|
School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
|
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Hallo allemaal
![]() Ik ben bezig met een enquete voor mijn school, graag zou ik jullie mening willen weten. Het zou heel veel betekenen!! Alvast heel erg bedankt!!! :wink: 1. Vindt u dat therapeutisch klonen (klonen met de bedoeling om lichaamscellen te produceren die kunnen bijdragen aan de genezing van bepaalde ziektes) kan? -Ja -Ja maar zolang er geen menselijke embryo's worden gebruikt en/of aangemaakt. - Neen 2. Vindt u dat reproductief klonen (het maken van een nieuw individu uit cellen van een ander individu) kan? -Ja -Ja maar zolang het om medische doeleinden gaat bv: voor voortplantingsproblemen -Neen omwille van de volgende bezwaar/bezwaren: -van ethische aard: gaat in tegen de menselijke waardigheid en de genetische uniekheid -van medische aard: de medische risico's zijn te groot -van psychosociale aard: hoe zit het met de indentiteit, en met de verwachtingen die mensen van het gekloonde individu hebben? -van religieuse aard -... 3. Gelooft u de verhalen van de Raelianen en de Italiaan Severino Antinori dat ze mensen hebben gekloond? Ja/Neen 4. Wat vindt u van transgene vruchten die een langere houdbaarheid krijgen? -Goed, vruchten kunnen dan volop groeien en krijgen een betere smaak en kunnen dan ook rijp vervoert worden, langer bewaart worden... -Ik vind het niet kunnen. -Geen mening 5. wat vindt u ervan dat biotechnologen de voedingswaarde van bepaalde voedingsmiddelen kunnen verhogen? -Goed, zo kan men de hoeveelheid verzadigde vetten beperken of het proteïnegehalte opdrijven, of men verdubbelt het ijzergehalte in rijst, waardoor anemie, een belangrijk voedselprobleem in derdewereldlanden, kan worden bestreden. -Ik vind het niet kunnen. -Geen mening 6. Wat vindt u van gekleurd katoen, biologisch afbreekbaar plastic uit planten, sinaasappelen en appelen zonder pitten enz? -Goed -Liever niet -Niet kunnen,onnodig -Geen mening 7. Wat vindt u van bioremediatie (Met wat biotechnologische handigheidjes kunnen bepaalde bacteriën en plankton zodanig omgebouwd worden dat zij ook andere stoffen lusten: sommige koolwaterstoffen, zware metalen zoals kwik en lood, ja zelfs dioxines) ? -Goed -Liever niet -Geen mening Dit waren de vragen. Schrijf het nummer en het antwoord op. Nogmaals bedankt!! ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
architect of life
|
![]()
1. Vindt u dat therapeutisch klonen (klonen met de bedoeling om lichaamscellen te produceren die kunnen bijdragen aan de genezing van bepaalde ziektes) kan?
-Ja 2. Vindt u dat reproductief klonen (het maken van een nieuw individu uit cellen van een ander individu) kan? -Neen omwille van de volgende bezwaar/bezwaren: zoiets kan gewoon ontzettend gevaarlijk zijn. Je moet maar één gek hebben die een onverslaanbaar leger wilt aanmaken en door klonen is zoiets perfect mogelijk. 3. Gelooft u de verhalen van de Raelianen en de Italiaan Severino Antinori dat ze mensen hebben gekloond? Neen 4. Wat vindt u van transgene vruchten die een langere houdbaarheid krijgen? -Goed, vruchten kunnen dan volop groeien en krijgen een betere smaak en kunnen dan ook rijp vervoert worden, langer bewaart worden... 5. wat vindt u ervan dat biotechnologen de voedingswaarde van bepaalde voedingsmiddelen kunnen verhogen? -Goed, zo kan men de hoeveelheid verzadigde vetten beperken of het proteïnegehalte opdrijven, of men verdubbelt het ijzergehalte in rijst, waardoor anemie, een belangrijk voedselprobleem in derdewereldlanden, kan worden bestreden. 6. Wat vindt u van gekleurd katoen, biologisch afbreekbaar plastic uit planten, sinaasappelen en appelen zonder pitten enz? -Goed 7. Wat vindt u van bioremediatie (Met wat biotechnologische handigheidjes kunnen bepaalde bacteriën en plankton zodanig omgebouwd worden dat zij ook andere stoffen lusten: sommige koolwaterstoffen, zware metalen zoals kwik en lood, ja zelfs dioxines) ? -Liever niet Bij sommige vragen heb ik een andere mening dan hetgeen wat er staat. Misschien is het ook handig voor anderen dat je woorden als transgeen even uitlegt, want ik denk niet dat iedereen dat doorheeft... Over dat klonen heb ik trouwens nog andere bedenkingen.
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
Kom op mensen, gewoon ff invullen, het neemt echt niet veel tijd in!!!
|
![]() |
![]() |
#4 |
Medewerker
|
![]()
1. Vindt u dat therapeutisch klonen (klonen met de bedoeling om lichaamscellen te produceren die kunnen bijdragen aan de genezing van bepaalde ziektes) kan?
-Ja maar zolang er geen menselijke embryo's worden gebruikt en/of aangemaakt. 2. Vindt u dat reproductief klonen (het maken van een nieuw individu uit cellen van een ander individu) kan? -Neen omwille van de volgende bezwaar/bezwaren: -van ethische aard: gaat in tegen de menselijke waardigheid en de genetische uniekheid 3. Gelooft u de verhalen van de Raelianen en de Italiaan Severino Antinori dat ze mensen hebben gekloond? Neen 4. Wat vindt u van transgene vruchten die een langere houdbaarheid krijgen? -Geen mening 5. wat vindt u ervan dat biotechnologen de voedingswaarde van bepaalde voedingsmiddelen kunnen verhogen? -Goed, zo kan men de hoeveelheid verzadigde vetten beperken of het proteïnegehalte opdrijven, of men verdubbelt het ijzergehalte in rijst, waardoor anemie, een belangrijk voedselprobleem in derdewereldlanden, kan worden bestreden. 6. Wat vindt u van gekleurd katoen, biologisch afbreekbaar plastic uit planten, sinaasappelen en appelen zonder pitten enz? -Goed 7. Wat vindt u van bioremediatie (Met wat biotechnologische handigheidjes kunnen bepaalde bacteriën en plankton zodanig omgebouwd worden dat zij ook andere stoffen lusten: sommige koolwaterstoffen, zware metalen zoals kwik en lood, ja zelfs dioxines) ? -Goed
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
1.
- Neen 2. -Neen omwille van de volgende bezwaar/bezwaren: -van ethische aard: gaat in tegen de menselijke waardigheid en de genetische uniekheid -van psychosociale aard: hoe zit het met de indentiteit, en met de verwachtingen die mensen van het gekloonde individu hebben? 3. Neen 4. Wat vindt u van transgene vruchten die een langere houdbaarheid krijgen? -Goed, vruchten kunnen dan volop groeien en krijgen een betere smaak en kunnen dan ook rijp vervoert worden, langer bewaart worden... -Ik vind het niet kunnen. -Geen mening 5. -Ik vind het niet kunnen. (ik ben ook niet voor honger in de 3e wereld, ik vind dat rijke landen gewoon wat meer echte moeite moeten doen. Geen fabrieksrijst, gewoon echte hulp!) 6. -Niet kunnen,onnodig 7. -Liever niet |
![]() |