Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 3,00 gemiddeld. Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 10 April 2007, 15:34   #11
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Ik kan moeilijk opnieuw alles posten.
Christendom is 2000 jaar oud, het geloof in een Godin meer dan 7000

Reken zelf maar uit!

Enne.. er zijn altijd christenen geweest?
Geloof je zeker ook niet in Darwin? Evolutie enzo
De aap, neanderthaler, de oermens.. etc.
Tja.. allemaal bewezen.
Maar de waarheid geloven kan ook best lastig zijn blijkbaar.

Het christendom is begonnen met het geloof in een God en een Godin. Of jij het nou wilt geloven of niet, het is de simpele waarheid. Ik heb zelf de bijbel naast me liggen hoor, dus aub geen qoutes daaruit meer

En ik kan me werkelijk niet inbeelden waarom je nou daarover zo druk moet maken! Wat maakt het nou uit hoe jouw geloof begonnen is.. of denk je werkelijk dat in 2000 jaar niks is veranderd aan het geloof of aan de bijbel.
Dat in 2000 jaar van vertalingen mischien niet het één en ander ook misvertaald kan zijn.

(en denk je werkelijk echt dat de wereld overspoelt is door regen? en dat een simpel arkje met een paar diertjes het overleeft hebben, en dat die paar mensen de wereld opnieuw bevolkt hebben? Er zijn miljarden verschillende diersoorten.. grote ark hoor.. en waar heeft ie al het eten voor die miljarden dieren gelaten in die Ark?)

Het geloof in een Godin is in de jaren 300 afgeschaft en is de Heilige Geest in het christendom toegevoegt.

Lijkt me duidelijk.
Ik val jouw geloof niet aan hoor.
Ben zelf christelijk opgevoed, heb me bijbel en alles.

Maar daarom hoef ik niet blind te geloven in een paar geprinte lettertjes uit een bijbel terwijl wetenschappelijk bewijs toch andere dingen aantonen.

Zoals je zelf zegt, God is liefde!
Geloof daar dan in!

ipv die onzin.

Of lees het boek van Job is.
Nee, ik geloof niet in darwin.. Hij heeft zelf gezegd dattie het allemaal verzonnen heeft en nog blijven mensen erin geloven!! Dat vind ik nou dom! En hoe kan het dat de aap een mens is geworden als ze geen tussenvormen hebben gevonden?? Van niks.. nu praat ik niet alleen over aap--> mens..

Wie zegt dat de aarde al 7000 jaar oud is? De mensheid heeft zelf maar ff bedacht dat de aarde al zoveel miljoen jaar oud is.. waar ze dat vandaan halen???

En als het geloof wel zou voortkomen uit een god en godin of wat dan ook.. dan zou God tog niet bestaan.. dus tuurlijk maakt mij dat wel uit! ik weet dat dat niet zo is.. ALs jij dat niet wilt geloven.. wat jij wilt!

ok, je hebt nu een heleboel verschillende soorten honden... dat zijn allemaal honden... dus daar hoeft er maar één paar van mee gegaan te zijn... En zo heb je tog nog veel meer dingen.. En als het in de bijbel staat zal het wel zo zijn geweest.. God kan alles.. dus waarom dat niet?

Geloof jij dat God bestaat wiz??

Berichting Regels