|
Aan de Bar... Onder het genot van een denkbeeldig drankje kun je hier alles kwijt wat je nergens anders kwijt kunt. En het hoeft nergens over te gaan. Spammen en flamen is echter ook hier niet toegestaan! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
|
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
jaahaaa! Ik kom hier (bij vriend van me, waar mijn draaitafels staan...) zegt ie "bon niet schrikken"
ik loop de huiskamer in, zijn mijn Technics SL 1210MK5 weg en mijn Pioneer DJM 600 mixer... wat blijkt nou... de nieuwe zijn besteld! Nu kennen we goed samen gaan draaien! ik krijg nu Technics SL-1200mk2 ennnn... jajajaja een Dateq XTC mixer! wel weer een rip uit me lijf (2.377 euroos) maar oke... xal ze zo ff showen nu staat er dit nog (zijn dan van die vriend van me) ![]() en ipv van 2 van dees: ![]() komen er 2 van dees: ![]() ennnnnnn hier issie!! ![]() Dateq XTC mixert!!!! (ipv: ![]() En we nemen ook nog nieuwe boxen... maar moeten ff uitzoeken welke... hoe relaxed! |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
ik vond die eerste mooier
|
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
Vet
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Ik ben echt jaloers... en dat meen ik...SCHOFTERIGGG!!!
|
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
hoe kom je in godsnaam aan 2377 euros?!
KEREL HE |
![]() |
![]() |
#6 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() en ik ben blij dat ik van die Reloop RMX mixer af ben zeg... die XTC is ff tering beter! |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
Ik moet niet tevaak kijken naar deze topic... kerol
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Guest
|
![]() Citaat:
aan die ene kant wonen 2 gabbers, die kennen geen rpbolemen en aan de andere kant een wijf die stewardess is en die is nooit thuis |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
die laatse twee heeft een vriend van mij ook
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Guest
|
![]() Citaat:
en dan 500 euro die ik nog van 4x draaien had en de rest betaalt maarten |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Guest
|
![]() Citaat:
ook leuke combi... reloop en xtc ![]() |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Guest
|
![]()
ik wil t er niet meer over hebben..
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Guest
|
![]() Citaat:
naja zal wel |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Guest
|
![]() Citaat:
maar weetje waar Maarten ook mee thuis kwammmm Appolo Deejays-Discoball phuuuu |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Lid
|
![]()
das wel aso
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Guest
|
![]()
weet je wat nog asocialer is...
dat mijn pareltjes over 45 minuten worden bezorgd ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Guest
|
![]()
Ik vind persoonlijk Numark mixers een heel stuk fijner werken. (vooral die Numark 3002-x).
En de 1200's van Technics zijn zeker de allerbeste! Jammie! Het mooist is nog als je ze laat verchromen! |
![]() |
![]() |
#20 |
Beheerder
|
![]() ![]() ![]() Kom ik aan met mn dubbele niet antishock cdspeler. Maar wel een behringen dx 1000 ofzo, die s wel strak
![]() |
#21 |
Guest
|
![]()
mjah verchromen... hehe is idd mooi maarjah, geld groeit me niet op me rug
![]() en Numark mixers ken ik niet zo heel goed, die Matrix 3 Mixer wel, dies opzich niet verkeerd... maar deze XTC heb ik ooit bij vriend van me gezien en mee gedraait en die zijn me toch echt super fijn! en ze zijn er! en nu ga ik ze uitproberen dus mij hoor je de komende uurtjes niet |
![]() |
![]() |
#22 |
Guest
|
![]()
het is mooi..... Maar kan je ook draaien
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Guest
|
![]()
oww trouwens
die Numark DM3002 is dat die zwarte met boven aan zo'n goud/beide half rondje? want die mixt idd wel super relaxed |
![]() |
![]() |
#24 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#27 |
Guest
|
![]()
mooi ding!
![]() waar heb je eigenlijk leren draaien? want dat is toch heel erg moeilijk? ![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Lid
|
![]()
Vet indeed
![]() Citaat:
![]() ![]()
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Lid
|
![]() Citaat:
ofzo ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Looking at you
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
Lid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() http://forum.leerlingen.com/vbb/show...threadid=25251 |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() en hoe ben ik begonnen? tjah, Maarten is een hele goede vriend van me en we zaten op een dag in zijn auto en toen zette hij een cd op dus ik meteen "zo en wie mag dit dan wel zijn?" nah dat was hij zelf dus... wist ik veel dat hij draaide... maar hij had zn tafels bij zn broer staat want waar hij woonde hadden ze teveel overlast.... maar toen ging hij ergens anders wonen (waar hij nuwoont) wel zelfde buurt, maar nu met leukere buren... En toen was ik daar en ik zag die draaitafels staan... had wel paar keer al naar hem gekeken en natuurlijk valt je ook veel op als je op een party bent... Maar Maarten was dus boodschappen doen en toen ben ik stiekem achter zijn draaitafels gekropen... En die liefde is niet meer opgehouden. Maarten heeft me toen heel veel geleerd, kleine tips enzo... en toen zei hij keertje van "moet je je eigen spullen niet hebben?" dus ik keek in mijn portomonnee maar daar zat niet erg veel soeps is... maar na tijdje sparen kon ik 1 2e hands technics kopen, 1tje nieuw en die Reloop mixer dan... naja daar begin je mee... en dan kun je elke dag oefenen. En die discotheek waar Maarten draait had een keer een demo van mij gehoord en vroeg me om te openen op hun maandelijkse hardcorenacht... Dus toen had ik voor de eerste keer voor publiek gedraait... en toen vroegen paar anderen ook of ik keer voor publiek wou draaien... naja daar ben ik dus nu mee bezig... maar buiten hardcore heb ik ff terror gedraait, maar dat is echt super moeilijk... toen helemaal darkcore, dat was wel heel vet... maarjah, wanneer mag je nou als onbekende dj darkcore gaan draaien voor publiek ![]() erg leuk is het en voor de rest ben ik gewoon een vrouw hoor ![]() |
|
![]() |
![]() |
#37 |
Guest
|
![]()
en wat draaien ze lekker...
![]() en wat mixt het dingetje goeeehoeeeeddd ![]() :respect: |
![]() |
![]() |
#38 | |
Ere lid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Guest
|
![]()
er bestaat ook een verschil tussen draaien (simpel schuifjes omgooien) en het remixen tijdens het draaien van een plaat met scratch en meer van die zooi, en daar komt ook nogal wat muzikaal gevoel bij kijken
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Guest
|
![]()
Gaaf Bonnie, ook al heb ik er geen flikker verstand van. Het lijkt me ook zich wel leuk om te doen, ook al is jouw stijl niet altijd mijn stijl vrees ik
![]() |
![]() |
![]() |
#41 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() Het is alleen wel een heel erg anders soort iets. Je kan het niet met elkaar vergelijken. Maar goed mixen is wel pittig! |
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Ere lid
|
![]() Citaat:
Maar ik vind wel dat tegenwoordig dj's worden uitgeroepen tot supersterren terwijl de mensen die de platen maken hoor je niks van. Die moeten er juist voor zorgen dat het vet is. Maar zoals de meeste hardstyle DJ's tegenwoordig doen. Zetten hardeplaat op en mixen bijna niet meer joh. Dan gaat het meer om de overgang en dergelijke. Mooie overgang en de DJ is goed. Nee de platen die hij of zij draaid vallen momenteel dan gewoon goed bij het publiek Maar heb je bijvoorbeeld een call cox. Kijk dat is nouw een zware goeie mixer die mixt alles aan elkaar en door elkaar. Met samples drumcomputers en 3 of 4 turntables |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Dat klopt, maar dat is ook niet wat een DJ doet he. Maar de meeste DJ's zijn vaak ook Producers, dus dan komt het wel goed. |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Mixen moet je niet uber muzikaal voor zijn vind ik. Ik kan namelijk nul noten lezen, heb heel lang geleden keertje dwarsfluit gespeelt wat ik niet kon en ben in dat opzicht ook niet muzikaal, maar tis wel meer als wat sommige mensen zeggen "tot 4 tellen"...En ik "kan" hardcore, terror, darkcore, hardstyle, techno en trance draaien (neit allemaal evengoed hoor) maar hoe meer het tempo omhoog gaat hoe moeilijker het wordt. Want hardstyle is niet heel moeilijk mixen itt terror. Maar een goede hardstyle DJ mixt ook, en ik hoor ook hele leuke mixjes op een party dus daar ben ik het niet helemaal mee eens... En platenkeus is opzich niet moeilijk, maar je moet je eigen sound hebben, proberen om niet al te veel platen te hebben die de rest ook heeft en moeten platen bij elkaar passen en je moet aan het grote deel van het publiek denken... En Carl Cox vind ik idd ook een goede mixer, maar op een party mixt hij ook afentoe met cd's en daar ben ik dan weer helemaal geen voorstander van... En ik denk dat menig mens die een party bezoekt ook luistert hoe een DJ draait... en niet alleen wat hij draait... |
|
![]() |
![]() |
#46 |
Ere lid
|
![]()
.................................................. ...........................
.................................................. ............ En ik denk dat menig mens die een party bezoekt ook luistert hoe een DJ draait... en niet alleen wat hij draait... [/B][/QUOTE] ja klopt mee eens ook over de producers dat klopt Maarja wat een carlcox doet is gewoon mixen en maakt niet uit met wat dat is juist het coole ervan dan pakt hij weer cd dan weer plaat dan weer drumcomputertje. Zo stijl probeer ik ook te creeeren alleen electronische gear kost gewoon veel geld. ik draai dan samen met nog zo gast. Hij de draaitafels ik de synth en de drumcomputer. Maarja nog meer gear kost gewoon veel geld. En het is veel moeilijker om zo in de busniss tekomen, maarja het zeit zo. Wat jij zegt over de party gangers ben ik ook niet met je eens. Er zijn heus wel een groepje mensen die luisteren naar hoe de dj draaid, maar tegenwoordig wordt er gewoon vet meegelopen en iederen boerenlul gaat naar een party toe. Commercieel dus en dat vooral op de kant van de hardstyle en geloof me die horen ook niet dat jij een klein mix foutje maakt. zelf niet als je beatje ff niet gelijk loopt. Bij hun gaat het meer om de sfeer van de party (lichten lasers geluid) en wat de dj draaid. en dat is vaak hoe harder hoe beter |
![]() |
![]() |