Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 12 December 2002, 23:34   #1
A-Man
Guest

Exclamation Volgensmij is er iets goed mis met deze maatschappij...

Nou zullen er waarschijnlijk een heleboel mensen het hier niet mee eens zijn, of zullen misschien niet begrijpen wat ik bedoel maar ik hoop dat er toch nog een paar zijn die mij snappen en of het enig sinds klopt
Laat ik wel even duidelijk stellen dat ik niet zeker weet of dit wel kan werken en dat ik niet verwacht dat, dat het zo makkelijk is om voorelkaar te krijgen. (misschien kan het wel helemaal niet). Het is eigenlijk maar een ideologische theorie. (die hopelijk klopt)
Oke,
Ik denk dat het goed mis is met de maatschappij door de manier hoe men met elkaar omgaat en hoe we met onze eigen gevoelens omgaan.. Mensen zetten teveel een masker op of ze doen anders dan ze zijn. Gevolg hiervan is dat veel mensen moeite hebben met het vinden van een geschikte partner en/of hun hele leven nooit echt gelukkig zijn. Gevolg daar weer van is een lagere productiviteit. (o.a. door overspannenheid, geestelijke ziektes, of gewoon mentaal niet lekker in je vel zitten)
Voordat mensen dat masker zouden kunnen laten zakken zouden mensen eerst het één en ander moet leren en dat kan niet bij iedereen meer. (misschien in een ideale wereld)
Mensen moeten elkaar leren accepteren,
Ze moeten elkaar dingen kunnen gunnen en ze moeten elkaar kunnen respecteren.
Overheid probeert hier ook wat aan te doen ter aanleiding van zinloos geweld d.m.v. leuzen zoals “eerst zaaien dan oogsten” en een hele goeie “Het is een cliché, maar het begint bij jezelf.” Het is een groot sociaal maatschappelijk probleem die misschien niet zo simpel is op te lossen.
Het hoort eigenlijk te beginnen bij de opvoeding maar als ouders dat al niet geleerd hebben hoe dat moet dan doorgeven worden? (ook misschien een taak van de overheid?)
Ik laat het eerst hier nog even bij…

Met vriendelijke groet..
Mr A.
  Met citaat antwoorden

Berichting Regels