Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 24 June 2003, 10:37   #1
Judith
Guest

Standaard De vrouw de huishoudster voor altijd?

Wat vinden jullie van de vrouw als huishoudster? Ik vind het belachelijk...want er zijn nog heeeeeel veel gezinnen waar de man werkt en waar de vrouw thuis blijft..ik vind dat de mannen nu ook wel een keer achter het fornuis mogen gaan staan!
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2003, 11:05   #2
earshot
Guest

Standaard

Veel vrouwen kiezen er zelf voor om huishoudster te zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2003, 12:06   #3
Stevie
Lid

Stevie's Avatar

Standaard

wat earshot zegt denk ik ook. het wordt overigens wel steeds minder door de emancipatie. ik vind dat de man en vrouw samen eruit moeten komen wie de fulltime baan neemt (of allebei parttime whatever), wie er voor de kinderen en huishouden zorgt op welke dagen etc.

als de vrouwen er echter zelf voor kiezen om elke dag het huishouden en de kinderen te verzorgen en de man een fulltimebaan laten nemen denk ik dat je die keuze maar hebt te respecteren.
Oud 24 June 2003, 12:19   #4
Jennifer1203
Guest

Standaard

Ja hangt van de situatie af toch?
-als mam studeeert aan de unniversiteit denk ik niet dat ze bepaald nog gaat huishouden(mijn moeder dus )
als vader nog zou werken zou een schoonmaakster een oplossing zijn
-als je kinderen hebt en je vind dat je man genoeg verdient kan je zeggen :nou ja jij verdienen ik het huis wel

-afwisselen kan ook

hangt er gewoon vanaf
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2003, 13:44   #5
earshot
Guest

Standaard

ik denk niet dat het goed is als de een het huishouden doet en de ander een fulltime baan heeft. je moet afspraken met elkaar maken, en de taken verdelen, dan kun je zelfs allebei een fulltime baan hebben. (tenzij je kinderen hebt en je die niet naar een oppas wil/kan brengen).
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2003, 14:32   #6
0Vera
Lid

Standaard

Vroeger toen de kinderen nog klein waren deed mijn moeder alles in het huishouden, mijn vader zag ik nooit, die was altijd weg om te werken/tennissen/studeren/weetikveel druk iig
Wij werden ouder en mijn moeder ging parttime werken en moest nog het hele huishouden doen ook al was mn vader nu wat vaker thuis, hij deed et namelijk gewoon niet, niet omdat ie nie wou maar omdat ie et niet door had. Op een gegeven moment leerde ik wat huishoudelijke dingetjes, en mijn broer en zusje ook en toen werden wij ook wel eens ingezet. Mijn vader hielp ook wel mee maar het meeste initiatief kwam nog van mn moeder.
Maar mijn vader raakte zijn baan kwijt ongeveer 3 jaar geleden en zat ineens fulltime thuis. Toen moest mijn moeder blijven werken en eiste ze van mijn vader dat hij meer ging doen. Aldus geschiedde mijn vader leerde koken en huishoudelijke dingetjes zien (das ook altijd belangrijk, dat je ziet wat er gebeuren moet!) waardoor hij daar iets aan kon doen
Wij doen ook steeds meer en het huishouden is nu een kwestie geworden van iedereen die hier in huis woont

Maar het maakt wel verschil dat mijn vader nooit op zichzelf heeft gewoond en mijn moeder bijna 10 jaar... daardoor kan zij prima voor haar eigen dingen zorgen, en pa wat minder...
Wat wel stom is is dat pa dus alleen maar aan zn eigen dingen denkt als ie boodschappen doet
hebben we kaas nodig, koopt ie pitjeskaas en leerdammer, wat ie zelf eet, terwijl ma+jo+ik veel gewone belegen kaas eten wat een sukkol
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2003, 15:31   #7
dyfusica
Guest

Standaard

ik vind dat je als vrouw de keus moet kunnen nemen tussen wel of neit werken.. en als je niet wilt werken, dan moet je het huishouden doen.. als je wel werkt moet het eerlijk verdeelt worden
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2003, 16:06   #8
L_angeldc
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by 0Vera
Vroeger toen de kinderen nog klein waren deed mijn moeder alles in het huishouden, mijn vader zag ik nooit, die was altijd weg om te werken/tennissen/studeren/weetikveel druk iig
Wij werden ouder en mijn moeder ging parttime werken en moest nog het hele huishouden doen ook al was mn vader nu wat vaker thuis, hij deed et namelijk gewoon niet, niet omdat ie nie wou maar omdat ie et niet door had. Op een gegeven moment leerde ik wat huishoudelijke dingetjes, en mijn broer en zusje ook en toen werden wij ook wel eens ingezet. Mijn vader hielp ook wel mee maar het meeste initiatief kwam nog van mn moeder.
tot daar is het precies hetzelfde bij ons thuis, mijn zusje en ik helpen ons mam mee maar bijvoorbeeld na het eten ofzo, wij gaan automatisch afruimen en ons pap blijft gewoon zitten

daar kan ik me wel es aan irriteren, maja heeft toch geen zin om daar iets van te zeggen tegen ons pa. dus ik help ons mam zovaak ik kan en mijn zusje ook
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2003, 17:38   #9
0Vera
Lid

Standaard

vaders

had ik ook laatst, twas laat geworden de vorige dag en dan kom ik beneje, wakkergemaakt door et gedreun van pa's muziek nota bene om 10 uur wat zie ik? zit ie et laatste plakkie koek naar binnen te werken, en nee natuurlijk is dat niet erg maar wel als dat het laatste is en wij die koek ook eten en dat stuk minstens vijftien centimeter dik was
in plaats van dat ie dat laatste stuk in drieeen snijdt ofzo, zoals mijn mams doet
Oud 24 June 2003, 17:47   #10
Sedes
° Blub °

Sedes's Avatar

Standaard

Mijn ouders werken allebei fulltime
En doen eigenlijk allebei beetje het huishouden...
zoals de zondag altijd m'n pa die naar bakker, slager, ... gaat,
ma meestal gewoon naar delhaize (achter haar werk , want is vlakbij).. Btw snap ik eigenlijk niet : mensen die soms nx meer van eten in huis hebben (zoals bij m'n vriendje) wij altijd wel iets eetbaars in huis
pa doet dan weer de tuin, ma de keuken, pa strijkt(soms), ma wast, iedereen ruimt tafel af, ....
Zit wel goed denk ik Wil ik eigenlijk later ook zo
Sedes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2003, 15:54   #11
Judith
Guest

Standaard

bij mij thuis gaat het afwisselend..mijn vader heeft wel een full-time en mijn moeder part-time..maar ze wisselen het wel goed af in het huishouden//
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2003, 18:37   #12
Xero
Guest

Standaard Re: De vrouw de huishoudster voor altijd?

Citaat:
Originally posted by Judith14
Wat vinden jullie van de vrouw als huishoudster? Ik vind het belachelijk...want er zijn nog heeeeeel veel gezinnen waar de man werkt en waar de vrouw thuis blijft..ik vind dat de mannen nu ook wel een keer achter het fornuis mogen gaan staan!
Die vrouwen kiezen er toch echt zelf voor.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 June 2003, 21:38   #13
Judith
Guest

Standaard Re: Re: De vrouw de huishoudster voor altijd?

Citaat:
Originally posted by Xero

Die vrouwen kiezen er toch echt zelf voor.
sommige niet hoor!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 28 June 2003, 22:59   #14
Xero
Guest

Standaard

Waarom zou een vrouw huisvrouw worden als ze het niet leuk vind.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 June 2003, 10:22   #15
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

ik vind dat wanneer een vrouw een kind krijgt.. zij gewoon vooral de eerste jaren fulltime zorgt hoort te dragen voor dat kind... en niet wegstoppen bij een oppas centrum ofzo.
in die eerste jaren zou ze dus ook thuis zijn en zorg dragen voor het kind; en daarbij ook het huishouden.
parttime en misschien wel fulltime kan dan misschien wel weer wanneer de kids de luier zijn ontgroeid en/of zelfstandig/schoolgaand zijn.

daarbij hoort de man haar wel in al haar werkzaamheden/bezigheden te steunen!
ook hij draagt zorg voor het kind en het huishouden.

mocht overigens man en/of vrouw het huishouden niet allemaal meer aankunnen, vanwege bijv. tijdsgebrek of lichamelijke omstandigheden. kan men altijd nog een hulp nemen in het huishouden.... (ej! dat zijn ook meestal vrouwen!, kiezen ze er zelf voor? ja! )
Oud 30 June 2003, 15:30   #16
Xero
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
ik vind dat wanneer een vrouw een kind krijgt.. zij gewoon vooral de eerste jaren fulltime zorgt hoort te dragen voor dat kind... en niet wegstoppen bij een oppas centrum ofzo.
Als jou vrouw dat nou niet wilt. Ga jij dan fulltime voor de kids zorgen.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2003, 20:59   #17
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by Xero

Als jou vrouw dat nou niet wilt. Ga jij dan fulltime voor de kids zorgen.
als een vrouw dat niet wil moet ze niet aan kinderen beginnen...
een man hoort zeker wel voor zijn kiddows te zorgen.., maar ook hij zorgt juist in die tijd misschien juist wel voor t brood op de plank..
een kind heeft overigens in t begin van zijn leven meer belang aan omgang met de moeder dan met de vader...zij is degene die hem zoogt en daarbij de eerste dingen leert...
Oud 2 July 2003, 17:49   #18
0Vera
Lid

Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
als een vrouw dat niet wil moet ze niet aan kinderen beginnen...
een man hoort zeker wel voor zijn kiddows te zorgen.., maar ook hij zorgt juist in die tijd misschien juist wel voor t brood op de plank..
een kind heeft overigens in t begin van zijn leven meer belang aan omgang met de moeder dan met de vader...zij is degene die hem zoogt en daarbij de eerste dingen leert...
dat hoeft niet, een vrouw kan ook kostwinner zijn, en het is waar dat moeders in de eerste maanden meer beschermend zijn tegenover hun kind maar als vader en moeder goed overleggen bij het nemen van een kind dat de moeder blijft werken, dan kan een vader ook prima zo'n kind opvoeden hoor
Oud 2 July 2003, 19:39   #19
psychobunny
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Sedes
Mijn ouders werken allebei fulltime
En doen eigenlijk allebei beetje het huishouden...
zoals de zondag altijd m'n pa die naar bakker, slager, ... gaat,
ma meestal gewoon naar delhaize (achter haar werk , want is vlakbij).. Btw snap ik eigenlijk niet : mensen die soms nx meer van eten in huis hebben (zoals bij m'n vriendje) wij altijd wel iets eetbaars in huis
pa doet dan weer de tuin, ma de keuken, pa strijkt(soms), ma wast, iedereen ruimt tafel af, ....
Zit wel goed denk ik Wil ik eigenlijk later ook zo
same here,zo wil ik het ook wel. de papa kookt soms af en toe,kuist als de mama dr niet is... maar toch wil ik denk ik de eerste jaren part-time werken,gewoon,dat ik veel tijd heb voor de kinderen...
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels