|
Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Über Mensch
|
![]()
Afgelopen vrijdag heb ik dus dat ongeluk met die BBQ mee gemaakt, zoals een aantal van jullie mss al gelezen hebben.
Maar wat dus het rare is dat ik zelf amper emotioneel ben enzo maar toch zaterdag avond begon ik me niet zo lekker meer te voelen, niet lekker in me vel. Gelukkig heb ik toen een hele lieve kaart en teddy beer gekregen van 2 meiden die tijdens de BBQ aanwezig waren, dat was echt iets wat ik nodig had op het moment. Maar zondag ging het gevoel langzaam weer verder. Ik kwam die ochtend in het ziekenhuis om ter controle van de brandwonden aan me benen en zag hoe ze eruit zagen. De opengesprongen blaren zagen er gewoon te ranzig uit, toen kwam er in me op dat die jonge zijn hele benen er zo uit zouden zien. Dat zit dus sinds dien aan me hoofd te knagen. Ik kan nu snacht ook niet lekker slapen, als ik dan in bed lig zie ik hem weer rennen door me hoofd dat ie in de fik stond en dat ie dus nu met veel pijn in het ziekhuis ligt! lag gisteren half 2 in me bed en werd half 8 weer wakker ![]() Gelukkig was er vandaag een vriendin langs gekomen en hebben we gezellig film gekeken, heerlijke afleiding! Nog even met de buur jongen gesproken die had geholpen. Maar nu ze weer weg is kwam het toch wel beetje tot een boiling point gekomen. Heb net ff zitten huilen, het komt dan gewoon sponntaan boven. Moet dan vooral geen rustige muziek luisteren, versterkt het alleen maar het gevoel. *aaaa me moeder belt me net op om te vertellen dat ze van me houd en dat ze me een held vind, echt heb het ff niet meer, ze is zo lief!!!! kan der wel bijna dood knuffelen ![]() ![]() ![]() ik vraag me af hoe dit zich ontwikkeld, hopelijk word het snel beter en krijg ik er minder last van. Had nooit gedacht dat het zo een impact op me zou hebben. Twee dingen die me totaal verrasten, dat het vuur in zo korte tijd zoveel schade kan aanrichten, en dat het erna mentaal en physiek zo van aangeslagen bent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
Het lijkt me logisch dat je zo'n reactie hebt na zo'n nare gebeurtenis, ik denk dat het helpt om er veel over te praten, ook vooral met mensen die erbij waren. Je moet het niet op gaan kroppen.
En dat je om zulke dingen huilt is helemaal niet erg, je bent gewoon supererg geschrokken en dat is logisch. In ieder geval heel veel sterkte hiermee. |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
Veel sterkte idd, gwoon derover praten.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
bel die jongen op, vraag hoe het ermee gaat, spreek erna mee af of zo als jullie uit het ziekenhuis zijn.
|
![]() |
![]() |
#5 |
just myself
|
![]()
tis dan ook idd niet niks wat je meegemaakt heb...
maar proberen er idd met anderen over te praten, en absoluut niet opkroppen, maar daar ben jij het type ook niet helemaal voor denk ik.. maar iig nog heel veel sterkte, ook voor die vriend van je... (en nog ff, grote klasse zoals je heb gereageerd toen je vriend in de brand stond)
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
heeel veel sterkte!!
|
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
take care
ik zag de uitzending trouwens op sbs6 |
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
groovemaster, ik begrijp je probleem..
Je zegt dus dat je met een barbeque een probleem heb gehad, je zegt daar al bij dat je een klein ongelukje had met je been tijdens het BBQen alleen vind jij het gek dat je helemaal geen emotie in het begin had ik denk dat je daarmee bedoelt dat je helemaal niet hoefde te huilen... maar later kreeg je ineens een heel erg vreemd gevoel en barste je in huilen uit.. Dat komt omdat je je ervan bewust bent geworden dat je je aan de BBQ hebt gebrandt maar tegelijk met het bewust worden ervan voel je je schuldig want je wilde het eigenlijk niet maar het is toch gebeurt... en eigenlijk denk ik ook dat je het een beetje moeilijk vind om het anderen te zeggen want het kost wel wat moeite om van je schuldgevoelens af te komen. Stel als je een boek probeert te lezen om niet gauw aan die gevoelens te denken kan het toch nog zo zijn dat het plotseling bovenkomt. Nou is het weer zo dat je dat niet echt bekend voorkomt en denk je dat het heel erg is.. dat is het ook! Maar om het kwijt te krijgen heb je heel veel rust nodig... Want je zit ook een beetje in een stadium dat een reactie kan geven op je droom en slaap gewoonten.. want je kan een droom hebben die over een bepaald feest gaat waar jij of een belangrijk familielid een wond krijgt door het branden aan vuur.. Het vuur kan zijn een kampvuur, of wat jij had een BBQ... maar het kan ook iets heel anders zijn een kaars bijvoorbeeld. Als je je verder in deze dromen gaat verdiepen kom je in een verhaallijn dat je een zeer verrassend beeld geeft van je gevoelens die je wel hebt maar waar je je niet altijd van bewust bent.. daarom kun je als het bij jou werkt je dromen opschrijven om een beter beeld te krijgen van wat je voelt. Ik zelf heb last van beelden wanneer ik in welke omgeving ook ben.. deze beelden verschijnen als ik mijn ogen dicht doe... Alleen komen de beelden niet als ik in de zon kijk. Wel is het zo dat mijn beelden over bepaalde thema's gaan waar ik niet weet welke dat zijn.. Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen je vraag te beantwoorden ![]() |
![]() |