|
Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier! |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
"Geduld is een schone zaak".. met dit motto ben ik mijn Linux bak aan het configgen..
Mijn Mitel servertje wel te verstaan.. De Linux kenners onder ons begrijp mijn motto denk ik wel ![]() Goed.. Ik heb dus een P166 ( ![]() de bedoeling is om deze klaar te maken als Samba en FTP server.. later nog IRC en Teamspeak enz enz maar dat komt later.. De PC komt apart te staan, zonder Beeldscherm, toetsenbord ofzo.. Met Putty is het dus mogelijk om 'remote' op de server te gaan.. absoluut ideaal.. Nu kon ik dus gewoon niet inloggen.. oke me smb.conf aangepast enz enz.. maar wou nog steeds niet.. De gebruiker 'roy' aangemaakt.. en ja hoor..ik kon met putty hardstikke blij inloggen op de Linux machine.. Maar verdomo nog steeds niet als root.. Nou in passwd staat dus root als root.. duh.. maar ik bedoel dit: :0:0: ik zelf, roy dus, op :3000:3000: Ik heb dit aangepast bij roy. Inplaats van 3000 dus op 0 ![]() Als het goed is heb ik als roy nu dezelfde rechten als root.. - klopt dit? Of zijn er toch mogelijkheden dat ik WEL als root in kan loggen? En dan nog me FTP.. kan ik over het netwerk een bepaalde map sharen? Zoals bij windows met een Netwerkdrive? Ik dacht van wel.. ![]() Graag wat tips en hulp.. ![]() Of misschien adviseer je me wel om een andere (textbased)Linux te gebruik zoals bv Freesco.. bvd Laatst aangepast door Loy : 13 March 2005 om 22:26 |
![]() |