Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Computers & Internet
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 29 May 2004, 20:45   #1
vicky_s
Guest

Standaard voordelen en nadelen van word, excel, access, outlook, visio en powerpoint

Ik zoek de voor en de nadelen van de verschillende microsoft paketten.

Word
Excel
Access
Outlook
Visio
Powerpoint

Wie kan mij helpen?

DRINGEND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Knufje Vicky

-x-
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2004, 22:59   #2
WhizzCat
Guest

Standaard

Voor en nadelen tov. wat?

Als je geen vergelijkings materiaal hebt wordt het lastig, dat sowieso en voor wat dat aangaat, dat is voor iedereen anders. Zo vind ik bijv. de auto correctie van Word gruwelijk handig terwijl andere mensen dat bijzonder irritant vinden.

Over het algemeen geldt dat Office pakketten doorgaans ook gigantisch groot zijn, vooral voor huis-tuin-en-keuken werk. Beetje jammer.

Access moge duidelijk zijn, dat is gewoon een schijtprogramma van hier tot gunder. Langzaam, onduidelijk, theorie gericht en niet te gebruiken.

Outlook, een van de betere producten. Zit alles in wat ik nodig heb (versie 2003 dan hè ) Agenda, junkmail filter etc.

Excel, mja, doe ik eigenlijk niks mee. IK vind spreadsheet progs veredelde databases, ik hou m'n film lijst er in bij en dan houdt het op.

Visio is ook zo'n stom stinkprogramma dat nooit doet wat ik wil

En PowerPoint dan, tja, doe mij maar Harvard Graphics voor Dos. PP doet ook nooit wat ik wil.

Dat is de pest met die programma's, ze doen doorgaans niet wat ik wil, maar maybe wil ik ook teveel en daarom gebruik ik die programma's vrijwel nooit
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2004, 23:03   #3
ik_ben_de_man
www.funing.nl

ik_ben_de_man's Avatar

Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

probeer anders eens een keer open office , is 100% compatible met de microsoft documenten , grAtis , dus je kan je er geen buil aan vallen.
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2004, 23:04   #4
WhizzCat
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ik_ben_de_man
probeer anders eens een keer open office , is 100% compatible met de microsoft documenten , grAtis , dus je kan je er geen buil aan vallen.
Is niet 100% compatible, dat is een l*lverhaal. Ik heb het wel geprobeerd, maar dat pakket is nog ergerlijker dan MS
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2004, 23:09   #5
Sedes
° Blub °

Sedes's Avatar

Standaard

als het de bedoeling is om de voordelen van softwaresuites te geven (zoals dus: Microsoft office, Lotus smartsuite, Corel Wordperfect office, Sun StarOffice, ...) dan hier een paar
- goedkoperdan als je elk programma apart zou moeten kopen (maar je kan je afvragen of je wel al die programma's effectief nodig hebt )
- de verschillende onderdelen hebben hetzelfde uiterlijk (dezelfde gafische gebruikersinterface dus), zo is het iets gemakkelijker om er mee te werken
- je kan verschillende bestanden tussen de verschillende programma's uitwisselen

zoiets
Sedes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 May 2004, 14:05   #6
Plankje
Guest

Standaard

de goeie
word: leuk programmaatje... je kunt er veel mee
outlook: perfect programma, precies voor diegene die zijn email structureel wilt organiseren

de slechte
excel: sja wat heb je er aan? zoals whizzcat al zei: gewoon een veredelde databaseprogramma. Mocht je tog een puur spreadsheet programma hebben, dan raad ik je m wel aan... makkelijk en doelgericht
access: leuk programma, maar teveel MS gericht en te langzaam
powerpoint: waardeloos en cheap. ik pak het liever wat professioneler aan zoals flash, afterfx en premiere
visio: ken ik niet
  Met citaat antwoorden
Oud 30 May 2004, 16:57   #7
not-known
Guest

Standaard

Je bent nieuw, lui en je crosspost. Die combinatie van elementen klinken mij als negatief in de oren.
http://forum.leerlingen.com/vbb/show...threadid=46907
  Met citaat antwoorden
Oud 30 May 2004, 17:00   #8
ik_ben_de_man
www.funing.nl

ik_ben_de_man's Avatar

Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WhizzCat
Is niet 100% compatible, dat is een l*lverhaal. Ik heb het wel geprobeerd, maar dat pakket is nog ergerlijker dan MS
ik kon anders alle .dco en xls ( excel ) bestanden open met openoffice , wijziggen en weer in word importeren. maar het is niet gelijk ergerlijker dan MS word en shit enzow , je moet effe belanfrijkste functies ontdekken en de opties goed aanpassen , dan valt er goed met open office te werken hoor.
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 May 2004, 17:01   #9
not-known
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WhizzCat

Excel, mja, doe ik eigenlijk niks mee. IK vind spreadsheet progs veredelde databases, ik hou m'n film lijst er in bij en dan houdt het op.
Mja die link die jij nu maakt is uiterst sumier. Spreadsheets en databases slaan gegevens op maar dat is dan ook de enige vergelijking die je kan maken.
Spreadsheets zijn gemaakt om data op een overzichtelijke en makkelijke manier weer te geven, te bewerken, etc.
Databases zijn gemaakt om grote hoeveelheden data op te slaan in tabellen en die aan elkaar te koppelen. Dat heeft totaal geen drol te maken met de uitvoer van die data. Spreadsheets daarentegen wel.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2004, 12:24   #10
TheGroovMaster
Über Mensch

TheGroovMaster's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ik_ben_de_man
ik kon anders alle .dco en xls ( excel ) bestanden open met openoffice , wijziggen en weer in word importeren. maar het is niet gelijk ergerlijker dan MS word en shit enzow , je moet effe belanfrijkste functies ontdekken en de opties goed aanpassen , dan valt er goed met open office te werken hoor.
ik heb ook geen goede ervaringen met open office.... kon alle documenten wel openen alleen de opmaak was steeds anders en lijsten maken was niet goed compattible naar word of terug. dus ik zit weer heerlijk met MS office waar bijna iedereen mee werkt en dus geen compabiliteits probelemen heb met anderen.
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2004, 20:44   #11
koelkast
ubergruber

koelkast's Avatar

Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

de kracht van microsoft zit hem in compatibiliteit. de open office die zogenaamd 100% compatible is geloof ik niet meer zo in. de verschillen in opmaak zijn minimaal maar ze zijn er wel. erg vervelend als je serieus iets maakt en in micsoft office ziet het er net wat anders uit.

Outlook is natuurlijk een prachtig mail programma ook blijft het snel hoeveel mail je ook in je postbus laat staan. de krachtige koppeling met exchange maakt outlook echt een top programma.

Word is natuurlijk een prima tekstverwerker en prima te gebruiken voor het maken van elk soort document. gebruik alleen nooit de funcie opslaan als html. die maakt html output waar w3schools van op zijn plaat gaat.

Excel is natuurlijk een spreadsheat programma. en die zijn gemaakt voor boekhouders. alleen boekhouders kunnen er mee werken en die schijnen er altijd goed tevreden over te zijn dus swat

Powerpoint is mooi om een presentatie te maken die snel in elkaar te steken is en tog goed en profi over kan komen. flash is idd mooier maar kost meestal veel meer kennis en tijd. in Powerpoint kan elke sales eikel een presentatie bouwen om bij klanten te vertonen.

Acces is meest waardeloze ooit. tragere databases ken ik niet en het is veel te veel op theorie gericht. enige leuke functie die het kan is formuliertjes maken en die koppelen aan de database met slechts muisklikken en slepen. Alleen een nuttig pakket als je eenmalig een iets moet doen met databases. wil je iets structureels val je altijd terug op oracle en of mysql.

Invisio is natuurlijk een ontwerp programma en daar komt microsoft nieuw mee op de markt. tis puur wat de ontwerper van programatuur wil en of hij er mee kan werken ik prefereer smartdraw maar ik ken mensen die gebruiken invisio serieus.

Microsoft project. mooi pakket maat veel te veel op enorme projecten gericht. je moet al snel veel te veel verplicht invullen wil je de mooie statestieken en vergelijkings tools er op los kunnen laten.
Oud 31 May 2004, 21:05   #12
not-known
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koelkast
wil je iets structureels val je altijd terug op oracle en of mysql.
Jammer dat je dan weer mysql noemt Oracle en mysql kunnen data opslaan en in hoofdlijnen komt de taal syntax overeen. Verder is de vergelijking ver te zoeken

Citaat:
de kracht van microsoft zit hem in compatibiliteit. de open office die zogenaamd 100% compatible is geloof ik niet meer zo in. de verschillen in opmaak zijn minimaal maar ze zijn er wel. erg vervelend als je serieus iets maakt en in micsoft office ziet het er net wat anders uit.
Mja daarvoor moet je toch echt bij MS wezen . Als dat debiele opslag formaat nou es een api oid kreeg zouden we een stuk gelukkiger worden op de wereld.

Laatst aangepast door not-known : 31 May 2004 om 21:09
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2004, 21:18   #13
Plankje
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known

Mja daarvoor moet je toch echt bij MS wezen . Als dat debiele opslag formaat nou es een api oid kreeg zouden we een stuk gelukkiger worden op de wereld.
zelfs ook al zou je een api hebben, dan heb je alsnog niet dat het helemaal compatible is hoor. kijk maar eens naar bijv de interpretatie van html...
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2004, 21:36   #14
not-known
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plankje
zelfs ook al zou je een api hebben, dan heb je alsnog niet dat het helemaal compatible is hoor. kijk maar eens naar bijv de interpretatie van html...
Dat is juist net andersom
Bij HTML zit er een organisatie achter die in samenspraak met een groep bedrijven (welke precies weet ik niet allemaal, doet er ook niet toe) een standaard opstelt waaraan browsers en andere HTML prutsende dingetjes zich moeten houden. Bij Word (en andere MS documentrommel) is dat níet zo, zij ontwikkelen zelf de standaard en maken die ook niet openbaar, zoals gezegd.
Verschil is nu dus dat MS zelf een document standaard opstelt, anderen willen die gebruiken, maar krijgen hm niet.
W3 stelt een HTML standaard op, iedereen mag hm gebruiken, maar MS doet dat niet (compleet). Ze breiden hm zelfs maar ff leuk op eigen houtje uit met andere (soms heeeeeele vieze) dingen.
Rara wie is de boosdoener
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2004, 21:55   #15
koelkast
ubergruber

koelkast's Avatar

Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Dat is juist net andersom
Bij HTML zit er een organisatie achter die in samenspraak met een groep bedrijven (welke precies weet ik niet allemaal, doet er ook niet toe) een standaard opstelt waaraan browsers en andere HTML prutsende dingetjes zich moeten houden. Bij Word (en andere MS documentrommel) is dat níet zo, zij ontwikkelen zelf de standaard en maken die ook niet openbaar, zoals gezegd.
Verschil is nu dus dat MS zelf een document standaard opstelt, anderen willen die gebruiken, maar krijgen hm niet.
W3 stelt een HTML standaard op, iedereen mag hm gebruiken, maar MS doet dat niet (compleet). Ze breiden hm zelfs maar ff leuk op eigen houtje uit met andere (soms heeeeeele vieze) dingen.
Rara wie is de boosdoener
niks boosdoener hun buisnis is het verkopen van software. ze houden hun eigen markt en product goed door hun sofware niet openbaar te maken en geen api's uit te brengen. Technisch gezien staan ze de ontwikkeling van andere partijen in de weg maar marketing technisch gezien zijn ze natuurlijk goed bezig
Oud 31 May 2004, 22:03   #16
Plankje
Guest

Standaard

wat ik me nou eigenlijk wel afvraag is hoe de makers van openoffice nou aan de technische informatie zijn gekomen over de MS-standaarden van o.a. doc en xls enzo
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2004, 22:12   #17
not-known
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koelkast
niks boosdoener hun buisnis is het verkopen van software. ze houden hun eigen markt en product goed door hun sofware niet openbaar te maken en geen api's uit te brengen. Technisch gezien staan ze de ontwikkeling van andere partijen in de weg maar marketing technisch gezien zijn ze natuurlijk goed bezig
Mja hun probleem is voornamelijk dat ze zgn andere bedrijven niet nodig hebben, maar wel voor een groot deel bestaan uit door derden ontwikkelde zaken en van open source afgekeken zaken.
Natuurlijk is dat marketing technisch allemaal slim en bladiebla maar ze zijn wel mede verantwoordelijk voor het verzieken van een heleboel markten.

Citaat:
Plankje
wat ik me nou eigenlijk wel afvraag is hoe de makers van openoffice nou aan de technische informatie zijn gekomen over de MS-standaarden van o.a. doc en xls enzo
Daar zit jaren aan ontwikkeling in. In het kort gezegd: reverse-enginering. Ofwel, het ontwikkeltraject in omgekeerde volgorde uitvoeren. Daarbij zijn ze inmiddels een aardig eind gekomen, maargoed, MS zo slim als ze pretenderen te zijn verzint voor elke office versie weer een nieuwe standaard. Voor externen dus redelijk dwijlen met de kraan open
Inmiddels hebben ze dus formaten in XML ontwikkeld, maar wel via bepaalde patenten geprobeerd voor externen redelijk onmogelijk te maken die standaard zondermeer te implementeren. In open source wereld betekent een patent ergens op waarvoor betaald moet worden redelijk het einde der ontwikkeling.

Laatst aangepast door not-known : 31 May 2004 om 22:25
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels