Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > School
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 15 June 2006, 16:50   #1
Saarah
Girls JustWannaHave Fun

Saarah's Avatar

Standaard Punten in Nederland

Hoe werkt de "puntentelling" in Nederland eigenlijk?
Ik bedoel,wij hebben examens en jullie een toetsenweek en ik heb al in verschillende topics gezien van "voor dit vak moet ik minstens dit cijfer halen", maar hoe weten jullie dat zo goed?

Bij ons is het zo dat we onder het jaar ook gewone toetsen doen, en die tellen voor 30% mee op het eindtotaal. De andere 70% is het examen dat we afleggen. (In de derde graad, dus het vijfde en zesde jaar, wordt deze verhouding 20-80 ipv 30-70 geloof ik).

Dus als ik zou willen weten hoeveel ik moet halen, zou ik naar mijn vorige rapport moeten kijken plus naar de toetsen die we daarna nog gedaan hebben. Beetje lastig dus . Hoe werkt dit bij jullie?

En hoeveel toetsweken hebben jullie per jaar? Hebben jullie gedurende het jaar ook nog "gewone" toetsen of niet? En zijn die toetsen altijd schriftelijk of soms ook mondeling?

Ik zie ook soms staan "volgende week heb ik toetsweek, dan heb ik veel tijd", dit snap ik niet helemaal . Zijn die mensen gewoon superslim en hoeven ze niet te leren, of is een toetsweek bij jullie zo relaxt?

Veel vraagjes, maar ben er wel nieuwsgierig naar .
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 June 2006, 16:54   #2
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo

3rd boetah's Avatar

Standaard

Als je een beetje op let in de les kun je die toetsweken gemakkelijk halen. En de meeste mensen hoeven geen 10 en zijn blij met een 6, dus hebben ze lekker veel vrij.
Oud 16 June 2006, 11:15   #3
insanity
Banned

insanity's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Saduf
school examen is 50%, centraal schriftelijk 50%
klopt en voor vmbo 3e jaars cijfer en 4e jaars cijfer bij elkaar op is schoolcijfer toch? (wel delen door twee) =)
bij mij iig wel
insanity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2006, 19:49   #4
Keira
Guest

Standaard

Ik snap verder ook niet hoor hoe mensen vrij kunnen hebben in hun toetsweek, in ieder geval niet als je VWO doet en in de bovenbouw komt. Om dan een voldoende te halen ben je echt wel de hele dag bezig.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2006, 19:58   #5
ash-hôôle
Super Lid

ash-hôôle's Avatar

Standaard

Tenzij je super hoog begaafd bent
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2006, 23:24   #6
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Keira
Ik snap verder ook niet hoor hoe mensen vrij kunnen hebben in hun toetsweek, in ieder geval niet als je VWO doet en in de bovenbouw komt. Om dan een voldoende te halen ben je echt wel de hele dag bezig.
Daar had ik geen last van, ik was echt niet langer dan 2/3 uur aan het leren, en ik heb het toch redelijk makkelijk gehaald
Oud 18 June 2006, 13:40   #7
L_angeldc
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Keira
Nee hoor? Jij misschien wel, maar in mijn toetsweek heb ik bijna niets gedaan en als nog redelijke punten gehaald. Gewoon in de les alle stof bijhouden scheelt al de helft van je tijd.

@ Saarah; met dat 'ik moet dit en dit punt halen' bedoelt men dat je dat cijfer moet halen om gemiddeld een voldoende te staan. Je weet hoeveel alles meetelt en wat je voor alles hebt gehaald, kwestie van uitrekenen hoe hoog je laatste cijfers moet zijn in vergelijking met de rest van je punten.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels