|
The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings! |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Het blijft een moeilijke keuze.
Als je blind bent, kun je nooit meer de mensen om je heen zien, niet waarnemen met je ogen wat er allemaal gebeurd, en het is erg lastig als je op straat loopt. Een blindegeleidehond vervangt het als het ware, en een stok wordt ook vaak gebruikt. Maar als je doof bent, wat dan? Dan kun je jezelf en anderen niet meer horen praten: Je zult gebarentaal moeten gebruiken. Je kunt ook nooit meer luisteren naar muziek, of de stem van anderen. Een grote stilte. Als ik dan toch zou moeten kiezen, zou ik liever doof willen zijn. Ik ben veel te nieuwsgierig wat er allemaal gebeurd om mij heen, en naar mijn gevoel kun je alles veel beter waarnemen met je ogen, dan met je oren. Je ziet dingen aankomen, alleen je moet wel oppassen met wat er achter je gebeurd. Wist je ook, dat als een van je zintuigen niet meer werkt, je andere zintuigen sterker in functie worden? |
![]() |