|
The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Zelf denk ik dat de huidige jeugd van ongeveer 10/12 jaar heel anders is, dan de jeugd van dezelfde leeftijd tijdens de negentiger jaren..
Ik zie bijvoorbeeld nooit meer dat er panini voetbalkaartjes worden geruild/gekocht.. Meiden van een jaar of 11 lopen er nu al bij alsof ze zo de catwalk op kunnen... Toen ik 11 was wisten mijn vriendinnen en ik amper dat make-up bestond!! ![]() Laat staan dat we ons lieten leiden door de mode.. Wat nou slechte kleding combinaties..Lekker belangrijk.. Ja, als je achteraf naar de foto's van toen kijkt denk je wel van: oh my god ![]() ![]() Maar op dat moment dachten wij daar helemaal niet aan en wij waren echt geen alto's ofzo ![]() Mijn vraag aan jullie is: wanneer kan je spreken over een nieuwe generatie uitgedrukt in een aantal jaren? |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
Hé lurkers:
ja, maybe is het een moeilijke vraag.. maarreh, toch proberen te antwoorden pls. ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
Dat kan je niet zomaar vastleggen in een aantal jaren, dat verschilt telkens en er is ook niet echt een plotse breuk, maar geleidelijke veranderingen.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Een nieuwe generatie, sja... dat is toch wel een lastige vraag denk ik omdat daar echt geen eenduidend antwoord op is omdat iedereen verschillend is en iedereen verschillend wordt opgevoed.
ikzelf ben nog van de ouwe stempel :X deuren openhouden voor mensen e.d. maar tegenwoordig is het respect voor andere mensen een stuk minder, maar of je daar een nieuwe generatie aan herkent..? Ik ken ook zat mensen van mijn leeftijd die echt a-sociaal zijn. Een nieuwe generatie herken je denk niet, die zijn er opeens omdat, zoals hiervoor opgemerkt die veranderingen geleidelijk gaan. |
![]() |
![]() |
#5 |
Ere lid
|
![]()
Ja kijk je kan bijvoorbeeld spreken van bekeken over 3 generaties
EN de kinderen van ons zijn dan weer een nieuwe generatie het maakt overigs dan niet uit dat de mijn broer van 30 eerder een kind heeft dan mij. Ook al zit er dan bijvoorbeeld tussen zijn zoon en mijn zoon 10 jaar verschil ofzo Dat blijft dan de zelfde generatie met hun eigennaardigheden |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Guest
|
![]() Citaat:
heel herkenbaar! dan zie ik van die meidjes van 12 jaar over straat fietsen met hun mini rokjes en mini topje en NATUURLIJK de sigaret in de mond.. jezus waarom wezen ze gewoon niet ff KIND ofzo.. oud of ahum 'volwassen' ben je nog heel je leven |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
wat zitten jullie te zeiken over de juegd tssssssssss
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
Een generatie is gewoon een groep die rond dezelfde tijd geboren is. Eigenlijk heb je dus heeel erg veel generaties.
Maar over het algemeen wordt als regel genomen dat 20/25 jaar 1 generatie is (omdat rond die tijd de meeste kinderen geboren worden). Dus zodra jij kinderen krijgt zijn die kinderen de nieuwe generatie. Dat verschilt natuurlijk per persoon. Dus moet je eigenlijk kijken naar belangerijke gebeurtenissen. Na de 2e wereld oorlog is logisch, grote babyboom (erg veel kinderen geboren omdat iedereen weer geloofde in een betere wereld.. of ze hadden gewoon zin in veel seks zonder condoom). Maar als ik zo kijk. Mensen die ongeveer 5 jaar onder zijn dan mij, die behoren in mijn ogen tot een andere generatie. De hele omslag in de muziek wereld die voor mij belangerijk is (Denk aan Nirvana en Greenday). Zoiets is gewoon moeilijk vast te leggen ![]() Het is beste is gewoon om te kijken naar grote veranderingen in de wereld (of land) waar iedereen mee temaken heeft ![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Guest
|
![]() Citaat:
van waaruit kijk je dan? eigenlijk zou dan ieder jaar een volgende generatie zijn, omdat we toch blijven opgroeien. ik weet niet echt hoe ik dit precies moet uitleggen, maar ik bedoel dat het gewoon moeilijk te omschrijven is, wat precies een volgende generatie is. kinderen die 5 jaar jonger zijn dan ik, zijn nu heel anders dan toen ik zo oud was. niet dat ik zo oud ben, maar je ziet nu toch al duidelijke verschillen met jongere mensen. het komt er niet echt duidelijk uit volgens mij maar beter kan ik het niet uitleggen. |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Wat jij en Karliene bedoelen is volgens mij niet echt een generatiekloof/verschil zoals die bedoelt is, maar per "product". Zo is de generatie kleding van nu onder jongeren veel gewaagder dan die van 10 jaar daarvoor (als ik het stelling mag aannemen van de topicstartster). Zo kun je het ook hebben met eten (junkfood), fietsen (jaren 80 was het vooral BMX...in amerika dan), hobbies (nu is het veel meer computeren) etc etc... althans zo kun je het woord generatie (volgens mij) toepassen op verschillende producten. |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Guest
|
![]() Citaat:
En daarom zeg ik dat je denk ik het beste kan kijken naar een verandering die op een grote groep mensen van toepassing is. Meisjes en Jongens die 6 jaar jonger zijn dan mij, gedragen zich duidelijk heeeeeeeel erg anders dan "mijn generatie". Kijk naar de kleding (meisjes van 12 met strings aan), leeftijd van uitgaan en alcohol gebruik / drugs gebruik/ roken etc. Ik denk eigenlijk dat je wel kan spreken van een nieuwe generatie. Of er heeft in ieder geval een soort van versnelling plaats gevonden. Want de afgelopen jaren zijn een aantal zaken erg snel gegaan. |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() kinderen zijn tegenwoordig sneller volwassen dan 5 / 10 jaar geleden en dat zie je ook duidelijk |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Vermeld moet worden dat ik dus al een ouwe zak van 21 ben ![]() |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is het belagelijk dat iedereen al op 13 jaar fanatiek uitgaat. En met jongens in bed duikt (geld ook anders om natuurlijk, maar over het algemeen zijn jongens 2 jaar later). WAAROM gaat het zoals het nu gaat? Waarom spelen ze niet meer. Ik denk dat we er veel problemen mee gaan krijgen dat kinderen niet meer spelen en al zulke dingen doen. Dat kan toch niet goed zijn? in 5 jaar tijd zulke rigoreuse veranderingen. Het is wel heeeeeeel erg snel gegaan in mijn ogen. Ik ben dan een ouwe zak van 20 ![]() |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Guest
|
![]() Citaat:
toen ik 12/13 was, ook alweer zon lange tijd geleden ![]() |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Girls JustWannaHave Fun
|
![]()
Als je nu ziet, zijn er veel jongens van 13 die weed smoren, af en toe zelfs snuiven ofzo. Bij meisjes is dat wel minder, maar dat zie je toch ook geregeld.
Ik heb zelf ook veel vrienden die 13,14,15 ofzo zijn en al weed smoren, die geregeld snuiven, .......
![]() |
#17 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Beheerder
|
![]() Citaat:
![]()