|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Dit topic eventjes naar aanleiding van een discussie die ik vandaag had met een vriendin van me.
Ze is dus absoluut tegen mensen die roken en ze vind als je bij een groepje mensen staat (neem nu: helf rokers, helft niet rokers) dat die rokende mensen niet mogen roken, dat ze maar ergens anders moeten staan als ze willen roken. Ben je daarmee akkoord of niet? ---- Mijn mening: Ik vind niet dat je zo mensen moet 'keuren' omdat ze nu roken of niet, het is tenslotte hun eigen keuze. En als het me stoort zou ik gewoon vragen of ze ermee willen stoppen maar niet zo direct zeggen van: 'ja je mag er niet bij omdat je rookt'. Dan kun je zo op veel vlakken beginnen zeggen van : ja deze heeft piercing, die mag er niet bij..... Graag jullie meningen ![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
architect of life
|
![]() Citaat:
Het is niet echt "Jij mag er niet bij omdat je niet rookt.", het is eerder het feit dat sigarettenrook in je kleren kruipt en je dan de hele dag met stinkende kleren rondloopt. Bovendien is bewezen dat je als passief roker voor 70% meerookt. En daar kies je zelf niet voor. Als roker beslis je zelf om je eigen leven te "verpesten" door het roken, maar als niet-roker moet je het gewoon ondergaan en heb je weinig keuze. De weinige mensen in mijn vriendenkring die roken, doen dat dan ook niet in onze directe omgeving.
![]() |
![]() |
#3 | |
Lid
|
![]() Citaat:
zoas thali zegt, als roker kies je ervoor te roken, als niet-roker heb je geen keus maar heb je wel last van de rook. ik zal mensen die bij mij staan en roken niet wegjagen maar ik verwacht wel dat ze rekening zullen houden met anderen en rook wegblazen of bijvoorbeeld niet roken als iemand nog aan het eten is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
de niet rokers kunnen ook ergens anders gaan staan he. Als de helft rookt, dan kan je er eigenlijk neits tegendoen he.
|
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
Je hebt asociale rokers die met niets rekening houden, maar je hebt ook azijnpissende niet rokers die van alles een probleem maken. Ikzelf bewandel de middenweg van de niet-rokers. Heb er geen probleem mee als iemand een sigaret opsteekt in mijn buurt, als diegene zich aan de sociale spelregels blijft houden.
|
![]() |
![]() |
#6 |
veteraan
|
![]()
wat PFP zegt.
![]() |
#7 | |
Whooohooo
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Stondvettekakkershierzo
|
![]()
Als je in een kroeg zit waar je mag roken, mag je gewoon roken. Ook al zegt een ander dat dat niet mag.
![]()
![]() |
#9 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
in restaurants, vind ik het ook neit zo prettig als ik nog aan het eten ben en iemand steekt een peuk op. Dan smaakt echt alles opeens naar karton. Maar als je dan bijvoorbeeld in de lounge gaat zitten, dan kan het weer wel imo.
IK hoorde volgens mij dat belgie het roken in uitgaansgelegenheden wilde gaan verbieden. Dit slaat dan weer helemaal nergens op. moet je dan elke keer buiten gaan staan als je een cigaretje wil opsteken? |
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
belgie verbied het in alle openbare plaatsen .
maar cafe's en dancing's daar ben ik niet zo zeker van of dit wel goed zal komen. |
![]() |
![]() |
#12 | |
architect of life
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Super Lid
|
![]()
In Nederland hebben geloof ik op dit moment horeca-gelegenheden dispensatie voor het rookbeleid. Op zich zou ik er echt niet van balen als roken wordt afgeschaft in discotheken en café's. Niet meer van die vies stinkende kleding of staan in de stinkende damp van de sigaret van mijn buurman. Geen gozers die het nodig vinden om hun sigaret uit te drukken op mijn arm. Ik zie er iig meer voordelen aanzitten dan nadelen..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Guest
|
![]() Citaat:
maar het komt er zeker. |
|
![]() |
![]() |
#15 |
Stondvettekakkershierzo
|
![]()
Er zijn plannen om in Alkmaar een rookvrij cafe op te starten. Hoera, kan iedereen eindelijk zelf bepalen of hij/zij naar een tent wil waar gerookt of niet gerookt wordt. En dan kunnen de niet rokers ook niet zeuren.