|
Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Hoi Girls en guys,
Ik volg een ict opleiding en ben redleijk handig met pc's nue chter kregen we linux en daar heb ik (nog) geen kaas van gegeten. Kunnen jullie mij helpen met de volgende opdracht? Documenteer de volgende scriptjes en maak het bijbehorende psd'tje met documenteer bedoelt men dat je per regel aangeeft wat het script doet oid. Wie kan me uit de brand helpen? hieronder de scriptjes: script1 -------------------------- clear ARG1=$1 case $ARG1 in kort | k | short) echo Een kort overzicht ls ;; lang | L | long) echo een uitgebreid overzicht ls -l ;; * ) esac ------------------------------- script2 -------------------------------- KEUZE=1 while [$keuze -ne 4] do echo -n Maak een keuze 1,2,3, of 4 \<stoppen\> read KEUZE echo "" case $KEUZE in 1) echo keuze 1 gemaakt ;; 2) echo keuze 2 gemaakt ;; 3) echo keuze 3 gemaakt ;; 4) ;; * ) echo verkeerde keuze esac done ------------------------------------------- Wie o wie kan me helpen met de kwestie en kan maybe zelfs een psdtje er bij maken? Jullie zouden me echt helpen, bedankt alvast! |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
Ik kan het prima doen, maar ik weet het al. Jij moet het leren en weet het dus niet. Wat gaan we dan doen? Juist, de opgaven zélf maken.
Als je iets niet snapt vraag je wat gerichter naar wát je niet snapt, niet zo dus. Goeie tip iig, bekijk documentatie: http://mssls7.mssl.ucl.ac.uk/sw/help/man/bash/bash.html of onder een linux bak inloggen en uitvoeren 'man bash'. |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
nou ja ik heb reeds een poging tot gedaan.......ik zou gaarne zien wat jullie ervan zouden maken.
anders had ik het wel onder kopje huiswerk gezet. |
![]() |
![]() |
#4 |
veteraan
|
![]()
de PSDs zijn uiteraard:
INIT VERWERK simpel ![]()
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
thanx daar kwam ik ook wel op uit maar met die psd bedoelen ze een tekeningentje maar dat gaat wel lukken.
kan iemand me zeggen per regel wat die scriptjes doen? |
![]() |
![]() |
#6 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
Ben er inmiddels uit dankzij de tips. Mods gooi hiero maar een slotje op.
|
![]() |