|
School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
|
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
ik moet duits inhalen, maar heb in de tweede voor het laatst dativ akusativ nominativ en genitiv moeten gebruiken, en heb geen idee meer wanneer wat moet gebruikt worden
dus hellpp ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
Nominativ: onderwerp, gezegde
Genitiv: bijvoeglijke bepaling ('van'), na bepaalde voorzetsels (trotz, diesseitz, jenseitz,...) Dativ: meewerkend voorwerp, na aus, bei, mit, nach, seit, von, zu, gegenüber, na bepaalde werkwoorden Akkusativ: lijdende voorwerp, na bis, durch, für, gegen, ohne, um, entlang, na bepaalde werkwoorden Wechselpräpositionen: in, auf, hinter, unter, ... (voorzetsels die een beweging uitdrukken): * + Dativ: wo? wann? plaats en datum * + Akkusativ: wohin? richting, ook figuurlijk |
![]() |
![]() |
#3 |
Lid
|
![]()
Ik ben echt superslecht met Duits, zou je wel willen helpen, maarja.. ben er echt superslecht in!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Hoe kun je nou vanaf de tweede dat niet meer gebruikt hoeven te hebben? Als je Duits volgt, krijg je er hoe dan ook mee te maken, lijkt me. Ik ken die vormen toevallig uit het Latijn, maar heb ze nooit op die manier geleerd, maar doe het wel foutloos
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |