|
Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
|
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Houd het helal een keer op of is het oneindig?!?!
Is dr nog meer leven verder op in het helal? Misschien nog wel een hele andere wereld hier ver van daan??? |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
Tsja het zou allemaal zomaar eens kunnen he.... Ik weet het niet hoor zou kunnen dat het oneindig is en dat hier heeeeel ver vandaan ook nog leven is.... Verder dan mars enzo.. Alleen het helal zal toch niet plotseling stoppen????
|
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
het schijnt zich zelfs nog uit te breiden
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Guest
|
![]() Citaat:
om na een bepaalde tijd zogezegt terug tot 1 punt te komen |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Lid
|
![]()
duh dat er nog meer leven is.. er zijn miljarden sterren, daar zitten planeten omheen, en er zal er vast wel minstens 1 zijn waar leven te vinden is..
en het heelal is niet oneindig maar het is wel groot ![]()
![]() |
#6 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Lid
|
![]() Citaat:
er is geen muur, maar het houd op. door de big bang is het heelal ontstaan.. en dat blijft zich uitbreiden, dat wil zeggen dat er een einde aan zit.
![]() |
![]() |
#8 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 |
Meest gerespecteerde forummer
|
![]()
het heelal kan je vergelijken met een ballon die je opblaast. of de ballon ooit in zal krimpen is niet geweten denk ik.
![]() |
#10 |
BeHeerser
|
![]()
Klopt. Maar aan het einde van het heelal is er gewoon niks. Klinkt stom maar het is zo. Er is een soort van gat met niks er in. Zelfs geen lucht of wat dan ook.
![]() Dat van die muur heb ik ook weleens over nagedacht maar dat zou weer stug zijn. Want waar houdt die muur op en wat zit er achter...? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
veteraan
|
![]()
ik denk dat het heelal misschien wel min of meer circulair is..
of als een hele grote donut...dat als je maar lang genoeg doorvliegt je uiteindelijk weer bij ons zonnestelsel uitkomt... maar nog meer zou ik er in geloven dat het einde van het heelal bestaat uit een grens van een immens groot 'zwart gat' daar waar de zwaartekracht dus zo groot is dat het gewoon niet verder kan. maarja...dit zullen we allemaal vast nooit te weten komen ![]()
![]() |
#12 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Guest
|
![]()
we kunnen ons ook bezig houden met zaken die misschien wat nuttiger zijn, een aidsvaccin ofzo....dit vind ik best boeiend daar niet van maar het lijkt me allemaal een beetje verspilde moeite
|
![]() |
![]() |
#14 |
Guest
|
![]()
Leven is er zeker nog
Het zou maar dom zijn om te denken dat het leven op aarde dan ook het enige leven zou zijn in het heelal |
![]() |
![]() |
#15 |
Guest
|
![]()
volgens mij houd het wel ergens op, maar dat is een plek waar je nooit naar toe kunt komen, en omdat het helaar zich uitbreid zul je er ook nooit kunnen komen
er zijn wel plekken in het helal waar nog nooit een puntje licht is geweest en dat terwijl er zoveel sterren zijn |
![]() |
![]() |
#16 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() En het heelal is oneindig, waarom? Omdat het steeds groter wordt. "Geen lucht zelfs" DUH! Het heelal is al een vacuüm excuus voor de botte reactie ![]() |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Lid
|
![]() Citaat:
Beetje onlogische zooi ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Lid
|
![]()
het is oneindig en het groeit met de snelheid van het licht. ofzo
![]() en daarachter zit dan.. een zwart gat, of niets. maar dat is natuurlijk niet voor te stellen ![]()
![]() |
#19 |
Guest
|
![]()
Ik kan dara niet over nadenken , me hersens kunnen het gewoon niet aan. Als ik eraan denk : at zit erachter als dat ophoudt ? En daar moet toch ook weer wat achter zitten ? .... dan word ik gek.
|
![]() |
![]() |
#20 |
Guest
|
![]()
Ik denk altijd :
evrytihing has a beining and a end! Maar hier weet ik t zo even niet! Misschien zijn we een stofje dat rondsweeft op een andere planeet dat 100000000000 0000000000000000000000000000,00 Zo groot is! |
![]() |
![]() |
#21 |
BeHeerser
|
![]()
Interessante theorie maar dat zou niet logisch zijn. Dan zouden we echt heel erg klein moeten zijn voor die andere planeet. Echt heel klein! Want zelfs de ultramodernste microscopen zouden dat niet hebben ontdekt in de loopt der jaren. En dat stofje zou allang door iemand van die andere planeet zijn geresearched of verpletterd e.d. Tevens is het practisch onmogelijk dat we zo iets zijn. We zouden dan immers met iets samen moeten hangen. En er is denk ik wetenschappelijk bewezen dat er niks anders dan ons zonnestelsel met elkaar samenhangt en kan samenhangen op zo'n grote afstand anders zou dat wel zijn ontdekt.
Voor de mensen die het niet kunnen bevatten hoe iets zich kan uitbreiden en waar eind is e.d.: Er is feitelijk geen eind aan het heelal. Er is immers een groot 'niets' aan het eind. Een soort bodemloze put zonder iets er in. Zelfs geen lucht of wat dan ook. Maar dat 'niets' heeft dus geen einde. En daarom kan het zich uitbreiden. Omdat er in de plaats van dat niets er iets bij komt bijv. een stukje lucht of wat dan ook. Hoop dat het duidelijk genoeg is zo. Doe immers ook maar een horeca opleiding op MBO niveau. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Guest
|
![]() Citaat:
maar er zal vast wel een einde zijn, dat is dan een plek waar de zwaartekracht zo groot is dat er niets is, ongeveer een zwart gat, alleen dan groter btw, doe HBO wiskunde |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
veteraan
|
![]() Citaat:
zegge 1 meter verschoven en er zou bijv. al geen leven op aarde mogelijk zijn... ik vraag me af of dit werkelijk waar in een ander zonnestelsel ook het geval is en of er dan daadwerkelijk leven is .. of is geweest.
![]() |
![]() |
#24 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Maar wat ik nou eigenlijk wou zeggen is dat dr verder op in het helal misschien nog een zon is die voor warmte en ligt zorgt. Met een planeet dat op de aarde lijkt. Dr kan zo veel zijn daar. |
|
![]() |
![]() |
#25 |
Guest
|
![]()
"Believe Whatever You Want To Believe''
ik ga er gewoon van uit dat alles in 1 x gewoon stopt, en dat iemand gewoon de stekker er bij mij uit trekt, en denk van "tja was dit het dan?" |
![]() |
![]() |
#26 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() Het heelal groeit niet met de lichtsnelheid, dat is een ding dat vrijwel zeker is, maar het gaat wel steeds sneller in tegenstelling tot wat we altijd dachten, dat het nl. steeds langzamer ging. Dat heeft als gevolg dat uiteindelijk de hele boel weer in elkaar klapt en we een nieuwe big bang krijgen. Misschien zijn wij al wel de zoveelste big bang ondertussen. Die opmerking van Stapper(?) dat er achter de grenzen een groot zwart gat ligt wordt daarmee ook een stuk aannemelijker denk ik, omdat een zwart gat alles op zuigt. Doordat dan de massa van dat zwarte gat steeds dichter wordt zal het uiteindelijk imploderen denk ik, voila big bang ![]() |
|
![]() |
![]() |
#27 |
Guest
|
![]()
is niet oneindig. Als je bijvoorbeeld steeds rechtdoor zou gaan kom je vanzelf weer bij de aarde terecht
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 | |
veteraan
|
![]() Citaat:
het heelal bevind zich in die donut vorm zo iets ![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
Guest
|
![]() Citaat:
maar dat idee van stapper vind ik ook wel aannemelijk |
|
![]() |
![]() |
#32 |
veteraan
|
![]()
dat wat stapper zegt noem ik ook al op iets daarboven
![]() ik ach zoveel dingen begrijpelijk, het zal gerust nog honderden jaren duren voor we erachter zijn.of we komen er nooit achter.
![]() |
#33 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Excuus voor de Socratische manier van communiceren met jou, maar ik heb zelf nog niet echt een idee en heb er nog niet echt de tijd voor om over na te denken. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Guest
|
![]() Citaat:
ik heb mijn profielwerkstuk over de zwaartekracht en licht gedaan en licht (damn hoe noem je die dingentjes ook alweer waar licht uit bestaat) zijn gevoelig voor magnetische velden. echter moeten deze dan wel groot zijn wil er iets van te zien zijn. daar zijn onderzoeken naar gedaan, dus je kan dit wel als waar beschouwen [edit] die deeltjes zijn fotonen Laatst aangepast door electricity : 5 April 2004 om 23:15 |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() zelfs al zou je het "einde" van het heelal bereiken voor je dood bent (wat je niet zal) dan zou je dat toch niet overleven, als die theorie over die grote zuiging klopt. Ik ben totaal niet wiskundig, en ik weet er ook geen reet vanaf, dus heb ook niet echt recht van spreken ![]() ik zie bij dat zwarte gat ook een grote stofzuiger voor me ![]() ![]() maar op zich kan ik me daar wel meer bij voorstellen, ook dat daar uiteindelijk een big bang van komt. alsof ik dat wilde weten zeg ![]() maarja... wel interessant om over na te denken
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Beheerder
|
![]()
Volgens mij is het heelal oneindig, wat dus de mogelijkheid geeft dat op ditzelfde moment iedereen hier op aarde een dubbelganger heeft op een andere planeet die precies hetzelfde doet.
Die kans is zooooo ongeloofelijk klein, maar het heelal is oneindig dus zou zelfs de kleinste kans kunnen uitkomen. Logisch he
![]() |
#37 |
Guest
|
![]()
Dubbelganger! Hehe! Leuk idee dat dr nog zo'n gek als ik rond loopt ergens in op een planeet waarvan ik niet eens weet dat ie bestaat.
![]() Ik denk ook niet dat we dr ooit achterkomen wat dr allemaal echt in het helal verschuilt. Waarschijnlijk komen dr ooit nog wel mensen op mars enzo maar veel verder zal de mens niet komen. |
![]() |
![]() |
#38 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Ga even op zoek. |
|
![]() |
![]() |
#39 |
Jopjopjopjopjopjop...
|
![]()
Als er echt nog een big bang komt, hoop ik dat ik dan al dood ben, en anders stelt het heelal die big bang maar effe uit!
![]() ![]()
![]() |
#40 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
Jij denkt dat? Je quote gewoon letterlijk een zin uit The Matrix ![]() Ik vraag me af of we er ooit achter zullen kunnen komen of het heelal eindig is of niet. Hoe zal het gaan met onze technische ontwikkeling, de ontwikkeling van aarde.. De ontwikkeling van ons zonnestelsel. Daar zullen we het denk ik in de toekomst nog druk genoeg meer krijgen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#41 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() De kwestie is dat je wetenschap een beetje in perspectief moet trekken ![]() |
|
![]() |
![]() |
#42 |
Guest
|
![]()
Volgens Lubers zijn het allemaal lose helaletjes die dan eens in de zoveel miljard jaar naar elkaar toe trekken en dan met elkaar botsen waardoor ze weer uitelkaar gaan en vervolgens weer een andere raken, was maandag avond op tv!
Die vent is maf maar toch. |
![]() |
![]() |
#43 | |
Trots van het noorden.
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Guest
|
![]() Citaat:
die losse stelsels zouden door elkaars zwaartekracht, ontstaan door de rotatie van diens, naar elkaar toe getrokken worden, en door botsing van materie best wel weer uit kunnen zetten. Zonnestelsel van ons blijft ook alleen maar netjes in baan omdat alles precies zo staat zoals het staat. haal 1 planeet weg en het hele systeem zal moeten veranderen om de verschuiving in krachten op te vangen. Oneindigheid van heelal lijkt me stug, beste theorie is die eerder genoemd is in donutvorm / balvorm, wat gemakkelijk verklaard kan worden met behulp van ruimte tijd. Smartasses zullen nu roepen dat er zelfs daaraan te ontsnappen moet zijn, en misschien is dat ook wel. maar dan krijgen we hoogst waarschijnlijk te maken met parrallelle universa / verplaatsing op tijdlijn. kan zijn dat er nog wat lagen tussen zitten, maar uiteindelijk zal het daar wel op neerkomen. ben geen expert op enig gebied maar heb wel teveel tijd om na te denken, vandaar deze ietwat langdradige reply met mogelijk onverklaarbare en idiote theorieën -.-* |
|
![]() |
![]() |
#45 |
Guest
|
![]()
jah ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat die theorie best wel serieus is voor zo'n mannetje als hem. Ik denk trouwens dat het helal niet oneindig is ik denk dat je als je aan het eind van het helal bent gewoon verdwijnt dat dr een soort zuig/vuur achtig iets is wat zorgt dat je weg gezogen word. Misschien wel naar een andere dimensie. Want oneindig bestaat niet. Denk ik.
|
![]() |
![]() |
#46 |
FORE!!!
|
![]()
moeilijke vraag .. geef ik geen antwoord op ... beide kan ... al denk ik dat het oneindig is
![]() |
#47 | |
Guest
|
![]() Citaat:
het heelal zal niet voor te stellen zijn als kubus waar er daadwerkelijk een eind is... 't begin is het eind, en vice versa. Dit maakt 't wat minder lastig om over na te denken. want zodra je in kubus / rechthoekige vorm gaat denken kom je een eind tegen, en hoe verklaar je wat er dan is. Groot zwart gat is onlogisch. |
|
![]() |
![]() |
#48 |
Guest
|
![]()
Ik denk dat t meer een soort magnetisch iets is zodra dr iets binnen de 10 meter bijvoorbeeld komt zuigt t t op of zo. Maar misschien wordt het helal ook wel steeds groter kan ok. Dat het door de meteoren etc die steeds verder uit elkaar drijven groter word. Want aan de andere kant om die donut wat zit daar achter dan? Niks? Is ook zo vreemd.
|
![]() |
![]() |
#49 |
Guest
|
![]()
achter die donut is ook lastig te verklaren, maar iig is het bij donut / balvorm niet zo dat je opeens tegenover een muur of iets dergelijks staat, aangezien alle lijnen van ruimte tijd in een cirkelvorm lopen.
als je aan die ruimte tijd weet te ontsnappen is kans groot dat je in volgende donutvorm terecht komt, in vorm van aparte dimensie, dat idee had jij ook al met die rechthoek -.-* |
![]() |
![]() |
#50 |
Trots van het noorden.
|
![]()
ik denk eerder dat het heelal rondvormig is dan is er geen begin en geen eind maar het is ook niet oneindig want er is altijd een punt waar je begon