|
Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
|
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Hallo,
ik heb volgens mijn vriendinnen een probleem, zelf vind ik het stilletjes aan ook wel niet echt niks, maar ik doe mezelf dus zeer en kzal zeker niet de eerste zijn, maar nu stond er laatst in de Flair denk ik dat het was dat ook die persoon die ze geinterviewt hebben dat deed en haar eigen ook zo goed voelt wanneer ze het gedaan heeft, en da's bij mij ook zo, ma daar leek het zo ernstig... Ik Moet echt mijn eigen zeer doen of ik haal het helemaal niet, ik heb al geprobeerd om er met iemand speciaals over te klappen, maar ik ben niet geweest, ![]() ![]() ![]() Wat moet ik doen?? MIjn moeder heeft het al gezien maar ik zei dat het gevallen was, hoelang ze daar nog in gaat trappen, weet ik niet zenne...... PS ik rook en da's zeker ook al ni goed daarvoor.... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
1) Waarom doe je het?
2) Waarom vind je het zelf een probleem worden? 3) Waar denk je zelf dat de grens ligt? 4) Wanneer is het begonnen? |
![]() |
![]() |
#3 | |
Guest
|
![]() Citaat:
2) Ik wil het altijd verbergen en da blijft niet gaan, dus ja 3) Ik zal mij nu niet snijden, da doe ik niet, ik ben nogal een "schrik-schijt" 4) In deze zomervakantie, Juli.. Toen alleen op mijn arm, maar ondertusse is dat er al dikwijls over gegaan en op mijn benen seriueze grote plekken en vier op een been en op het ander één |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
stopt er mee want die pijn helpt toch niet
en als ge aan snijden begint vergeet niet dat dat een echte verslaving word na nen tijd he! |
![]() |
![]() |
#5 |
**Loves Anouk**
|
![]()
Dit klinkt mischien dom, en k weet ook niet of ik gelijk heb want ik ken je niet. Maar t feit dat je trost bent op je wonden, of ze iig mooi vind klinkt bij mij alsof je t doet om aandacht te krijgen van bepaalde mensen. Ik heb t zelfde probleem en ik haat de wonden echt verschrikkelijk!
Nogmaals ik weet t niet want ik ken je niet, maar t komt wel zo over iig....
![]() |
#6 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Guest
|
![]() Citaat:
2) dus je vindt het een probleem, omdat anderen erachter komen? en niet zozeer het snijden zelf? 3) hoeft niet perse over snijden te gaan, kan ook met andere verwondingen...ergens moet de grens liggen.. 4) Wat is er de maanden/weken/dagen voordat je begon gebeurt? Wat was de eerste aanleiding? 5) Wat voelde je de eerste keer nadat het gebeurt was? Opluchting o.i.d.? |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
ohja en vertel eens gewoon over het hele snijden, wat vind je ervan? wat doet het met je? Wat doet het met je omgeving? Wil jij voor jezelf stoppen of voor anderen of wil je eigenlijk niet stoppen? Denk je dat het op langere termijn wel goed gaat? Waarom doe je het eigenlijk en weegt dat op tegen de nadelen?
Met andere woorden: analyseer je probleem eens, schrijf alles op dat met dit onderwerp te maken heeft en betrekking heeft op jou (en jouw 'probleem') |
![]() |
![]() |
#10 | |
Guest
|
![]() Citaat:
2) Nee, het wrijven vind ik niet erg, leuk zelfs, maar als mijn ma dat weet ofzo, kweet nog hoe mijn 3 beste vriendinen reageerden.. 3)Ja, maar ik doe het (is heel stom maar toch pijnlijk) met 5 Cent. 4) Ik ben vroeger mishandeld geweest door de toenmalige "pa" en persoonlijke problemen enzo, en nu met problemen van int school, mijn stiefpa die van tijd zeeeer vervelend doet.. 5) Heeeeel goede opluchting, maar toen wast te diep en moest ik de spuit vant klem hebben, doeme!! Had gezegd dak tegen de manège deur aan was gevallen..... ![]() 6) Dit helpt ook wel echt, thx!! |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
hoezo vind je dat je verslaafd bent?
krijg meer de indruk dat je het ja uhm "stoer" vind ofzo.. mara ja ik ken je niet en zal het wel bij het verkeerde eind hebben maar uhmmm jaa vind het gewoon irritant ben het met "anouk" eens... |
![]() |
![]() |
#12 |
**Loves Anouk**
|
![]()
Jah idd, sorry maar als je die wonden mooi vind dan doe je t dus toch om aand8 of om stoer te zijn op te vallen, kweet t niet precies. Maar t lijkt mij niet echt een sereus probleem zoals andere mensen hebben die aan automuliatie doen......
![]()
![]() |
#13 | |
Guest
|
![]() Citaat:
ik moet nu veel voorzichtiger zijn als ik in bad ga, dan moet ik met mijn rechterbeen telkens onder mijn linkerbeen zitten, heel ingewikkeld, en mijn arm weten ze nu ondertussen ma ze denken nog wel dat het opengekrabt is, gewoon opengekrabt, gelukkig maar.. Ik wil eigenlijk niet stoppen omdat het ook zo goed voelt he, maar ik moet wel, ik weet ni, maar mijn vriendin word er kwaad voor enzo, dan ist ni zo fijn, ma kdoe het nu dus nog altij in het geniep, alsof zij aan mijn been zou zitten ![]() |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Guest
|
![]()
Nu ben ik het moe!!!!
Ik doe het niet voor aandacht, dan kwam ik niet naar hier voor stiekem hulp te vragen, wel?????? Denk het niet, idd!! Ik laat het niet in t openbaar zien ofzo he, en ik kan er toch trots op zijn zonder er mee te stoefen, Jonges toch, ik zent echt muug he, komde naar hier voor wa hulp en dan komde gij! Merci zenne, ma da kank nu wel misse, echt waar! |
![]() |
![]() |
#15 |
Guest
|
![]()
Ga je al naar psych of therapeut?
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Gewoon nieuwe afspraak maken, ze begrijpen het best wel. Dat is echt het beste. |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Ik ben blij dat jij het tenminste wel goed opneemt |
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Guest
|
![]() Citaat:
"Ik ben gewoon te slecht voor de wereld en ik kan niks goed doen, kben echt erg.." Dat is niet waar, daar moet je aan werken en niet alleen. Laatst aangepast door A-Man : 19 March 2003 om 23:55 |
|
![]() |
![]() |
#20 |
Guest
|
![]()
Ehm, allereest wil ik even zeggen dat ik (mijn persoonlijke mening) jezelf snijden in het algemeen een teken van zwakte van een karakter vindt. Maar goed, dat is mijn mening.
Allereerst, ik zie niet in waarom roken slecht zou zijn en invloed zou hebben op je snij-neigingen. Maar stop zowiezo met roken, want het is wel verschrikkelijk slecht voor je. Zoals al meer is gezegd, ga met een psycholoog of wat voor een instituut praten. Die kunnen je helpen, of er zelfs vanaf helpen. Want als je eenmaal begonnen bent kom je er niet zonder hulp vanaf. Zowiezo moet je ook werken aan je beeld van dat je het verdient om pijn te lijden. Dat is totale onzin. Elk mens verdient het om een normaal, pijnloos leven te lijden. Maakt niet uit hoe slecht hij/zij is, of hoe dom, of hoe veel dingen hij/zij verneukt wat dan ook. Pijn is een excuus en overbodig in een normaal leven. Ik denk dat als iemand je helpt om van dat beeld los te komen, dat je vanzelf zal merken dat je het snijden niet nodig hebt Maar praat er met iemand over! Dat is het allerbeste wat je kan doen. Ik hoop dat je er wat aan hebt |
![]() |
![]() |
#21 |
Guest
|
![]()
Ga naar een pscholoog en vertel je ouders het, het lijkt mij een schreeuw om aandacht of een teken dat je de werkelijkheid niet aan kan.
|
![]() |
![]() |
#22 | |
**Loves Anouk**
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#24 |
Guest
|
![]()
heb verschillende ervaringen daarmee,en volgens mij is dit ook gewoon om aandacht te trekken
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() Overigens neemt dit niet weg dat je gelijk hebt. Alleen lijkt het erop dat de kans zeer gering is dat je dit kunt weten na zo weinig info te hebben gehad... |
|
![]() |
![]() |
#26 |
Guest
|
![]()
Ik ben vandaag met mijn vriendin eindelijk terug naar die mevrouw gegaan en zij heeft mij een afspraak gemaakt voor het JAC en hoopt dat dat zal helpen, ik zelf ook, maar kzeg wel aan die mensen di hier mij gaan vertellen dak aandacht zoek he, ik ben ni zó lomp, ik doe het niet voor anderen, maar da's eens iets wat ik voor míj doe, ok??????
En de anderen, die wel nog bij hun verstand zijn en mij helpen, echt wel merci, ik hoop dat het zo verder goed zal gaan |
![]() |
![]() |
#27 |
Guest
|
![]()
kben al veel naart JAC gegaan en tis mij nogal opgevallen dat die mannen daar der uiteindlijk allemaal ook ma geen reet van kennen zenne
btw kent iedereen JAC wel? denk niet dat dat in holland bestaat ![]() Jongeren Advies Centrum |
![]() |
![]() |
#28 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#29 |
Guest
|
![]()
Doen die mensen ginder toch wel iets, ale, hebben ze u toen geholpen?
|
![]() |
![]() |
#30 |
Guest
|
![]()
ik zen al paar keer naart JAC geweest in mechelen
![]() dat zijn daar heel vriendelijke mensen en die zullen zeker naar u probleem luisteren ma kdenk niet dat ze veel advies zullen hebben zenne die zullen u waarschijnlijk gewoon een ander adres geven waar je heen kan.... en ik ben daar nog niet geweest voor problemen ofzo :s gewoon voor condooms te kopen ![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Geef mij er maar een mét smaakje ![]() En merci!! |
|
![]() |
![]() |
#32 |
Guest
|
![]()
FF nog es, waar ergens kan je dat vinden in de JAC?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Guest
|
![]()
kweet niet of dat overal is ma in het JAC in mechelen ligt dat gewoon achter den toog en moet ge dat vragen de welke je wilt
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Guest
|
![]()
ok, mercikes
-xxx- |
![]() |