei ook dat harde beter waren als zachter, maar harde doen wel sneller pijn als dr een vuiltje in je oog komt.. |
![]() |
![]() |
#18 |
Guest
|
![]()
iemand vertelde me is dat zijn harde lens achter zijn oogbal was geschoven tijdens het sporten veel geloof ik er eignelijk niet van kan dat wel?
hij draagt sinds dien terug een bril, nu moet ik wel zeggen dat is al zon 5 jaar geleden ofzo mss waren de lenzen dan nog niet zo goed als nu ofzo ik weet het niet.. |
![]() |
![]() |
#19 |
Guest
|
![]()
^
Nee dat kan niet. Ik hoor dat ook heel vaak ' schiet dat niet achter je oog? ' Nee kan niet dus hoef je je niet zorgen over te maken. En net wat je zegt, lenzen verbeteren qua kwaliteit. |
![]() |
![]() |
#20 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() Maar het gebeurt ook alleen als je echt heel raar met je lenzen omgaat zegmaar.. Zelf heb ik ook lenzen, zachte lenzen.. Ik heb een tijdje harde lenzen gehad, maar daar kan ik echt niet tegen, mn ogen traanden maar door ![]() |
|
![]() |
![]() |
#21 |
Guest
|
![]()
ik heb ook al erg lang lenzen, en ze vallen vaak uit.
|
![]() |
![]() |
#22 |
Guest
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Aachen TSV
|
![]()
Daar heb ik toch nooit last van, zou ik toch nog es terug gaan als ik jullie was..
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-.. |
![]() |
![]() |