Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 20 June 2005, 18:48   #1
PFP
Guest

Standaard Plannen Nawijn niet populair onder fortuynisten

Plannen Nawijn niet populair onder fortuynisten

Gepubliceerd op maandag 20 juni 2005

Hilbrand Nawijn presenteerde maandag samen met Filip Dewinter een politieke denktank. Dat is gebeurt in 'Palazzo di Pietro', het voormalige woonhuis van de in 2002 vermoorde Pim Fortuyn in Rotterdam. De reacties van fortuynisten op de verscheidene fora zijn overwegend negatief over Nawijn en zijn plannen.
Het is de bedoeling dat de politieke denktank zich gaat bezighouden met vreemdelingenzaken en integratie.

Oude tijden herleven bij de LPF. In de peilingen staat de partij op nog maar twee zetels en de onderlinge ruzies worden niet meer in de media uitgevochten. De fortuynisten dreigden in de vergetelheid te geraken. Maar daar is Hilbrand Nawijn weer, in zijn tijd als minister van Vreemdelingenzaken en Integratie de koning van de proefballonnetjes.

De aanhangers van de vermoorde Fortuyn zijn actief op een aantal fora en de meningen over Nawijns plannen zijn negatief, die over Nawijn als persoon zelfs nog negatiever. Op populaire websites als PimFortuyn, Jongefortuynisten en Ayaanhirsiali-weblog staan de fora vol met afwijzingen.

"Nawijn denkt zijn boerse onhandigheid te kunnen matchen met het Vlaamse charisma van meneer De Winter en met deze combinatie de jacht te kunnen openen op de nalatenschap van Fortuyn," is een treffend voorbeeld.

De meeste mensen nemen het Nawijn vooral kwalijk dat hij de denktank presenteert in het huis van Fortuyn. Rein Kurz schrijft: "Ik vind het een regelrechte schande dat Nawijn met behulp van Vlaams Belang in het huis van Pim Fortuyn nota bene, een denktank gaat oprichten. Pim Fortuyn wordt nu volledig politiek verkracht."

"Het betreden van het Palazzo di Pietro voor het plannetje van Nawijn maakt de weg vrij voor de media om het hele rechtse veld in een donker extremistisch gat te trekken," zo gaat Kurz verder. "Het onderlinge Fortuynistische front moet zich nu scharen onder een onbezoedelde vlag."

VanToeten schrijft: "Ik snap uberhaupt al niet dat dat rare mannetje nog een seconde airtime op televisie krijgt, want goed beschouwd is het gewoon die ene oom die altijd raar gaat praten op een feestje als hij een borreltje te veel op heeft. Nawijn heeft geen visie, heeft nog nooit een fatsoenlijk antwoord op een vraag gegeven en heeft bovendien een manier van debatteren waar ik me plaatsvervangend voor schaam als ik me bedenk dat die man ooit minister van dit land is geweest."

En: "Nawijn is gewoon een opportunist die geen enkele vorm van krediet meer verdient. Als de LPF nog een greintje fatsoen heeft, lozen ze die vent bij de eerste de beste gelegenheid."

Op de website van de Fortuynistische Volkspartij staat dat 'het betrekken van Pim Fortuyn in de persoonlijke politieke plannen van voornoemde personen een vorm van politieke necrofilie is die rechtstreeks inbreuk maakt op de goede naam van wijlen Pim Fortuyn."

Al met al betreft het vooral kritiek op de persoon Nawijn en niet zozeer op zijn plannen voor een denktank met Filip Dewinter.
  Met citaat antwoorden

Berichting Regels