|
The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
|
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Op een ander forum kwam iemand met dit bericht
aan. Het is beleid van een school dat mensen in een rolstoel bij brand en andere calamiteiten in het gebouw achter worden gelaten tot de brandweer of andere reddingswerkers ze op kunnen halen!!!!!! WESTMINSTER, Md. -- When a Carroll County, Md., high school had an emergency evacuation, everyone got out except for two students who were confined to wheelchairs. They were abandoned in the stairwell on the second floor. WBAL-TV in Baltimore said there is a policy at Westminster High School for what to do with the two students in wheelchairs in case of a fire. The policy said because their classrooms are on the second floor, teachers are to lead them to the second-floor stairwell and leave them there and wait for the fire crews to come to their rescue while everyone else evacuates. Jeremy Freeze, 16, has cerebral palsy. His parents, Cassie and Tom, said what happened to their son at Westminster High recently could have killed him. \"There was a fire at Westminster High School just prior to the Christmas break, and I was alerted to the fact that Jeremy was left in the stairwell as the other children were evacuated,\" Cassie said. \"If children are to be evacuated from that school, I want our children evacuated with them,\" Tom said. Jeremy wasn\'t alone waiting in the school stairwell as it filled with smoke. Robin Miller\'s son Brian, the only other child in the school with a wheelchair, was with him. \"I got a call from a teacher the day there was a fire and they said (Brian) was hysterical because all the other children were evacuated, he was left in a stairwell with Jeremy,\" Robin said. Robin, Cassie and Tom all said they think the common sense solution is move their kids\' classes to the first floor. They said they were told the second floor is best because it\'s closer to the lunchroom and therefore more convenient. \"He won\'t be late for lunch, but he\'ll burn if there\'s a fire,\" Robin said. \"I met with Dr. Ecker, the superintendent,\" Tom said. \"The principal brought him down at 4 p.m. to meet with me and he assured me we would hear something tomorrow. \" \"You can\'t just pick these kids and say lets leave them behind and come back and get them just because they\'re hard to get out,\" Robin said. \"There has to be a better plan.\" WBAL-TV contacted the superintendent of the Carroll County school system several times on Tuesday, but never got a clear answer as to how the policy could be like this or what\'s being done to change it. |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
tja, je moet er de tijd voor hebben, maar in een situatie van brand zorg ik dat ik zelf buiten kom, de rest intereseert me geen reet.
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Banned
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
nee rolstoelen zijn van staal, dat brand niet, en of ze brandhout zijn, och ze zullen vast wel goed mee branden.
nee natuurlijk niet, maar als ik moet kiezen tussenmijn eigen leven in de waagschaal leggen voor iemand die toch al een handicap heeft of iemand die voor de 100% alles nog kan dan laat ik de gehandicapte achter. stukje realiteit, het zal me veel meer meoite kostten om iemand met een lichamelijke handicap inclusief stoel naar buiten te krijgen dan een gezond iemand, dus de tijd die ik er over zal doen ook en dus ook de tijd waarin jij mogelijk ook komt te sterven. dan laat ik m staan zonder er ooit een schuldgevoel of een traan om te laten. |
![]() |
![]() |
#6 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Blij om te weten als jij ooit je been breekt en daardoor tijdelijk in een rolstoel beland en er breekt brandt uit kunnen we jou laten staan. ![]() Want we kunnen beter gezonde mensen evacueren dan mensen die al wat mankeren Laatst aangepast door DarkGothicWitch : 22 January 2005 om 14:48 |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Guest
|
![]() Citaat:
maar ff wat anders wat probeer je ier nog mee te bereiken, kijken wie een rolstoeler laat staan of niet? man ik laat iedereen staan, zolang ik zelf of fammilie maar naar buiten komen, en ik ga over, dwars door of langs je heen, maar ik kom buiten. |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Trots van het noorden.
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Nerd
|
![]() Citaat:
![]() vind t zelf trouwens schandalig, als de brandweer te laat komt of te laat op die ene plek is waar die gehandicapten zijn, dan zijn ze dus dood....beetje jammer
![]() |
![]() |
#11 | |
Trots van het noorden.
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Guest
|
![]() Citaat:
is het zo raar dat ik mijn eigen belang voorop dat van een ander stel? ik ben alleen bereid een stapje verder ervoor te gaan dan een ander, maar dat is je eigen keus. zelfs de eerste regel bij EHBO is , denk aan je EIGEN veiligheid, dat altijd eerst, want als je zelf dood bent kun je weinig voor een ander doen. stel, je kunt 4 mensen redden in de tijd dat je 1 rolstoeler kunt redden, wat doe je dan? fuck hun. not my problem. |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Trots van het noorden.
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Nerd
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Guest
|
![]()
Ik geef BlackTurtle wel gelijk.
In geval van brand denk je alleen maar om jezelf buiten te krijgen, dat is maar een natuurlijke reactie ook. Natuurlijk als er geliefden in het gebouw zijn zou ik wel alles proberen om hun ook buiten te krijgen maar je denkt bijna altijd aan jezelf in zo'n geval. |
![]() |
![]() |
#18 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Guest
|
![]() Citaat:
En als deze al bestaan, dan zijn velen niet op de hoogte van hun bestaan. |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Guest
|
![]() Citaat:
blijkbaar niet direct het zorgend type é! wel ik kan moeilijk geloven dat als er mensen omkomen op een plaats waar jij ook aanwezig was, dat je geen enkel schuldgevoel zou hebben. En als je er werkelijk bij blijft dat je geen schuldgevoel zou hebben, of er geen traan voor zou laten ....there's a hole where your heart should be...... |
|
![]() |
![]() |
#21 |
Guest
|
![]()
Ik sluit me volledig bij sweet-mai aan
|
![]() |
![]() |
#22 |
Amanda
|
![]()
je hebt wel een gevaarlijke naam....
![]() |
#23 | |
FORE!!!
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Amanda
|
![]()
eigen veiligheid gaat voor idd....
![]() |
#25 | |
FORE!!!
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 |
Guest
|
![]()
Als t nodig is kan je met rolstoel nog makkelijk buitenkomen, desnoods over de trap, en de meeste mensen die in een rolstoel zitten (in t gips) kunnen gewoon weglopen hoor.
|
![]() |
![]() |
#27 |
Guest
|
![]()
Inderdaad, met een degelijk evacuatieplan en wat respect de omgeving moet het toch mogelijk zijn om in geval van brand gehandicapten niet aan hun lot over te laten.
Ik zou het niet over mijn hart krijgen iemand die in dezelfde ruimte als ik zat achter te laten. |
![]() |
![]() |
#28 |
Lid
|
![]()
Blegh wat een stel egoïsten hier.. Ik zou die mensen dus echt WEL helpen en dan kan het me geen zak schelen wat er met mij gebeurt. Ik zou er niet mee kunnen leven als ik later hoor dat ze dood zijn en dat ik ze had kunnen redden .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Über Mensch
|
![]()
Ik red in eerste instantie mezelf, dat gebeurt automatisch, maar als ik die rolstoeler alleen bij die trap zie staan dan help ik wel. Klim maar op me rug, hou je goed vast en gaan we samen naar beneden. Kijk als het een 10 tonner is kan ik ook niet veel doen in me eentje.
Bij ons op school moeten we rolstoelers en andere invaliden naar beneden helpen. Meestal ben je op school in klassen en als je zo een klas genoot hebt help je die eerder automatisch. Iig dat is bij mij zo. Er trouwens als er brand uit breekt in een school is er meestal nog genoeg tijd om alles en iedereen op tijd te evacueren dus waarom niet de tijd nemen als je die hebt om een mensne leven te redden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Guest
|
![]() Citaat:
klinkt heel koud en klinisch, en dat is het ook, maar dat is wel de manier waarop ik denk. bekijk het eens zo: je hebt 2 mogelijkheden, 1 je red iemand die gehandicapt is, iemand in een rolstoel. daar doe je 10 minuten over om diegene te tillen, gemiddeld gewicht 70 kilo, moet je meeslepen, mischien trappen af, met het risico dat je zelf ook bevnagen word door rook, 2x inademen en je bent zelf ook dood. of je neemt misschien wel 4 man hand aan hand mee rennend en je bent met een minuutje of 3-4 buiten misschien zelfs sneller. dan is er de mogelijkheid om terug te gaan, want je bent misschien iets moe, van het rennen, maar neit uitgeput van het verslepen van 70 kg dood gewicht, het is erg zwaar om iemand die zich slap houd mee te slepen, ik spreek uit ervaring. maar voorop, ik. ik wil leven, en als jij mij daarvoor in de weg staat, kun je beter aan de kant gaan. ....there's a hole where your heart should be...... dat is ernstig, maar waar. ik wou dat het anders was, maar helaas. |
|
![]() |
![]() |
#31 |
Guest
|
![]()
Overlevingsdrang is iets dat iedereen heeft en als dat niet zo zou zijn dan is er iets fout.
Maar, als ik het niet mis heb, was het doel van dit topic de mensen ervan bewust maken dat qua brandveiligheid niet altijd duidelijkheid bestaat van wat er dan met gehandicapten moet gebeuren. Het belangrijke bij een noodsituaties is dat iedereen kalm blijft en weet wat te doen. (daarvan bv brandoefeningen), maar zonder evacuatieplan is dit onmogelijk! Want als mensen niet weten wat te doen zijn ze geneigd in paniek te slaan. |
![]() |
![]() |
#32 |
Guest
|
![]()
trouwens.. alsof je iemand in een rolstoel niet uit zijn rolstoel kan tillen en op je schouder nemen, zoals je zou doen met een bewusteloos mens..
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Girls JustWannaHave Fun
|
![]() Citaat:
En ik vind ook dat je in zo'n gevallen eerst aan jezelf moet denken, dat zou ik persoonlijk ook doen. Een uitzondering is natuurlijk familie en hele goede vrienden... En idd, als ik kon kiezen tussen 4 gezonde mensen redden of 1 gehandicapte, tja, dan kies ik ook voor de 4 gezonde. Misschien egoïstisch tegenover die gehandicapte mensen, ik heb er ook helemaal niks tegen ofzo, maar ja.
![]() |
![]() |
#34 |
Guest
|
![]()
Dan zal ik wel weer raar zijn maar ik help eerder andere mensen dan mezelf, ik ben nu tot 2 x toe in ijskoud water gesprongen om een kindje te redden (ik wil niet als een held klinken ofzo) en dat was ook niet zonder gevaar.. maar ik zou het niet aan kunnen zien dat iemand vermoord terwijl ik diegene had kunnen helpen.
|
![]() |
![]() |
#35 |
Lid
|
![]()
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is het bij evenementen waarbij veel mensen in een ruimte verblijven (bv bioscoop) wel beleid om als de zaal geëvacueerd moet worden eerst er voor te zorgen dat de mensen die goed te been zijn geordend het pand kunnen verlaten en dan pas te kijken of je de mindervaliden het pand uit kunt krijgen...
Maarja, als je moet kiezen dan is het simpelweg makkelijker om mensen die gezond ter been zijn het pand uit te krijgen.. en als het mogelijk is natuurlijk ook de rolstoelers, maarja.. zal niet altijd gaan.
![]() |
#36 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Het is echt heel lullig, maar jullie hebben de rolstoelers nog niet ontmoet die bij ons komen. Ze wegen echt (heel) veel meer dan 70 kilo (de meesten) en er is een jongeman met een rug die op knappen staat, als hij zelf zijn rug buigt kan hij zo doorbreken. Die ga ik echt niet optillen, dan breekt hij zijn rug! Al met al gaat het bij ontruimingen om kwantiteit, niet om zieligheid. |
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Bij mijn inziens hebben mensen zonder handicap helemaal geen hulp nodig om er uit te komen als er een duidelijk evacuatie plan is. en een goed evacuatie plan bestaat uit kinderen en gehandicapten eerst en dan de rest. |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Guest
|
![]() Citaat:
gezonden eerst en de zwakkeren later. |
|
![]() |
![]() |
#41 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ik vind dat je ook op anderen moet letten en alleen als je echt nix kan doen ze achter laten, en das sneu als je dat niet doet |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Girls JustWannaHave Fun
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Stel. Je zit lekker rustig in de bioscoop een filmpje te kijken. Lekker onderuit gezakt, voor in de zaal. Achterin de zaal zit iemand in een rolstoel. Er breekt een flinke fik uit bij de ingang van de zaal, vlakbij de rolstoeler. Medewerkers van de bios kunnen niet snel naar binnen, moeten omlopen via een van de nooduitgangen. Mensen in de zaal raken in paniek, gaan gillen, er staat een flinke laag rook in de zaal en iemand heeft een nooddeur open gezet. Reken maar dat jij uit die rokerige zaal rent met de stroom mensen mee. Als er zo'n 200 man op je af komt gestormd kun je niet meer tegen de stroom in, terug de rook in om een meneer of mevrouw in een rolstoel te gaan halen, laat staan dat je een ander zo gek krijgt om met je mee te gaan. Realiteit. Een oud-medewerker (dus collega) van onze bioscoop vertelde ooit dat ze eens bij een andere bios brand had meegemaakt. Het was maar een klein brandje, zij had al een heleboek ontruimingsoefeningen meegemaakt en toch raakte ze dermate in paniek dat ze meteen naar buiten rende in plaats van terug te gaan om te helpen. Brand roept oer-gevoelens op. Brand = gevaar, wegwezen. |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Guest
|
![]() Citaat:
goed punt, maar kzou toch altijd proberen iemand mee te nemen die zelf niet weg kan |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Guest
|
![]() Citaat:
met je zero point gravity emitter de betreffende josti optillen? want om heel eerlijk te zijn makker, zie ik jou nog neit iemand naar buiten slepen, no offense. kun jij iemand van 70 kilo optillen en meenemen? wees realistisch. je kunt het niet, hoe graag je het ook zou willen, het zou waarnschijnlijk je dood worden, is dat wat je wilt, dat mensen in de krant over je lezen als de jongen die omkwam terwijl hij een rolstoeler naar buiten probeerde te verslepen, erg nobel. maar nu de realiteit, je verbrand of stikt aan de gevolgen van inademing van rook, beiden zijn geen pretje, maar gelukkig kun je jezelf troosten met de gedachte dat je voor een nobel doe lbent gestorven, gefeliciteerd, maar je bent wel dood. |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#47 | |