Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 10 June 2006, 20:15   #29
thali
architect of life

thali's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer
Aangezien iedereen weet wat er in afrika gebeurt hoeft dat dus niet meer in het nieuws te komen lijkt me zo.
Ik weet niet of iedereen daarvan op de hoogte is. Als ik op het journaal hoor hoeveel slachtoffers er gevallen zijn die dag in die of die oorlog, of ik een krant opensla en daarin lees hoeveel mensen er sterven per dag in dat land, dan vind ik dat toch schrikwekkend. Ik denk dat er naast mij nog veel west-Europeanen zijn die dat niet weten.

Ik ga akkoord als je zegt dat je dit niet bij elk probleem moet sleuren. Op het moment dat er erge dingen in je nabije omgeving gebeuren dan denk je daar heus niet aan.

Maar om het door te trekken. Mensen gaan zich druk maken om één hond die na mishandeling gestorven is; hoeveel honden of dieren sterven er wel niet per dag in Nederland of in België t.g.v. mishandeling? Ik denk dat die cijfers meer met me zouden doen dan enkel dit bericht. Er sterven dagelijks honden en andere dieren al dan niet door toedoen van de mens.

Berichting Regels