|
Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport! |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Aachen TSV
|
![]()
Tegenwoordig is het zo dat de reserve-elftallen of de 'jong-elftallen' na de A-jeugd in een eigen competitie spelen voor de reserveteams. Ik vroeg mij af of het niet verstandig is om deze elftallen in de hoofklasse te laten strijden. Nu is meestal het geval dat ze in de jeugd al 100x tegen elkaar gespeeld hebben en nu op een maandagavond weer eigenlijk om nop tegen elkaar kunnen spelen.
Voor de amateurs kan dit aantrekkelijk zijn, aangezien men nu aansprekende tegenstanders als tegenstander krijgt. Als je ziet hoe het amstelcuptoernooi vaak aanspreekt tegen 2e elftallen.. Bovendien is het niveau van de hoofdklasse vrij hoog, en kan men eruit degraderen. Desnoods maak je de hoofdklasse wat groter, waardoor er geen clubs verplicht hoeven te degraderen, er wat wedstrijden bijkomen wat ook weer meer inkomsten betekend. Bij mijn weten bestaat de hoofdklasse nu uit 14 (?) teams, daarvan kun je er rustig 16 maken. 30 wedstrijden, waardoor je 1 week eerder begint bijvoorbeeld, 1 week later winterstop pakt, 1 week eerder weer begint daarna en 1 week langer doospeelt. In ons omringende landen werkt men al langer met dit fenomeen. De eerlijkheid gebied te zeggen dat men niet overal daarover te spreken is, met name in Duitsland zijn de amateurclubs er zelf niet blij mee. Dit komt met name door het feit dat in die 2e elftallen (spelen Regionalliga en Oberliga, of nog lager) meestal flink wat spelers van het 1e zitten. Ik las in Kicker dat er nu voorgesteld wordt om de elftallen verplicht te vullen met minstens 7 Duitsers van 21 jaar of jonger, en hooguit 3 spelers ouder dan 24. Op die manier voorkom je eveneens competitievervalsing. Mij lijkt dit systeem prima voor de BVO's, en biedt ook aan de breedtesport volop kansen. Jonge spelers spelen al vroeger 'ergens' om, en krijgen bovendien meer/andere tegenstand dan men gewend is.
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-.. |
![]() |
![]() |