Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Muziek Forum
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Muziek Forum Speel je in een band? Of wil je ons laten weten welk nummers jij waardeert. Kortom: Rok, Jas of Bloes. Het is allemaal klere-muziek en past hier dus perfect thuis!

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 11 June 2005, 20:51   #1
thali
architect of life

thali's Avatar

Standaard Ik ben op zoek naar muziek.

Allereerst: een bepaald nummer. Zoektochten op google hebben nog niets opgeleverd, maar misschien kan iemand van jullie me aan de titel en uitvinder helpen. Mijn Engels is desastreus, dus let niet op de fouten die er in de stukjes tekst staan. Verder weet ik wel dat het liedje wel eens wordt gebruikt in reclames, maar vraag me niet de welke. Maargoed, het gaat dus als volgt:
't Begint heel rustig:
Citaat:
It's all so quiet, sssht, ssssht
it's all so still [...]
And so peacefull until ...
Vervolgens barst het los (een beetje jazz-achtig geloof ik):
Citaat:
... you fall in love, innn love...
En zo gaat het even door en vervolgens schakelt het terug over naar een rustig stukje.

Ik zoek het liedje eigenlijk omdat het heel geschikt is voor kleuterdansen. En dat brengt me bij de rest van de muziekvraag.
Er bestaan wel cd's voor kleuterdansen, maar dat zijn er die je niet aan een oudere leeftijdsgroep kunt voorschotelen. Misschien eventjes uitleggen wat het is: kleuterdansen is bewegen op muziek, niet dansen, maar zoals je de muziek aanvoelt. Als het luider wordt, ga je groter worden enzo. Het is heel leuk om met kinderen te doen omdat zij dat nog durven, met jongeren moet je zoiets al niet beginnen doen. Ofwel trekken ze het in het belachelijke, ofwel heffen ze amper hun arm op. Het is iets heel intensiefs, echt vermoeiend als je het een uurtje doet, maar het geeft wel een fantastisch gevoel.

Maargoed, daar heb je dus muziek voor nodig. Ik ben al van plan om even in de kast met klassieke muziek van mijn ouders te doorsnuffelen, maar uiteraard heb je het na twee klassieke nummers het bij zoiets al gehad. Wat ik dus nodig heb is iets met veel contrast in qua klank, dynamiek, ritme, etc. Desnoods iets waarbij je een verhaal kan vertellen.

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel en me kunnen helpen...

Laatst aangepast door thali : 11 June 2005 om 22:33
thali is offline   Met citaat antwoorden

Berichting Regels