|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
Bekijk resultaten enquête: Wat stem jij in het Referendum over de Europese Grondwet | |||
Voor! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
9 | 24,32% |
Tegen! |
24 | 64,86% |
Ik stem niet.. |
4 | 10,81% |
Stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#11 | |
Lid
|
![]() Citaat:
Dan nog even voor de anti-Europeanen die hameren op de nadelen van de EU, bijvoorbeeld dat wij per hoofd van de bevolking zo'n beetje het meeste geld betalen. Klopt, is ook niet goed, wilt men ook veranderen (voorstel van de huidige voorzitter van de EU; Luxemburg). Maar bedenk tegelijk ook hoeveel voordelen Nederland plukt van de EU. Nederland is van oudsher een handelsland. Eeuwen geleden was Nederland al een handelsland, met name door het onderdrukken van exotische volkeren. Tegenwoordig heeft Nederland met Rotterdam de grootse im- en export haven van Europa. Wie bekend is met de EU weet dat binnen de EU geen douane-gelden meer betaald hoeven te worden; vrij verkeer van goederen. En dit is werkelijk geweldig voor Nederland. Vanuit de hele wereld komt men met name naar Nederland om goederen door te voeren richting andere landen in de EU. Bedenk goed hoeveel geld Nederland hiermee verdient dankzij de EU. Als de EU er niet was geweest was Rotterdam een stuk minder groot geweest, aangezien het voor landen als Duitsland en Frankrijk veel voordeliger zou zijn om via Le Havre of Hamburg goederen in te voeren. Het enige echte export-product van Nederland (naast drugs ![]() Vooruit, ik hoop dat ik weer enkele wanargumenten ontkracht heb en dat meerderen de enorme voordelen van Europa inzien. Zonder Europa zou Nederland absoluut niet zo welvarend zijn geweest als dat het nu is. En waar Piet-Hein en Jan-Peter (wat een namen ook..) spreken over een Holocaust en een WOIII slaan ze de plank natuurlijk een beetje mis, maar het is een feit dat al zo lang er mensen bestaan in Europa oorlogen zijn geweest. Een samenwerkend Europa is geen garantie om oorlogen binnen Europa te voorkomen, maar het minimaliseert de kans wel. Tot zover weer mijn stukje Ja-propaganda. ![]()
![]() |