|
|||||||
| Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
|
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
|
|
#29 | |
|
Guest
|
Citaat:
![]() Volgens mij ontbreekt het je vooral aan realiteitszin, anders kan ik niet verklaren waarom je toch de situatie in het rijke Nederland vergelijkt met de situatie van nu in de getroffen gebieden in Azië. In Nederland hebben we het namelijk helemaal niet zo slecht geregeld met ons sociale stelsel en onze verkregen welvaart. In Nederland kan er nog genoeg verbetert worden en ook in Nederland zijn er uitzonderingen die rond de armoede grens leven en het niet breed hebben, maar dat lijkt me toch totaal onvergelijkbaar met een gemiddelde Indonesiëer die zijn totale bestaan en familie kwijt is. Ik vind het ronduit egoïstisch dat je daar geen oog voor hebt en dat je vindt dat de rijke landen in deze wereld niets te maken hebben met armere gedeelten in de wereld, ondanks het feit dat hier natuurlijk wel een verband tussen is, neem maar het koloniale verleden van Nederland in Indonesië. Daarnaast is Nederland nu zoals het is vanwege soortgelijke hulp. Na WOII was Nederland er rampzalig aan toe en zijn we opgebouwd naar het welvarende land dat we nu zijn waarbij we volkomen afhankelijk waren van buitenlandse hulp. Of vind je dat we toen ook onszelf maar moesten redden en de VS niet met ons had moeten bemoeien? Of vond je dat de mensen en landen die Zeeland geholpen hebben ook beter totaal geen reet interesse hadden moeten tonen? Als er een komeet stort in de Noordzee en de helft van ons land staat onder water en de gevolgen zijn niet te overzien, moet de wereld dan geen poot uit steken? En als je zulke kutargumenten als 'iedereen sterft een keer, de vraag is hoe' gebruikt, kom dan niet aan met de ouderenzorg en de enorme problemen die er volgens jou in Nederland zijn en waar het geld dat naar Azië gaat hard voor nodig zou zijn om het ons in Nederland beter te laten krijgen. Dan moet je -naar jouw idee- ook één lijn trekken en niemand helpen. Doek de overheid en de verzorgingsstaat dan maar op, vergeet de zorg zoals die in Nederland geregeld is. Laat dan iedereen creperen -trek één lijn- en laat het ieder voor zich zijn. |
|
|