|
Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Geen zin.wat isdit dan?
|
![]()
Ik had is zin om rond te hangen op 1 of ander christelijk forum. Zo kwam ik 1 of ander christelijk professortje tegen die elke atheist het forum uitschopte met zijn scherpe opmerkingen. Ik kon het gewoon niet laten om er mee in discussie te gaan. Komt ie:
__________________________________________________ _______________ Ik Big bang is onzin. En god is onzin. Echt.. Probeer het onverklaarbare niet te verklaren met iets onwaarschijnlijks. Stel dat er een big bang was dan moet er inderdaad iets daarvoor zijn geweest die dat triggert. Maar dat geldt net zo goed voor god. Stel dat hij bestaat. Waar komt hij in "gods"naam vandaan. En zeg niet dat hij er altijd al geweest is. hij Dat zeg ik wel. God is er altijd geweest. Dat gaat niet tegen de logica in. Alles wat een begin heeft, heeft een oorzaak. Maar alles wat geen begin heeft, heeft geen oorzaak. Het ontstaan van het heelal via de big bang is bewijs voor een Schepper. Ik Iets wat geen begin heeft. Heeft nooit bestaan. De zin zegt het zelf. Dus "als" hij bestaat. Dan moet hij wel een begin hebben. En er altijd al zijn geweest is wel heel makkelijk gezegd. Dan kan je net zo goed zeggen dat wij er altijd al zijn geweest. En dat geloof niemand want er moet intelligentie liggen achter intelligentie. Dus waarom niet achter hem? Waarom is hij een uizondering? Daarom zeg ik. Beweer het onverklaarbare niet met iets onwaarschijnlijks. Hij Jouw redenering klopt niet. Iets wat geen begin heeft, heeft ALTIJD bestaan !! Ik Is goed, Stel dat hij "ALTIJD" al bestaan heeft. beantwoord dan effies de rest. "En er altijd al zijn geweest is wel heel makkelijk gezegd. Dan kan je net zo goed zeggen dat wij er altijd al zijn geweest. En dat geloof niemand want er moet intelligentie liggen achter intelligentie. Dus waarom niet achter hem? Waarom is hij een uizondering?" Hij Is dit allemaal nog serieus bedoeld? Geen mens denkt dat hij altijd bestaan heeft. We zijn een keer geboren. Ik Wij als in "ons". En je hebt nog steeds niet mijn vraag beandwoord. Er moet intelligentie liggen achter intelligentie. (Dat zijn je eigen woorden) Dus waarom niet achter hem? Waarom is hij ("god") een uizondering? Hij Ja waarom? God is de eerste Oorzaak, het Beginsel van alle leven (Kol.1:15). Meer valt er niet over te zeggen. __________________________________________________ __
Niet iedereen is gelijk. Welke voet is van jou langer? Laatst aangepast door Zeespons : 30 June 2009 om 21:05 |
![]() |
![]() |