|
Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
aber, warum?
|
![]()
Earth-simulator in Japan. Ubercomputer gemaakt om de aarde te simuleren en zo 'de toekomst te voorspellen' kwa weer en broeikas effect. Ja ik weet dat ie bij lange niet compleet is (er zijn oneindig veel factoren die de aarde beinvloeden) en dat nooit zal worden maar het gaat hier ff om de functie van een simulator.
Kun je je zo'n simulator voorstellen voor de psyche van elke persoon (of elk organisme). Of vinden jullie dat onmogelijk? Ik niet namelijk. Alles doe je om een reden, hoe kan je anders tot die gedachte, beweging, alles wat je in je hoofd verzint komen. Al doe je het zomaar, voor de lol. Uiteindeindelijk komt alles neer op chemische reacties (zo hoorde ik iemand anders zeggen). Die simulator zou het kunnen voorspellen. Net zoals je kan voorspellen dat zout oplost in water. Of als je water onder stroom zet dat er elektrolyse optreedt en dat je H2 en O2 krijgt. Dat is immers logisch, volgt uit de natuur- en scheikundige wetten. Kan je zo het lot bewijzen? 'Het moest wel gebeuren' (het was immers logisch) Verder uitwerken heb ik geen zin in (begin van het heelal, toen was al zeker dat ik dit zou typen? En waar is die info? als je voorspellende dromen heb dan moet die info die je daar krijgt toch ergens vandaan komen?) laat ik aan jullie over mocht dit overnadenkwaardig zijn
It is the things you believe in which make you human Laatst aangepast door Foetsy : 13 November 2004 om 21:11 |
![]() |
![]() |