Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 3 January 2003, 00:29   #1
GregoorvanDijk
Guest

Standaard Het nut (?) van verkiezingsdebatten/uiterlijken..

Toegegeven: ik betrap mezelf er ook nogal eens op dat ik op het uiterlijk van een politicus af ga. Zo vond ik Ad Melkert een ongeloofelijke blaaskaak.
Daarnaast bezit ik de luxe positie dat ik al lange tijd weet op wie ik mijn stem ga uitbrengen. Ik volg de politiek op de voet, en weet dus dat ik een weloverwogen keuze ga maken zodadelijk.
Heel veel mensen hebben het nu over 'eens kijken wat ze straks te vertellen hebben'. Dan denk ik bij mezelf: tja, dan ben je te laat! Wat zeggen die mooie debatten ons nu? Inhoudelijk gaat het meestal nergens over. En dan hebben ze het vaak ook nog over de winnaar van een debat! En hupa, die partij is in de volgende pijlingen weer 4 zetels omhoog. Mensen worden beïnvloed door het moment, en weten meestal totaal niet wat er nu gezegt wordt. Niet dat ik bijster veel verstand van zaken heb, maar wat zeggen nu de praatjes van een politicus met de verkiezingen in het vooruitzicht.. Helemaal niets dus! Niet is zo veranderlijk als zijn mening. Het blijft zonde dat zoiets veel mensen beïnvloed, en niet de inhoud, waar het toch uiteindelijk om draait. Blijf dan lekker thuis in plaats van te stemmen op basis van een debat..
  Met citaat antwoorden

Berichting Regels